Sida 2 av 2

Re: Volvo 360 GL Redline-88

Postat: 22 december 2016, 19:50
av SkauneJohan
hur lyckas du döda en rödblock :?: :shock:

kan ju säga att min 244a med b21A med 530topp och okänd kamaxel(troligtvis A-kam) känns betydligt starkare än b200, har planer att testa lite olika kammar, har t-kam, A-kam och troligtvis en K-kam(405 topp med okänd kam) efter det ligger planer på att stoppa i b21 och b23(om de är räddningsbara)

i gymnasiet gjorde vi ett projektarbete och bänkade en 244 tror det var b21a i den(osäker) vi testade m-kam, a-kam, D-kam, h-kam vx3-kam och en nisse hedlund kam och där var d-kammen trevligast och a-kammen 2a och resten sög

vi får se hur det blir i framtiden, L/LE/LU-jetronic ska vara väldigt enkelt att mappa om och med mappningsbar 123 tänding skulle nog en hel del gömda hästar kunna titta fram :D

men detta är långt fram i tiden drömmar :lol: man ska hinna med det och ha pengar till det

Re: Volvo 360 GL Redline-88

Postat: 22 december 2016, 21:56
av lowlow
Tror kammen skar på den. Eller kass kamrem. Orkade nog aldrig reda ut vad det var, det stod en smälld 740 utanför motorgården just då, så den fick donera motorn. Kändes billigare att byta motor än å joxa med packningar, rem å grejer. Ekonomin var ju som den va. Å framför allt var det ju kul meka på den tiden.

Re: Volvo 360 GL Redline-88

Postat: 29 december 2016, 17:09
av SkauneJohan
årets sista bilder och bilens andra tankning, mellandagsrea på förbrukningen som var nu nere på 0,82mil, riktigt skapligt :D

nu har en bättre begagnad kylare inskaffats, så snabbt det finns tid är det kylare/vätskebyte och storservice på agendan

funderar om jag ska behålla listerna, leta upp de smalare/äldre versionen eller plocka bort dom, vad säger ni?

Bild

Bild

Bild

gott nytt år 8-)

Re: Volvo 360 GL Redline-88

Postat: 29 december 2016, 21:51
av Allinug
Snyggast med lister kvar.

Gott nytt år!