tommy^_s 240 turbo 81 (2013-01-15)

Här kan du lägga upp bilder på ditt projekt. ( Endast bilar )
Projekt gällande annat än bilar hänvisas till Offtopic
Project cars.
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: tommy^_s 240 turbo 81

Inlägg av Djo »

Ser himla fint ut det här :D
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Tommy^_
Inlägg: 61
Blev medlem: 22 november 2011, 11:14

Re: tommy^_s 240 turbo 81

Inlägg av Tommy^_ »

Djo skrev:Ser himla fint ut det här :D
Tackar! :) Har lite ångest bara över att jag inte har tillräckligt bra tempo på bygget men det löser sig väl :) Jag kämpar på för att kunna lägga grund på hela bilen innan månads skiftet!
Tommy^_
Inlägg: 61
Blev medlem: 22 november 2011, 11:14

Re: tommy^_s 240 turbo 81

Inlägg av Tommy^_ »

Då har jag fått dit innerskärmar och kittat allt som ska kittas. Har skruvat bort det sista från bilen och börjat skrapa all underredsmassa.. vilket är det tråkigaste jag någonsin gjort på en bil! Sen slipat lite där det funnits ytrost osv. Har beställt grundfärg och vit lack.

Bild
Bild

Måste också tipsa om kompisens Opel Calibra bygge som är med i senaste Street & Strip som jag hjälpt lite smått när jag haft tid :)
Bild
Tommy^_
Inlägg: 61
Blev medlem: 22 november 2011, 11:14

Re: tommy^_s 240 turbo 81

Inlägg av Tommy^_ »

Då har jag fått hem 5 liter grundfärg och 5 liter Vit Färg. Fick också hem mina coilover rör med muttrar som jag tänkte svetsa om i helgen o fixa med. Tyvärr så stog DHL för en lagom besvikelse..

Bild
Bild
Bild
john
Inlägg: 163
Blev medlem: 3 december 2011, 12:32
Ort: tierp

Re: tommy^_s 240 turbo 81

Inlägg av john »

Ser ut som den kommer bli rätt grymt bygge när det blir klart :D
Har DHL backat över paketet eller :shock:
//John
volvo 245 turbo -84
volvo amazon -67
volvo amazon hgv -67
Volvo 945 turbo -96
Toyota celica supra -86
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: tommy^_s 240 turbo 81

Inlägg av Djo »

hur i hela helvetet har dom lyckats demolera dom så inihelvete igentligen? får du nya eller hur blir detta?
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Tommy^_
Inlägg: 61
Blev medlem: 22 november 2011, 11:14

Re: tommy^_s 240 turbo 81

Inlägg av Tommy^_ »

Jag hoppas den blir lite grym sen när den blir klar iaf :) Har ju aldrig varit riktigt nöjd med den tidigare.

Ja va dhl har pysslat med förstår jag inte.. Det som förvånar mig ännu mer är att någon där har tejpat det med tejp som det står DHL Repacked på :shock: Med tanke på hur kartongen såg ut och att inte ens kvittot låg kvar så förstår jag inte varför dom fortsatte att skicka det istället för att bara ersätta det direkt?
Nu fick jag lämna in ett klagomål på Dhl och så skulle det hela gå till någon handledare som ska titta på ärendet och sen så kanske jag får ersättning. Dom skulle höra av sig och gör dom inte det så skulle jag ringa.

Pratade med Rallyshop om det efter jag pratat med dhl och han kunde inte förstå att det va så illa. Men han skulle ta det med dhl med hjälp av några bilder jag skickade till honom. Tidigast så kunde jag få nya rör i nästa vecka.
Hoppas inte jag slängt pengar i sjön nu bara för så bra med pengar har jag inte :)
Användarens profilbild
Joppe_Johndeere
Inlägg: 302
Blev medlem: 21 november 2011, 18:35
Ort: Ystad

Re: tommy^_s 240 turbo 81

Inlägg av Joppe_Johndeere »

Tommy^_ skrev:Jag hoppas den blir lite grym sen när den blir klar iaf :) Har ju aldrig varit riktigt nöjd med den tidigare.

Ja va dhl har pysslat med förstår jag inte.. Det som förvånar mig ännu mer är att någon där har tejpat det med tejp som det står DHL Repacked på :shock: Med tanke på hur kartongen såg ut och att inte ens kvittot låg kvar så förstår jag inte varför dom fortsatte att skicka det istället för att bara ersätta det direkt?
Nu fick jag lämna in ett klagomål på Dhl och så skulle det hela gå till någon handledare som ska titta på ärendet och sen så kanske jag får ersättning. Dom skulle höra av sig och gör dom inte det så skulle jag ringa.

