Bättre strippa en 240 på tillbehör och sälja bilen billigt ?

Här kan du lägga in allt som inte passar in på de andra forumskategorierna som rör hela 200 serien
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Bättre strippa en 240 på tillbehör och sälja bilen billigt ?

Inlägg av Djo »

Försökte sälja min 240 och det gick ju inte så jag har börjat fundera är det bättre plocka av alla tillbehör som är värda något och slumpa iväg bilen billigt än att försöka sälja den dyrare med tillbehör ?

Detta är en seriös tanke jag har bort med allting och sälja den så snick som möjligt för liten peng och kanske sälja iväg tillbehör separat eller bara behålla för dom blir ju inte lättare att hitta direkt.

Vad tror ni om mina tankar är en 92an GL

http://www.garaget.org/?car=310645

Det är ju min älskade 240 men har inte råd med tre bilar eller plats för den delen heller och denna har mest bara stått sen jag skaffade en v70 som bruksbil.
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
244 GLE
Inlägg: 7
Blev medlem: 24 januari 2016, 22:28

Re: Bättre strippa en 240 på tillbehör och sälja bilen billi

Inlägg av 244 GLE »

Din bil funkar säkert bra och är helt ok.

Men.. Problemet är att den är ändrad, modifierad och helt icke-original.
En sån modifierad bil brukar oftast va svår att sälja för några högre summor.
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: Bättre strippa en 240 på tillbehör och sälja bilen billi

Inlägg av Djo »

244 GLE skrev:Din bil funkar säkert bra och är helt ok.

Men.. Problemet är att den är ändrad, modifierad och helt icke-original.
En sån modifierad bil brukar oftast va svår att sälja för några högre summor.
Njo vist men är ju ändå många orginal tillbehör som är rätt svåra att hitta helt icke orginal nja mot från fabrik ja men det mesta är från 240-260 serien sedan är det lite nyare grejer och ett bättre ljudsystem i den.

Därför börjar jag fundera på att ta av allting roligt ställa den på orginal plåt och slumpa iväg den billigt.

Vad menar du med högre summor jag försökte få runt 20 för den men det ville sig icke bara tillbehören är värda dom pengarna nästan och då menar jag orginal tillbehören som jag köpt till (dock kommit över det mesta billigt men ändå)
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Amarace
Inlägg: 440
Blev medlem: 21 november 2011, 20:20
Ort: Dorotea

Re: Bättre strippa en 240 på tillbehör och sälja bilen billi

Inlägg av Amarace »

Vad är det för originaltillbehör du har på bilen som är värd nästan 20000kr?
144-67 | 145-69 | 145-73 | 244GL-79 | 244DL-85
Bild
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: Bättre strippa en 240 på tillbehör och sälja bilen billi

Inlägg av Djo »

Amarace skrev:Vad är det för originaltillbehör du har på bilen som är värd nästan 20000kr?
Drog väl till där men ja runt 12 när jag sätter mig och räknar på det räknar då på vad jag sett att dessa delar kan gå för inte vad jag betalt.

Refelxramp som är hel och skadefri.

orginalvinge med orginal fästena.

Jalusi som är helt.

Original träpaneler.

Några extramätare.

El hissar gånger fyra med blåa ribbplysch dörsidor utan hål för fönstervev.

Centrallås även skuff.

GLE lister runt rutorna.

Men ja jag räknar väl kanske lite högt men hursom så vet jag att vissa av dessa delar har jag letat några år för att hitta så vet att det mesta är inga dussin delar.

Men vad tycker ni bilen är värd då ? så som den ser ut på bilderna och som den står nu ? Jag tänker försöka till våren igen och sälja den och börjar väl tröttna på och bara ha den ståendes.

15000 kr borde jag väl kunna få eller ?
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Skriv svar