En tur på skroten

Här pratar vi om allt mellan himmel och jord.
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: En tur på skroten

Inlägg av Lazze S »

Såg inte till den på RB i V-ås. Däremot en 945 -97. Lådan var redan väck och motorn utan topp revs ut av några medan vi var där. Toppen ligger kvar i skuffen och svänghjulet på marken. Fick med mej 2 gamla datorer dom skrotat ur. Lite småfynd, men man skulle behövt en gummijolle pga nederbörden.

Står en 244 -86 med vissa svarta midjelister kvar om nån söker.
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: En tur på skroten

Inlägg av Lazze S »

Ghurra skrev:Jo, det finns ju bildbevis på att du var där när den kom in... ;-)

Ooops. Kändes jag igen ? Bilen kom in medan jag stod där. Tog stereon ur den. I fredags var i alla fall blinkersna fram borta.
Petrolhead
Inlägg: 60
Blev medlem: 23 november 2011, 13:57
Ort: Svanå

Re: En tur på skroten

Inlägg av Petrolhead »

Lazze S skrev:Såg inte till den på RB i V-ås. Däremot en 945 -97. Lådan var redan väck och motorn utan topp revs ut av några medan vi var där. Toppen ligger kvar i skuffen och svänghjulet på marken. Fick med mej 2 gamla datorer dom skrotat ur. Lite småfynd, men man skulle behövt en gummijolle pga nederbörden.

Står en 244 -86 med vissa svarta midjelister kvar om nån söker.
Konstigt att snowcapsen satt kvar på den 244:an...Men inte nu längre. :lol:
DONT LIKE MY DRIVING? EMAIL ME:eatshit@gofuckyourself.nu
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: En tur på skroten

Inlägg av Lazze S »

Petrolhead skrev:Konstigt att snowcapsen satt kvar på den 244:an...Men inte nu längre. :lol:
Jo jag såg det, men hade inget behov av dom så jag lät dom sitta till nästa behövare. Satt även vindavvisare på framdörrarna på 745 -92an.

Om nån behöver lås så fråga Radde eller nån i kassan då dom numera gömmer ev nycklar där.

Passa på att gå med dom på Facebook, så får ni lite tips. Finns även en tråd där om tips o råd om bilar.
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: En tur på skroten

Inlägg av Lazze S »

Snacka om heldag på skroten. Blev kvar i Kungsåra hela dan till in på kvällen. Inget speciellt då det var dåligt med 940. Kom in en S60 med beige skinn. Idag började man på prov ha kvällsöppet för folk med i bilklubbar som fick skruva mellan 17-21. Efteråt blev vi bjudna på korv av korvhandlarn själv. Fick träffa 2 av hans medarbetare som kom upp från Malmö Returbilen. Gå med i deras Facebooksida så får ni veta mer om vad som händer. Man gör ett nytt försök nästa månad.

Returbilen, den skruvvänliga skroten.
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: En tur på skroten

Inlägg av Lazze S »

Petrolhead skrev: Konstigt att snowcapsen satt kvar på den 244:an...Men inte nu längre. :lol:
Glömde du inte nånting ? Clipsen satt ju kvar.

Gårdagens fynd blev en originalbandare av nyare modell som även passar i 240, CR-502. Manualen låg kvar och den var samma som till min stereo, CT-505. Det som skiljer är att min har CD i stället. Det går att köra CD-växlare på den, men ingen på Volvo tycks veta nåt om det. På denna är kontakten normal-DIN mot dom andra som har mini-DIN. Nu fick jag veta att det skall finnas en 10-skivors växlare för denna, dom andra är det 6 skivor. I pappersbunten i bilen låg även en lapp med radiokoden för en gångs skull. Hitta en 6-skivor växlare med kablage i en 850.
Petrolhead
Inlägg: 60
Blev medlem: 23 november 2011, 13:57
Ort: Svanå

Re: En tur på skroten

Inlägg av Petrolhead »

Lazze S skrev:
Petrolhead skrev: Konstigt att snowcapsen satt kvar på den 244:an...Men inte nu längre. :lol:
Glömde du inte nånting ? Clipsen satt ju kvar.

Nä glömde inte dom har fina liggandes hemma så jag orkade inte pilla bort dom.;)


Gårdagens fynd blev en originalbandare av nyare modell som även passar i 240, CR-502. Manualen låg kvar och den var samma som till min stereo, CT-505. Det som skiljer är att min har CD i stället. Det går att köra CD-växlare på den, men ingen på Volvo tycks veta nåt om det. På denna är kontakten normal-DIN mot dom andra som har mini-DIN. Nu fick jag veta att det skall finnas en 10-skivors växlare för denna, dom andra är det 6 skivor. I pappersbunten i bilen låg även en lapp med radiokoden för en gångs skull. Hitta en 6-skivor växlare med kablage i en 850.
DONT LIKE MY DRIVING? EMAIL ME:eatshit@gofuckyourself.nu
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: En tur på skroten

Inlägg av Lazze S »

Nu har Returbilen gått ut med en varning om att nån gömmer och hamstrar delar inne på området. Ska dom dit och hämta det nån natt tro ?
Petrolhead
Inlägg: 60
Blev medlem: 23 november 2011, 13:57
Ort: Svanå

Re: En tur på skroten

Inlägg av Petrolhead »

Lazze S skrev:Nu har Returbilen gått ut med en varning om att nån gömmer och hamstrar delar inne på området. Ska dom dit och hämta det nån natt tro ?
Anmäler mej frivillig till o sitta nån natt i nån bil där med en jasonmask o knallskott o skrämma skiten ur dom om de nu är så.. :twisted:
DONT LIKE MY DRIVING? EMAIL ME:eatshit@gofuckyourself.nu
Ghurra
Inlägg: 59
Blev medlem: 23 november 2011, 21:42
Ort: Stockholm

