Volvo 244 GLT-83

Här kan du lägga upp bilder på ditt projekt. ( Endast bilar )
Projekt gällande annat än bilar hänvisas till Offtopic
Project cars.
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: Volvo 244 GLT-83

Inlägg av Djo »

fint med reservdels bil hoppas inte färgerna skiljer sig allt för mycket då 8-)
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Användarens profilbild
AxelGLT
Inlägg: 139
Blev medlem: 1 december 2011, 18:12
Ort: Gotland

Re: Volvo 244 GLT-83

Inlägg av AxelGLT »

Djo skrev:fint med reservdels bil hoppas inte färgerna skiljer sig allt för mycket då 8-)
Precis! Jag tänkte byta en framskärm till att börja med och se hur det blir.

Det roliga/tråkiga/konstiga är att det bankar i golvet på reservdelsbilen när man kör på gropiga vägar också! Är det något synonymt med 83:ans årgång?!
Tobbe
Inlägg: 436
Blev medlem: 23 november 2011, 20:55

Re: Volvo 244 GLT-83

Inlägg av Tobbe »

Modspojken skrev:11 bilar är respekt. Eller idioti. Kan inte bestämma mig för vilket. :-)
En bilfantast kan aldrig ha för många bilar.
Användarens profilbild
AxelGLT
Inlägg: 139
Blev medlem: 1 december 2011, 18:12
Ort: Gotland

Re: Volvo 244 GLT-83

Inlägg av AxelGLT »

Tobbe skrev:
Modspojken skrev:11 bilar är respekt. Eller idioti. Kan inte bestämma mig för vilket. :-)
En bilfantast kan aldrig ha för många bilar.

Som min käre vän sa som argument till min lillasyster: "En kock har ju många knivar". Han är som jag, fast han pysslar med Mazda :roll:
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: Volvo 244 GLT-83

Inlägg av Djo »

AxelGLT skrev:
Djo skrev:fint med reservdels bil hoppas inte färgerna skiljer sig allt för mycket då 8-)
Precis! Jag tänkte byta en framskärm till att börja med och se hur det blir.

Det roliga/tråkiga/konstiga är att det bankar i golvet på reservdelsbilen när man kör på gropiga vägar också! Är det något synonymt med 83:ans årgång?!

måste ju vara något som sitter löst eller är dåligt under busningar i bakvagn eller kanske stöd lagret eller dyligt som inte sitter som det ska så det slår i när det börjar guppa?
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Användarens profilbild
AxelGLT
Inlägg: 139
Blev medlem: 1 december 2011, 18:12
Ort: Gotland

Re: Volvo 244 GLT-83

Inlägg av AxelGLT »

Istället för att tillbringa midsommar med att vara bakfull så började jag att demolera reservdelsbilen.

Bild

Det är fars 240 till vänster. Han har kört på ett rådjur, så man får höra en å annan svordom när man är bredvid och skruvar...
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: Volvo 244 GLT-83 Reservdelsbil

Inlägg av Djo »

fint att du syselsatte dig med något vetigt på middsommar. :) vare någon skillnad i färgerna från reservdels bilen?

äre någe skador på far dins 240 från rådjuret då?
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Användarens profilbild
AxelGLT
Inlägg: 139
Blev medlem: 1 december 2011, 18:12
Ort: Gotland

Re: Volvo 244 GLT-83 Reservdelsbil

Inlägg av AxelGLT »

Det skiljer lite. Men det märks nog inte så jätte mycket. Annars får man ta och lacka om! I vilket fall är det finare plåt på reservdelsbilen.

På gubbens 240 gick i princip halva fronten åt hädan. Grill, strålkastare, blinkers, extraljus. Ett litet märke på huven också.

Bild
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: Volvo 244 GLT-83 Reservdelsbil

Inlägg av Djo »

ajaj men ska han ficksa upp den igen då eller såg ju fin ut det man såg på bilden?
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Användarens profilbild
AxelGLT
Inlägg: 139
Blev medlem: 1 december 2011, 18:12
Ort: Gotland

Re: Volvo 244 GLT-83 Reservdelsbil

Inlägg av AxelGLT »

Djo skrev:ajaj men ska han ficksa upp den igen då eller såg ju fin ut det man såg på bilden?
Den 240:n är jättefin, och den blev nästan ännu finare med lite nya delar :).

Men nu över till min 240. Det har vart ganska mycket 850-skruvande på sista tiden, tyvärr. Jag har ju projekttråd på Svenska 85X70 klubben också. Men igår så startade jag igång min 240 och jag kände mig som 18 år på nytt (jag är 21). Jag skulle köra fram den till garaget och gjorde en skarp vänstersväng och gasade på lite. BANK-BANK sa det självklart i golvet, så det måste jag verkligen kolla upp.

Men igår städade jag ur den ordenligt, det är mycket roligare att fixa med en bil som är ren! Sen lackade jag B-stolpen, den var helt likblek. Jag har stört mig på det i 3 år, men nu är den äntligen svart! Skitjobbigt att maskera...

