Hej har inte så stor koll på vart jag skulle skriva, så here we go..
Har köpt en 245 diesel-82! Den har gått som ett smäck tills nu när jag lyckades blåsa en
Kylarslang, nåja tänkte jag och gick ut i snokalla Luleå och skulle byta den. Bytte och trixa lite fyllde på
Glykol så gick det jätte bra till jag sätter mig i bilen och har startat den. Jag får Inge luft alls till framrutan , det fungerar hur bra som helst till sidorutorna och golvet men inte framrutan...
Så min fråga är, vad kan det tänkas vara för fel?
Det hade varit kul om allt skulle fungera..
Med vänlig hälsning,
Emma
Visste inte vart jag skulle skriva...
-
- Inlägg: 363
- Blev medlem: 21 november 2011, 11:56
- Ort: East coast
Re: Visste inte vart jag skulle skriva...
Det kommer alltså ingen luft alls, inte ens kall sådan, ur defrostermunstyckena, hur du än ställt defrosterspaken (alternativt tryckt in knappen om du har CU-värmare)?
240-lös stackare som haft 245 L -78 samt. 245 GL -81
-
- Inlägg: 3
- Blev medlem: 6 januari 2012, 16:52
Re: Visste inte vart jag skulle skriva...
Har testat trycka på lite alla möjliga knappar och funktioner, men ingen luft:/
-
- Inlägg: 363
- Blev medlem: 21 november 2011, 11:56
- Ort: East coast
Re: Visste inte vart jag skulle skriva...
Har du det vanliga värmepaketet finns det i mittkonsolen en spak med texten MIN-DEF-MAX ovanför. Den skall vara ställd mot MAX.
Har du CU-värmare finns det i stället en knapp märkt DEF. (Texten DEF byts på senare modeller ut mot en defrostersymbol, vet dock inte när - tror först vi snackar sent 80 eller t.o.m. tidigt 90-tal) Den skall vara intryckt.
Kommer det ingen luft alls så tror jag dock inte det har samband med kylarslangsbrottet, det har nog bara råkats gå sönder samtidigt...
Kan ju vara att spjället till defrostern inte öppnar (kärvande wire på vanliga värmepaketet, vakuumfel på CU), eller att det lossnat någon defrosterslang eller liknande...
Har du CU-värmare finns det i stället en knapp märkt DEF. (Texten DEF byts på senare modeller ut mot en defrostersymbol, vet dock inte när - tror först vi snackar sent 80 eller t.o.m. tidigt 90-tal) Den skall vara intryckt.
Kommer det ingen luft alls så tror jag dock inte det har samband med kylarslangsbrottet, det har nog bara råkats gå sönder samtidigt...
Kan ju vara att spjället till defrostern inte öppnar (kärvande wire på vanliga värmepaketet, vakuumfel på CU), eller att det lossnat någon defrosterslang eller liknande...
240-lös stackare som haft 245 L -78 samt. 245 GL -81