Info om Volvos oginal stereos och tillbehör.

Billjud och multimedia i bilen.
PH_
Inlägg: 181
Blev medlem: 14 december 2011, 16:42

Info om Volvos oginal stereos och tillbehör.

Inlägg av PH_ »

Jag söker info om volvos oginalstereos i enkel din format och framförallt om cr-901 och cr-902. Allt och inget är intressant men gärna broschyrer, tillbehör, kopplingscheman osv.

Tillverkade volvo någon huvudenhet med cd-spelare i enkeldin fomat förresten?
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: Info om Volvos oginal stereos och tillbehör.

Inlägg av Lazze S »

I slutet på 90-talet nångång släppte dom bl.a CT-505 som har Yazakikontakter typ som på 850 och senare 940. Det finns adpterkablar till dom så inga problem att montera en sån. Samma plastram som till dom flesta typ CR-xxx i 240. Hittade den på skroten i en 940 för 100.- med kodkortet med. Funkar perfekt i min bil.
PH_
Inlägg: 181
Blev medlem: 14 december 2011, 16:42

Re: Info om Volvos oginal stereos och tillbehör.

Inlägg av PH_ »

Onekligen intressant! Den har ju "rätt" utseende också, till skillnad från de nyare med gråaktig plast.

Enligt http://www.volvo200.org/accessoires/soundsystem.htm ska den också ha inbyggd cdväxlarstyrning och möjlighet att koppla till extraförstärkare. Tummen upp på den, nu gäller bara att hitta en.

Lasse, vet du om plastramarna för montering i 240ins nedre fack fortfarande går att köpa hos volvo?

En fråga till, kanske dum sådan, vart är orginal cd växlare placerad i en 965? Kollade in i en tidig 965a med cr901 + CD-401 cd växlarstyrning men blev inte klok på vart växlarn kan vara gömd? Det vart mycket skrot i bilen så det blev bara en snabbkoll.
PH_
Inlägg: 181
Blev medlem: 14 december 2011, 16:42

Re: Info om Volvos oginal stereos och tillbehör.

Inlägg av PH_ »

Monteringspanel, nedre fack, till orginalradioapparaterna typ CR/CT sökes.. Hade utgått hos volvo
Artikelnummer var 1384579
Modspojken
Inlägg: 252
Blev medlem: 27 november 2011, 21:28
Ort: Göteborg

Re: Info om Volvos oginal stereos och tillbehör.

Inlägg av Modspojken »

Jag har en hel CR-603 till övers anpassad efter det facket. Om du vill köpa den, vill säga. 200 kronor plus frakt.
Vive la revolution pacifique!
PH_
Inlägg: 181
Blev medlem: 14 december 2011, 16:42

Re: Info om Volvos oginal stereos och tillbehör.

Inlägg av PH_ »

Modspojken skrev:Jag har en hel CR-603 till övers anpassad efter det facket. Om du vill köpa den, vill säga. 200 kronor plus frakt.
Den hugger jag gärna för ramens skull! Hur får jag lättast kontakt med dig? PM-funktionen är det ju lite si och så med.
Modspojken
Inlägg: 252
Blev medlem: 27 november 2011, 21:28
Ort: Göteborg

Re: Info om Volvos oginal stereos och tillbehör.

Inlägg av Modspojken »

PH_ skrev:
Modspojken skrev:Jag har en hel CR-603 till övers anpassad efter det facket. Om du vill köpa den, vill säga. 200 kronor plus frakt.
Den hugger jag gärna för ramens skull! Hur får jag lättast kontakt med dig? PM-funktionen är det ju lite si och så med.
Ok!

Skicka ett mejl: modspojken@gmail.com

Ha det,

//eric
Vive la revolution pacifique!
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: Info om Volvos oginal stereos och tillbehör.

Inlägg av Lazze S »

Jag har plockat mina CD-växlare i främst 850/855. Dom satt monterade i en konsoll i vänster reservhjulsbalja. Har ännu inte hittat nån 900 med växlaren kvar. Observera att det finns 2 olika modeller som går att ersätta med varann för vår stereos. Det stora skillnaden är att den senare är lite mindre men har större CD-kassett.
Skriv svar