En tur på skroten

Här pratar vi om allt mellan himmel och jord.
mackan
Inlägg: 119
Blev medlem: 21 november 2011, 22:46

Re: En tur på skroten

Inlägg av mackan »

Gött, fan vad snabbt de ska pressa sakerna!
Borde ta en runda snart igen :)
AndersKarlsson
Inlägg: 106
Blev medlem: 26 november 2011, 19:40

Re: En tur på skroten

Inlägg av AndersKarlsson »

mackan skrev:Gött, fan vad snabbt de ska pressa sakerna!
Borde ta en runda snart igen :)
Ja tyvärr.. hade kommit in en 244 -88 tidigare på dagen som redan var långt nere i högen :(

Stod även en vinröd 244 -86 på skroten som var i fint så gott som rostfri vad jag kunde se i MÖRKRET, inte skrotens bil än och med en anställds kommentar, "är det ingen som köper den så blir det demonteringsobjekt här på skroten".

Misstänker att ägaren inte hade plats för den och körde ner den dit.. synd om den skulle gå i pressen.. är någon sugen på denna så PM´a så kan jag skicka regnr och vart den står.
antote
Donator
Donator
Inlägg: 112
Blev medlem: 27 november 2011, 04:49
Ort: Skåne

Re: En tur på skroten

Inlägg av antote »

http://www.returbilen.se/category.html? ... =989&anl=1
Finns nu en förlängd 740 på Returbilen i Malmö.
Volvo 245 GL -88 - Såld
Volvo 240 GL -88 - Såld
Volvo 945 S -95 - Säljes i delar
Nissan Sunny N13 -90 - Bruksbil
Volvo 245 GL -90 - Projektbil
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: En tur på skroten

Inlägg av Lazze S »

Gjorde årets första skrottripp för att bl.a titta på en 940 långskorpa. Knappt smälld men 98 000 mil på mätaren, en 98a.
Mitt fynd var en CD-växlare ur en 855. Tyckte den såg lite annorlunda ut mot dom jag har. Den var mindre och det satt distanser på sidorna. Ska bara leta upp en kassett och prova koppla upp den. Grejerna jag såg på nätet och åkte dit för var redan rensade.
Gott om Cargard 950S om nån söker. Hittade 2 fjärr i delar i en bil. Nån hade plockat isär dom för att sno batterierna ?! Fick ihop 1,5 fjärr av delarna som fanns kvar. Saknade batterierna och 1 bakstycke. Varför inte köpa nya batterier istället ?

Till min förvåning hade det kommit in 2 Amazoner, men inte en 240 i sikte.
Anders L
Inlägg: 12
Blev medlem: 21 november 2011, 10:07
Ort: Strömstad

Re: En tur på skroten

Inlägg av Anders L »

Lazze S skrev:Gjorde årets första skrottripp för att bl.a titta på en 940 långskorpa. Knappt smälld men 98 000 mil på mätaren, en 98a.
Mitt fynd var en CD-växlare ur en 855. Tyckte den såg lite annorlunda ut mot dom jag har. Den var mindre och det satt distanser på sidorna. Ska bara leta upp en kassett och prova koppla upp den. Grejerna jag såg på nätet och åkte dit för var redan rensade.
Gott om Cargard 950S om nån söker. Hittade 2 fjärr i delar i en bil. Nån hade plockat isär dom för att sno batterierna ?! Fick ihop 1,5 fjärr av delarna som fanns kvar. Saknade batterierna och 1 bakstycke. Varför inte köpa nya batterier istället ?

Till min förvåning hade det kommit in 2 Amazoner, men inte en 240 i sikte.

Springer du på trälisterna på instrumentbräda och i dörrsidor från en 940 classic är jag mycket intresserad av detta :)
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: En tur på skroten

Inlägg av Lazze S »

Åker själv 940 Turbo -96 numera, så det är även jag på jakt efter. Tyvärr fanns det inget kul i långvolvon.
AndersKarlsson
Inlägg: 106
Blev medlem: 26 november 2011, 19:40

Re: En tur på skroten

Inlägg av AndersKarlsson »

Hittade en turboratt till 240 nu i veckan, satt i en vanlig gl.
Volvo244gl
Inlägg: 110
Blev medlem: 23 november 2011, 23:17
Ort: Älvängen
Kontakt:

Re: En tur på skroten

Inlägg av Volvo244gl »

Var på skortet och kollade runt lite. I en 740 satt det Volvo Tweeters diskanthögtalare som även passar i 240 fick dessa för 10 kr :)
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: En tur på skroten

Inlägg av Lazze S »

Hittade faktiskt ett par såna i en 740 med. Långskorpan var i stort sett helrensad, men hittade en originalbrytare märkt EVAC ?
I en V40 satt CD-växlaren med kablage kvar, och även CD-kassettten vilken saknades i den förra. Den förra tog jag från en 855 och där satt signalkabeln inlindad i originalhärvan från fabrik. Skiljer sej tydligen på CD-kassetten på dom senare spelarna.
Modspojken
Inlägg: 252
Blev medlem: 27 november 2011, 21:28
Ort: Göteborg

Re: En tur på skroten

Inlägg av Modspojken »

Men Lazze, vad gör du på dagarna? Verkar grymt att kunna åka till skroten hela tiden! :-)

