Näbbhuv vs. 86:ans luftintag.
Postat: 7 februari 2017, 20:35
Hej på er. Detta är mer en fundering än seriöst avsedd plan.
Jag är återfalls-Volvoit. Köpte min första 240 1989 och avverkade ett antal 240/260 under det tidiga nittiotalet. Och sedan något år har jag skaffat dels en 86:a 244DL och en 90:a 245GL. Och det är ju trevliga bilar båda två. Men det som stör lite är ju att den där gamla "modda 240 till 260-nerven" har börjat rycka lite igen. Och just 245:an som är finast väcker lite idéer. Den är i en lite halvbeige ganska USA-aktig vit nyans, och jag har gått och inbillat mig att jag vill ha värsta dollargrinet med näbbhuv, USA-ljus m.m. Och det är ju inga konstigheter att sätta igång och börja hotta hejvilt. Det är ju 240 liksom...
Men hur gör man med plåten vid vindrutan på 86 och framåt?
Jag är återfalls-Volvoit. Köpte min första 240 1989 och avverkade ett antal 240/260 under det tidiga nittiotalet. Och sedan något år har jag skaffat dels en 86:a 244DL och en 90:a 245GL. Och det är ju trevliga bilar båda två. Men det som stör lite är ju att den där gamla "modda 240 till 260-nerven" har börjat rycka lite igen. Och just 245:an som är finast väcker lite idéer. Den är i en lite halvbeige ganska USA-aktig vit nyans, och jag har gått och inbillat mig att jag vill ha värsta dollargrinet med näbbhuv, USA-ljus m.m. Och det är ju inga konstigheter att sätta igång och börja hotta hejvilt. Det är ju 240 liksom...
Men hur gör man med plåten vid vindrutan på 86 och framåt?