Visste inte vart jag skulle skriva...

Här kan du lägga in allt som inte passar in på de andra forumskategorierna som rör hela 200 serien
Emmzzon
Inlägg: 3
Blev medlem: 6 januari 2012, 16:52

Visste inte vart jag skulle skriva...

Inlägg av Emmzzon »

Hej har inte så stor koll på vart jag skulle skriva, så here we go..
Har köpt en 245 diesel-82! Den har gått som ett smäck tills nu när jag lyckades blåsa en
Kylarslang, nåja tänkte jag och gick ut i snokalla Luleå och skulle byta den. Bytte och trixa lite fyllde på
Glykol så gick det jätte bra till jag sätter mig i bilen och har startat den. Jag får Inge luft alls till framrutan :? , det fungerar hur bra som helst till sidorutorna och golvet men inte framrutan...
Så min fråga är, vad kan det tänkas vara för fel?
Det hade varit kul om allt skulle fungera..

Med vänlig hälsning,
Emma
Cpt Tuttle
Inlägg: 363
Blev medlem: 21 november 2011, 11:56
Ort: East coast

Re: Visste inte vart jag skulle skriva...

Inlägg av Cpt Tuttle »

Det kommer alltså ingen luft alls, inte ens kall sådan, ur defrostermunstyckena, hur du än ställt defrosterspaken (alternativt tryckt in knappen om du har CU-värmare)?
240-lös stackare som haft 245 L -78 samt. 245 GL -81
Emmzzon
Inlägg: 3
Blev medlem: 6 januari 2012, 16:52

Re: Visste inte vart jag skulle skriva...

Inlägg av Emmzzon »

Har testat trycka på lite alla möjliga knappar och funktioner, men ingen luft:/
Cpt Tuttle
Inlägg: 363
Blev medlem: 21 november 2011, 11:56
Ort: East coast

Re: Visste inte vart jag skulle skriva...

Inlägg av Cpt Tuttle »

Har du det vanliga värmepaketet finns det i mittkonsolen en spak med texten MIN-DEF-MAX ovanför. Den skall vara ställd mot MAX.
Har du CU-värmare finns det i stället en knapp märkt DEF. (Texten DEF byts på senare modeller ut mot en defrostersymbol, vet dock inte när - tror först vi snackar sent 80 eller t.o.m. tidigt 90-tal) Den skall vara intryckt.

Kommer det ingen luft alls så tror jag dock inte det har samband med kylarslangsbrottet, det har nog bara råkats gå sönder samtidigt...
Kan ju vara att spjället till defrostern inte öppnar (kärvande wire på vanliga värmepaketet, vakuumfel på CU), eller att det lossnat någon defrosterslang eller liknande...
240-lös stackare som haft 245 L -78 samt. 245 GL -81
Skriv svar