När jag är ledig är det alltid stängt.
Vive la revolution pacifique!
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: En tur på skroten

Inlägg av Lazze S »

Modspojken skrev:Men Lazze, vad gör du på dagarna? Verkar grymt att kunna åka till skroten hela tiden! :-)

När jag är ledig är det alltid stängt.
När man är pensionerad och inte längre får jobba har man inte mycket mer att göra än att sitta hemma och betala räkningarna, och dricka sej berusad på cola. :roll:
Modspojken
Inlägg: 252
Blev medlem: 27 november 2011, 21:28
Ort: Göteborg

Re: En tur på skroten

Inlägg av Modspojken »

Lazze S skrev:
Modspojken skrev:Men Lazze, vad gör du på dagarna? Verkar grymt att kunna åka till skroten hela tiden! :-)

När jag är ledig är det alltid stängt.
När man är pensionerad och inte längre får jobba har man inte mycket mer att göra än att sitta hemma och betala räkningarna, och dricka sej berusad på cola. :roll:
Oh, happy days.
Vive la revolution pacifique!
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: En tur på skroten

Inlägg av Lazze S »

En glad nyhet är att den lokala skroten lyssnat på mitt tjat om alla fina bilar som går direkt i pressen. Till sommaren ska dom schakta undan ett område och öppna ny självplock där. Såg en massa fina 940 och 850 uppställda direkt på marken så dom slipper ytterligare plåtskador. Återkommer när jag får klartecken om att stället är öppet för business. :mrgreen:
GMS
Inlägg: 59
Blev medlem: 1 mars 2012, 16:15

Re: En tur på skroten

Inlägg av GMS »

Var på en liten runda på en skrot här och tittade lite, fanns en 945 turbo som inte ens var krockad bara ena backspegeln var trasig.. såg en 145a också som hade vart med om en hiskelig smäll. Efter lite letande så ser jag något guldigt stå inne i raderna, ser ut som en vanlig 240 tänker jag och knallar dit och kikar. Visade sig att det var en 264 GLE som stod där! :o Det är ovanligt då det mest är nyare bilar som kommer in. Bilen är inte rostig vad man kan se utan den verkar riktigt fräsh på utsidan, tittar in på mätarställningen och hör och häpna; 10700MIL. TIO tusen mil! Svårt att förstå varför den skickas på skrot, beige skinninredning som verkar riktigt fin, fräsha dörrar, skärmar etc. Dock så kommer nog förmodligen inte något att sparas på denna bil den går säkert rakt i pressen.. :(
mackan
Inlägg: 119
Blev medlem: 21 november 2011, 22:46

Re: En tur på skroten

Inlägg av mackan »

GMS skrev:Var på en liten runda på en skrot här och tittade lite, fanns en 945 turbo som inte ens var krockad bara ena backspegeln var trasig.. såg en 145a också som hade vart med om en hiskelig smäll. Efter lite letande så ser jag något guldigt stå inne i raderna, ser ut som en vanlig 240 tänker jag och knallar dit och kikar. Visade sig att det var en 264 GLE som stod där! :o Det är ovanligt då det mest är nyare bilar som kommer in. Bilen är inte rostig vad man kan se utan den verkar riktigt fräsh på utsidan, tittar in på mätarställningen och hör och häpna; 10700MIL. TIO tusen mil! Svårt att förstå varför den skickas på skrot, beige skinninredning som verkar riktigt fin, fräsha dörrar, skärmar etc. Dock så kommer nog förmodligen inte något att sparas på denna bil den går säkert rakt i pressen.. :(
Vilken skrot? Någon borde ju rädda lite saker, kanske nån letar tom?
GMS
Inlägg: 59
Blev medlem: 1 mars 2012, 16:15

Re: En tur på skroten

Inlägg av GMS »

Står på Demia i ludvika. Har nog någon bild någonstans, bakrutan är krossad och taket är trasigt efter att dom lyft den med hjullastaren. Ring och hör med dom om ni är i behov av något, dom är trevliga och kan ge bra pris om man är skysst! :)
Modspojken
Inlägg: 252
Blev medlem: 27 november 2011, 21:28
Ort: Göteborg

Re: En tur på skroten

Inlägg av Modspojken »

Tog en sväng till en skrot i Göteborgsområdet igår. Där stod en nyinkommen och oerhört rostig 244, en sen 80-talare. Plockade fyra kromade kapslar till original plåtfälg i perfekt skick, en CR-4020 och en digital yttertemperaturmätare. Summa: 100 kronor.
Vive la revolution pacifique!
Tobbe
Inlägg: 436
Blev medlem: 23 november 2011, 20:55

Re: En tur på skroten

Inlägg av Tobbe »

Var på returbilen i Falkenberg idag, hittade 4 godkända 14" sommardäck för 100:-/st.
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: En tur på skroten

Inlägg av Lazze S »

Returbilen i V-ås har fått in en 244 -89 om nån vill fynda.
D.E
Inlägg: 139
Blev medlem: 3 december 2011, 12:50
Ort: Mora

Re: En tur på skroten

Inlägg av D.E »

Är inte detta en jubileumsbil? En 244 '77 med dessa stripes står mitt i högen på Älvdalens Skrotaffär.

Bild

Bild
'76 245L Turbo
'83 242DL
Skriv svar