Pratade med Rallyshop om det efter jag pratat med dhl och han kunde inte förstå att det va så illa. Men han skulle ta det med dhl med hjälp av några bilder jag skickade till honom. Tidigast så kunde jag få nya rör i nästa vecka.
Hoppas inte jag slängt pengar i sjön nu bara för så bra med pengar har jag inte :)
Tyvärr brukar posten/DHL/Bussgods osv osv mena på att det var för dåligt förpackat om det går i sönder... Helt sjukt men den förklaringen har jag fått på saker som typ inte går att ta i sönder...
No Turboshit Just Real Power!
http://www.garaget.org/Joppe_Johndeere
Tommy^_
Inlägg: 61
Blev medlem: 22 november 2011, 11:14

Re: tommy^_s 240 turbo 81

Inlägg av Tommy^_ »

Dhl ringde idag och sa att dom ersätter paketet så nu behöver jag bara vänta på att rallyshop ska få hem nya rör. Bättre att vänta än att inte få något! :)
Persson
Inlägg: 59
Blev medlem: 24 november 2011, 18:12

Re: tommy^_s 240 turbo 81

Inlägg av Persson »

Gott de då. Fattar dock inte hur de kan ha lyckats förstöra de sådär mycke.

Jag ska snart bygga egna coilover fram och ska med spänning följa detta.
Kommer du köra med opeldämpare eller standard?
Tommy^_
Inlägg: 61
Blev medlem: 22 november 2011, 11:14

Re: tommy^_s 240 turbo 81

Inlägg av Tommy^_ »

Jag har bara grundat bilen ett lager och ska börja slipa och spackla men för att vara på säkra sidan så låter jag det härda ordentligt i några dagar. Och för att ha något att göra så körde jag in min gamla 960 som har stått över ett år nu och tänkte göra den till bruksbil igen.
Har ju faktiskt alltid varit toknöjd med den. Men det kostade mer än va jag ränkade med..
Råkade ju slå sönder abs givaren sist när jag skulle byta hjul lager och därav att jag tröttnade och ställde av den. Låter löjligt men jag hade mycket annat att stå i plus att jag hade spontanköpt en golf 4 bara för att jag fick den till ett oslagbart pris :roll:

Började ta bort navet för att få upp det i skruvstädet för att kunna banka ur givaren. Och sen så insåg jag att dämparna fram inte va värda att montera på bilen igen.. så det hela blev ett litet projekt :S

Men efter lite blästring och målning osv så ser det hyffsat ut på båda sidor :)
Bild

Måste kosta på den ett nytt bromsok bak också tyvärr. Ännu mer pengar som jag egentligen ville kasta på 240in..
Persson skrev:Gott de då. Fattar dock inte hur de kan ha lyckats förstöra de sådär mycke.

Jag ska snart bygga egna coilover fram och ska med spänning följa detta.
Kommer du köra med opeldämpare eller standard?
Hehe ingen kunde begripa va någon pysslat med. Har inte fått hem några nya rör ännu men dom ramlar nog in i morgon.
Jag ska nog fortsätta att köra mina gula Volvo R-Sport dämpare fram och bak har jag inte bestämt mig för ännu. Funderar på att köpa ett par oljedämpare och byta ut oljan i dom till tjockare.
Har kollat lite på att köpa nya Koni Heavy Track runtom men det kostar ju 6500kr. Det är ju ett tag kvar innan den står på sina hjul så jag har lite tid att tänka på saken :)
Tommy^_
Inlägg: 61
Blev medlem: 22 november 2011, 11:14

Re: tommy^_s 240 turbo 81

Inlägg av Tommy^_ »

Jag kan väl bjuda på en bild på den gråa gamlingen. Det är efter första lagret grund. Nu spacklas och slipas det. Otroligt tråkigt.

Bild
Tommy^_
Inlägg: 61
Blev medlem: 22 november 2011, 11:14

Re: tommy^_s 240 turbo 81

Inlägg av Tommy^_ »

Gjorde en gigantisk uppdatering med allt jag gjort från sommaren men när jag tryckte på skicka så kom jag till en error sida och inget fanns kvar.. entusiasmen för att uppdatera försvann totalt.
Jag slänger upp lite bilder på det lilla jag i varje fall gjort på 240in. Finns det intresse så gör jag om den stora uppdateringen någon annan dag?

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Bild
Vanligt fel på b23?
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: tommy^_s 240 turbo 81 (2012-12-29)

Inlägg av Djo »

Roligt med en update självklart vill man ha den stora updaten sen :D men vad vare för v12 block som låg i skuffen?
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Tommy^_
Inlägg: 61
Blev medlem: 22 november 2011, 11:14

Re: tommy^_s 240 turbo 81 (2012-12-29)

Inlägg av Tommy^_ »

Kul att någon vill se vad man pysslar med iaf :) Fick passande nog ett virus på datorn som gjorde att jag inte kunde göra ett skit om jag inte betalade.. Aldrig! Efter några dagars klurande så fick jag bort det :) Kanske är dags att skaffa sig ett anti-virus?
Ska försöka slänga upp den stora uppdateringen senare ikväll!

v12 blocket är en bmw m70 motor som en kompis använder som svetsjigg för växel lådor :)
Spana in hans sida: http://www.schmidtracing.net Tveka inte på att höra av er till honom om motorarbeten eller om ni behöver performance delar!