Bild

Hagmans halvblank ;)
Bild

Jag har även köpt en ny Overdrive-knapp, helt onödigt egentligen. Jag köpte den bara för att det var en femma på :P
Bild
schassen
Inlägg: 223
Blev medlem: 25 november 2011, 08:57

Re: Volvo 244 GLT-83

Inlägg av schassen »

Var bara tvungen att då att ev sälla mig till idioterna då med 17 bilar varav 6 volvo. :D MvhHans
Cpt Tuttle
Inlägg: 363
Blev medlem: 21 november 2011, 11:56
Ort: East coast

Re: Volvo 244 GLT-83

Inlägg av Cpt Tuttle »

Har bara en enda Volvo kvar och hoppas på att bilbeståndet i övrigt ska krympa lite det med....
Håller man på att bli gammal och tråkig? :lol:
240-lös stackare som haft 245 L -78 samt. 245 GL -81
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: Volvo 244 GLT-83

Inlägg av Djo »

Såg fint ut det där :)
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Sjuglasvagnen
Inlägg: 8
Blev medlem: 18 december 2011, 01:47

Re: Volvo 244 GLT-83

Inlägg av Sjuglasvagnen »

11 bilar är passion! Själv är jag än så länge bara uppe i ett antal av 1 bil i min samling, men jag jobbar på detta.
Användarens profilbild
AxelGLT
Inlägg: 139
Blev medlem: 1 december 2011, 18:12
Ort: Gotland

Re: Volvo 244 GLT-83

Inlägg av AxelGLT »

Bilen är fortfarande avställd. Har pysslar med diverse lister och andra småfel.

Rost...En av bilentusiastens värsta fiende. Jag har alltid haft ett s***ns rostangrepp vid framskärmen.

Vid detta tillfälle är det demontering på dagordningen.

Bild


:roll:
Bild

Haha, lika som bär ;). Reservdelsbilen får stå ute i skogen nu, för jag räknar inte den som bil. Det är skrot.

Jag tänkte först ha reservdelsbilen som vinterbil, men när jag upptäckte att det spröt kylarvatten på torpdenväggen så blev det "skrot" i mina ögon.

Bild

Hmm...magi? Nu är bilen nästan ihop. Jag köpte även en rep-fri stötfångare på skroten och monterade.

Bild

Efter att bilen har stått någon månad var jag ute en dag och motionerade den lite. Jag märkte att torkarmotorn knappt orkade och sen så började det lukta fult. Jag åkte hem och öppnade huven och såg att det stod fullt med olja vid spridarhålen. Jag blev akut trött och gick in. Nu har bilen stått en vecka och jag bytte ventilkåpspackningen och ska byta torkarmotor. Ska köpa tätningsmassa imorgon :).

Bild

Det är fasiken jäkligt kul att skruva så länge det går bra.

Förresten! Det är den här bilen som är med på Vparts hemsida ;)
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: Volvo 244 GLT-83

Inlägg av Djo »

Blir bra det här :)
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Användarens profilbild
AxelGLT
Inlägg: 139
Blev medlem: 1 december 2011, 18:12
Ort: Gotland

Re: Volvo 244 GLT-83

Inlägg av AxelGLT »

Djo skrev:Blir bra det här :)
Ja, det hoppas jag på :D.


Jag var inne i stan (Visby) och köpte karosseritätning idag, bra att Mekonomen har söndagsöppet :). Karosseritätningen som jag hade hemma var nästan slut. Den jag hade hemma köpte farsan för 20 år sen ungefär, när han skulle byta skärmar på sin 142:a. Förpackningen ser precis likadan ut nu :lol: .

Bild
Användarens profilbild
AxelGLT
Inlägg: 139
Blev medlem: 1 december 2011, 18:12
Ort: Gotland

Re: Volvo 244 GLT-83

Inlägg av AxelGLT »

Halloj igen!

Oförberedd som man är så kom vintern som en käftsmäll. Jag ska se vad man kan hitta på att göra med bilen i dessa förhållanden.


Men ett fräscht batteri så hoppade B23:an igång.
Bild

Jag har kommit på vad som vore häftigt att göra med min reservdelsbil. Jag funderar starkt på att göra en släpkärra av bakpartiet!

Något i stil med det här
Bild
Flinta
Inlägg: 13
Blev medlem: 27 april 2012, 19:06

Re: Volvo 244 GLT-83

Inlägg av Flinta »

AxelGLT skrev:Halloj igen!

Oförberedd som man är så kom vintern som en käftsmäll. Jag ska se vad man kan hitta på att göra med bilen i dessa förhållanden.


Men ett fräscht batteri så hoppade B23:an igång.
Bild

Jag har kommit på vad som vore häftigt att göra med min reservdelsbil. Jag funderar starkt på att göra en släpkärra av bakpartiet!

Något i stil med det här
Bild
Den där kärran har min granne byggt! fotot är taget på våran grusplan och deras hus är i bakgrunden :D

-Flinta
Användarens profilbild
AxelGLT
Inlägg: 139
Blev medlem: 1 december 2011, 18:12
Ort: Gotland

Re: Volvo 244 GLT-83

Inlägg av AxelGLT »

Fy tusan va nice! Är den kärran besiktad?
Skriv svar