Hjälp! Vad är detta?

Allt som har med och omkring bensinmotorer att göra
AbitTooAverage
Inlägg: 2
Blev medlem: 22 februari 2018, 13:49

Hjälp! Vad är detta?

Inlägg av AbitTooAverage »

Jag har en Volvo 240 ifrån 79 som är reggad med utbytt motor och han/hon som bytte motor gjorde ett väldigt slarvigt jobb och lämnade kablar som hänger ofärdiga montering detaljer. Det står att den är reggade med en b21e och b21a men vet inte riktigt för på blocket står det b230. Men iaf bilen startar inte idag och felsöker allt ifrån bränslepump till reläer och hittade tillslut att den femte säkringen för in-tank fuelpump inte får ström igenom säkringen. Så vad ska jag kolla först?
AbitTooAverage
Inlägg: 2
Blev medlem: 22 februari 2018, 13:49

Re: Hjälp! Vad är detta?

Inlägg av AbitTooAverage »

http://forumbilder.se/H5VQ6/20180222-134918

varför sitter det tändings styrenhet box och en bensin styrtenhet box som ska vara till en b230f monterad i en bil som inte har en b230f?

har okänd motor i volvo240 min men det är en blandning mellan b21e b21a och b23.
hur kan jag kolla vilken motor som sitter i?
kan jag koppla in en felsöknings apparat och söka igenom för att hitta felet? och om det går vart och hur?
Errim
Donator
Donator
Inlägg: 213
Blev medlem: 7 november 2014, 22:21

Re: Hjälp! Vad är detta?

Inlägg av Errim »

Hej! Du har ju själv skrivit att det är en b230. Sen förstår jag inte hur den kan vara reggad med både b21E och b21A?
Har motorn förgasare? Om förgasare så har den mekanisk pump vid fördelaren.
Eftersom du har boxar i den så tror jag att han som bytte motor hade tänkt göra den till en b230f?
Skriv svar