Det är han som planat block och oringat, mira fräst toppen med större ventiler och planing bland annat! Resten har jag gjort själv för att jag dels är lite snål och dels för att det är kul att göra allt själv :)
244 turbo
Inlägg: 206
Blev medlem: 26 november 2011, 09:39

Re: tommy^_s 240 turbo 81 (2012-12-29)

Inlägg av 244 turbo »

Jag tycker att du skall uppdatera lite.
så man blir lite sporrad och att andra sporras lite.
ser fint :D ut och galet :shock:
kämpa på ;)
S.Österdahl
Inlägg: 21
Blev medlem: 4 november 2012, 23:54

Re: tommy^_s 240 turbo 81 (2012-12-29)

Inlägg av S.Österdahl »

Fränt bygge, Hälsa Schmidt från mig ;)
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: tommy^_s 240 turbo 81 (2012-12-29)

Inlägg av Djo »

okej såg en på youtube som satt v12 ftrån bmw i någn 240 såg maffigt ut :)

S c h m i d t r a c i n g var ju en trevlig sida får man kika in på om man skulle vilja få något gjort kanske. :)
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
DandanRacing
Inlägg: 222
Blev medlem: 21 november 2011, 08:22
Ort: Linköping

Re: tommy^_s 240 turbo 81 (2012-12-29)

Inlägg av DandanRacing »

Alltid trevligt med uppdateringar :)

Ser riktigt snyggt ut och den prylhyllan gick inte av för hackorBild

Riktigt prydligt bagage med :mrgreen:

//Andreas
-------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water.
Tommy^_
Inlägg: 61
Blev medlem: 22 november 2011, 11:14

Re: tommy^_s 240 turbo 81 (2012-12-29)

Inlägg av Tommy^_ »

Det är ju tyvärr flera garage jag är o skruvar i men ute i mitt garage så har det sett ut såhär hela sommaren.
Bild

Kompisen fixade en ny lokal som vi renoverade lite
Bild
Bild
Bild
Titta på när färg torkar har ju vissa tid med tydligen ;)

Inflyttning av bilar! Det är här Calibran (som jag skrev om tidigare i tråden) börjar bli klar :)
Bild
Bild
Calibran stal mycket garagetid tyvärr men fin blev den

Bunkra upp lite inför sommaren!
Bild

Jag fick också lägga tid på den här gamla bmwn som jag fick räta till måååååånga fel på. Otroligt dum o dyr bil att börja lära sig skruva med!
Bild
Ny kabelhärva till sprutet fick jag börja med.

Samtidigt som vi va på g till Gatebil så skulle bmwn mappas och bromsas men då blev det ett litet ras.. Han tappade kammen! Har aldrig hört eller sett något liknande. Aja det är inte jag som byggt motorn i vilket fall :)
Bild

Gatebil blev i varje fall av med calibran :)
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Lite däck gick det åt i varje fall.

Som tur va det "bara" kamaxelbryggan och kammen och tryckare som blev skrot. Ventilerna klarade sig faktiskt i bmwn så jag fixade fram nya delar och dunkade ihop den igen. Vid det här laget så kände jag att ägaren själv faktiskt kunde skruva lite och han skulle justera ventilerna.. sagt som gjort så fick det bli såhär.
Bild

Perfekt för mig för då va det bara att åka upp till schmidt med en ny topp :) Alltid kul att åka dit och titta på vad han skruvar med
Bild
Bild

Och sen ihop igen.. den här gången va det ingen idé att polaren skulle lära sig något ;) Tony på AG:s Bilverkstad hjälpte oss att ställa kammarna! Det är även han som mappar och bromsar åt oss!
Bild
Bild

Sen va vi upp på en tävling i Tierp också. Lite utav en total katastrof men konstigt nog hade vi väldigt kul ändå :)

Det börjar med att vi några mil innan Tierp märker att det väsnas lite väl mycket från transiten och det började bli väldigt högt och kännas i bilen. Hängde mig ut genom rutan och tittade bakåt och ser att vi håller på att tappa hjulen bak. Det hade gått så långt att den haft sönder hjulbult och allt. Det va bara att lasta av och glida sakta på e4an till Tierp.. och vi kom ju faktiskt fram :)
Bild

Tävlingen i sig blev inte bättre den. En olycka händer lätt tyvärr :)
Bild
Bild

Det va mycket olika tävlingar i år. Vi har ju kört alla SPDS tävlingar tex och det skulle ta väldigt lång tid att uppdatera om alla :)
Bild
Här är en väldigt snygg bild från Gröndal!

Sen va vi över till Riga på en tävling. Helt galet kul! Blev tyvärr mycket skruva o lite köra där också
Bild
Bild
Bild

Här är lite blandade filmer från sommaren :)
Gatebil mantorp:
http://vimeo.com/45218266
Tierp arena:
http://vimeo.com/53428529
Riga:
http://www.youtube.com/watch?v=lpT1zkxwS8g
http://www.youtube.com/watch?v=fIooouBIkW8

Det va en lite snygg summering på sommaren :)
Skriv svar