Re: En tur på skroten

Inlägg av Ghurra »

Var till Sollentunaskroten igår...
Hittade nackstöd till baksätet till min 245:a bl a.
En sarg till extramätare låg lös i bilen, vet inte om nån bara ville ha mätaren?
Plockade dessutom en komplett digital yttertempmätare... Nice!
245 SE -93 (orig.larm, infällbart drag, ac, aut, farth.)
855 T-5R -95, 960 3.0 -91, 245 -88
V90 -98, V70N -02, Mazda 1300 -75
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: En tur på skroten

Inlägg av Lazze S »

Bild
Ghurra
Inlägg: 59
Blev medlem: 23 november 2011, 21:42
Ort: Stockholm

Re: En tur på skroten

Inlägg av Ghurra »

Edit: såg inte vad det stod... Dubbelklickade inte...
Såå... Klicka på texen.
245 SE -93 (orig.larm, infällbart drag, ac, aut, farth.)
855 T-5R -95, 960 3.0 -91, 245 -88
V90 -98, V70N -02, Mazda 1300 -75
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: En tur på skroten

Inlägg av Lazze S »

En dag på Returbilen; En kund kommer in: Hej, har ni yttertempgivare till Volvo på nån bil där inne? -"Ehh, ja du det vet jag inte - jag har 450+ bilar på gården och hundratusentals delar på dem så jag vet inte". -"Varför vet ni inte vad ni har kvar och vad ni sålt?" -"Jaa, du...???? Sånt är systemet här ...??" Flera kunder skrattar och går förbi.... -"Men varför vet du inte?" -" Men då är vi som en vanlig skrot och då måste vi höja priserna!" -"Nej, varför??" -"Ja du det blir liksom antingen eller..". -"Har du ingen här bakom nånstans??" -"Nej, vi har inget förutom nycklar i butiken". Kunden går besviket ut på gården för att titta, fortfarande mumlande att det är dålig stil att inte veta om om vi har yttertempgivare på bilen eller ej... Max fem minuter senare kommer en kund in i butiken, faktiskt en av kunderna som bara gick rakt ut på gården. Med sig har han en ... yttertemgivare till Volvo! Efter ytterligare 20 minuter kommer första kunden in igen; -"Fy f.n.. inte en enda yttertempgivare! Värdelöst ställe!!!" Så kära vänner vad kan vi lära oss av denna historian?? =) Posta gärna... kanske som ett nytt talessätt?!! Kanske som Lilla al-Fadji skulle säga: -"Jobba fersst - snacka skiiit sänn..."
PH_
Inlägg: 181
Blev medlem: 14 december 2011, 16:42

Re: En tur på skroten

Inlägg av PH_ »

Hahahahaha, underbart!
Tobbe
Inlägg: 436
Blev medlem: 23 november 2011, 20:55

Re: En tur på skroten

Inlägg av Tobbe »

Lazze S skrev:En dag på Returbilen; En kund kommer in: Hej, har ni yttertempgivare till Volvo på nån bil där inne? -"Ehh, ja du det vet jag inte - jag har 450+ bilar på gården och hundratusentals delar på dem så jag vet inte". -"Varför vet ni inte vad ni har kvar och vad ni sålt?" -"Jaa, du...???? Sånt är systemet här ...??" Flera kunder skrattar och går förbi.... -"Men varför vet du inte?" -" Men då är vi som en vanlig skrot och då måste vi höja priserna!" -"Nej, varför??" -"Ja du det blir liksom antingen eller..". -"Har du ingen här bakom nånstans??" -"Nej, vi har inget förutom nycklar i butiken". Kunden går besviket ut på gården för att titta, fortfarande mumlande att det är dålig stil att inte veta om om vi har yttertempgivare på bilen eller ej... Max fem minuter senare kommer en kund in i butiken, faktiskt en av kunderna som bara gick rakt ut på gården. Med sig har han en ... yttertemgivare till Volvo! Efter ytterligare 20 minuter kommer första kunden in igen; -"Fy f.n.. inte en enda yttertempgivare! Värdelöst ställe!!!" Så kära vänner vad kan vi lära oss av denna historian?? =) Posta gärna... kanske som ett nytt talessätt?!! Kanske som Lilla al-Fadji skulle säga: -"Jobba fersst - snacka skiiit sänn..."
HAha, klockrent.
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: En tur på skroten

Inlägg av Lazze S »

Det är Radde på Kungsåra som skrivit allt. Jag var bara tvungen att föra den vidare till er andra så även ni fick ett gott skratt om smartskallar.
Petrolhead
Inlägg: 60
Blev medlem: 23 november 2011, 13:57
Ort: Svanå

Re: En tur på skroten

Inlägg av Petrolhead »

Haha ja va ska man säga.....:)
DONT LIKE MY DRIVING? EMAIL ME:eatshit@gofuckyourself.nu
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: En tur på skroten

Inlägg av Lazze S »

Gjorde en snabbsväbg idag. 1 VGA-II kompl med 1 fjärr (utan batterilock) från en 855 -95 som brandkåren skulle leka med, 2 CG 950S med 4 fjärr, 1 CR-802 troligen med kod mm.
rasmuss
Inlägg: 129
Blev medlem: 30 november 2011, 01:22

Re: En tur på skroten

Inlägg av rasmuss »

På Sollentunaskroten står det en 78 som har riktigt fina kofångare, även en nästan sprickfri bräda och fina svarta mattor.
Även huven verkade frisk.

Bild
Tobbe
Inlägg: 436
Blev medlem: 23 november 2011, 20:55

Re: En tur på skroten

Inlägg av Tobbe »

Fanns grillen till också? Med alla lister?
Skriv svar