Hade tänkt sätta in Ac från denna 240 (1992 GL) till en 240 från 76.
Hur funkar detta "original" mässigt? någon som vet....
Hur blir det med instrumentbräda osv?
Vill behålla originalbrädan i min 76a....
Tips och ideer mottages tacksamt

Ok det låter ju ändå mycket lovande har ju tillgång till det mesta på jobbet. Men tänkte mest på instrumentbrädan panelen där reglagen till fläkt och värmepaketet sitter om det ser konstigt ut typ icke original ut och klämma dit den panelen mm från min 92a till 76an.Volvo245GLT skrev:Nog borde det vara genomförbart!Monterade ett system från en -91:a (nya) i min 244 GLE -89 (skall ha det äldre systemet) och allt passade i princip bolt on.
Det jag fick göra var att såga upp lite i torpedplåten på passagerarsidan, där rören till förångaren går in.
Det äldre systemet använder slang som går genom de två lediga hålen i plåten.
Har även planer på att stoppa ner AC i min 245 DL -77 nu.
Kommer få bygga egna fästen till kondensorn som det ser ut, men i övrigt ser jag inga andra hinder med t.ex, värmepaketet.
Rören som fördelar luften under brädan borde gå att anpassa, är inte mycket som skiljer vad jag kan se nu.
Lite mer meck blir kanske att få till tomgångskompensering och sådant med förgasaren eller sprutet du har i 76:an.