Sidhuvudet och logon...

Lägg förbättringsförslag och eventuella felrapporter här.
Modspojken
Inlägg: 252
Blev medlem: 27 november 2011, 21:28
Ort: Göteborg

Sidhuvudet och logon...

Inlägg av Modspojken »

...ser bra ut.
Vive la revolution pacifique!
Holländaren
Inlägg: 98
Blev medlem: 15 februari 2012, 13:53
Ort: Harads

Re: Sidhuvudet och logon...

Inlägg av Holländaren »

Håller med :) Var lite störigt med den dära progressbaren, mycket bättre nu!
Chevelle 2DHT 454 -66
PV444ES -53
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator
Inlägg: 516
Blev medlem: 21 november 2011, 18:09

Re: Sidhuvudet och logon...

Inlägg av Posse »

Naturligtvis är det glädjande att det kommit som en logga på forumet, men personligen tycker jag det måste framstå ganska förvirrande för besökare som t.ex. efter googlande ramlar in på forumet.

På loggabilden står det ju:

SVENSKA 200 KLUBBEN
KLUBBEN FÖR 200-SERIEN

och bredvid som vanlig text:

Svenska200klubben
Forumet för Volvos 200 modeller

Klickar jag på loggabilden kommer jag till indexet och kanske öppnar "Styrelsen informerar" och där ser som första ämne "Klubben upphör". Det framgår inte där när.

Men den ivrige som ev ändå hoppas kunna få bli medlem i klubben, som nämns i loggan, kanske googlar och finner http://www.svenska200klubben.se/ där det överst står:

"Klubben för Volvo 200-serien

Denna förening har uppkommit för att värna om Volvo 200 modellen.
Mer information om hur klubben arbetar, vad du som medlem har för några förmåner mm. finner du under de olika alternativen i menyn till vänster. Här nedan följer senaste nytt som berör Volvo och Svenska 200 klubben.
Mvh. Styrelsen."



Under det står som nyhet:

"Svenska 200 klubben nu enbart på internet - Sundayen den 29:e January 2012
Svenska 200 klubben upphörde som idiell förening 2011 12 31."


Även om nu SVENSKA 200 KLUBBEN faktiskt inte existerar längre, så kan forumet kanske kallas "SVENSKA 200 KLUBBEN" ändå, men att det på loggan dessutom står "KLUBBEN FÖR 200-SERIEN" anser jag kan orsaka onödig förvirring.

För egen del tror jag det kunde upplevas kul och lockande med (också) en liten GIF-animation i sidhuvudet där bilder på 200-seriens tydligaste olika modeller visas som ett bildspel så att förstagångsbesökaren, som kanske knappt vet vilken serie bilen hen har tillhör, omedelbart ser: "Här finns ju min bilmodell med!"
eller tänker: "En sån vill jag skaffa!"
Mitt renoveringsobjekt: Volvo 245GLT, 1981, B23E
Skriv svar