Re: Svenska Volvoklubben
Postat: 8 mars 2016, 20:34
Pga att jag startade tråden... tyckte jag att det var lika bra att ta steget fullt ut. Så igår anmälde jag mig för medlemskap (inkl betalde de begärda 500kr). Medlemsskap 1 jan 2016 - 31 dec 2016. Just nu finns inte mer än möjligheten att deltaga på årsmöte 12 mars (på Volvomuseet) (sista anmälningsdag närmar sig för den som är hågad). En av säljpunkterna för att anmäla sig tidigt för medlemskap är att erhålla ett lågt medlemsnummer, mitt medlemsnummer kan jag just nu tyvärr inte hitta/se.
Argumenten kring klubben som jag sett i bla denna tråden har varit ung de jag har förväntat, fast mildare. Jag är förvånad att det kommit så här långt ändå redan, jag trodde att det skulle ta längre tid och kanske inte skulle se något alls förrän 2017, om alls något. Ryktena har funnits sedan i höstas och det har hela tiden varit oklart om alls skulle bli något (är ju inte i hamn ännu). Om det är något jag har att invända är att tar in medlemsavgifter medan klubben forfarande är "vilande".
Formuläret man måste fylla i vid registering innehåller en viktig brist då inte redovisar vilka uppgifter som måste fyllas i och vad som är extra. Det ä ex inte nödvändigt att ange vare sig telnummer, födelsedata eller bruksbil. Att ex telnummmer och födelsedata efterfrågas i medlemsregister som "extra" men inte krav är inte unikt. Bruksbil kan jag förstå undelaget för inför möjlig entusiatsbilsförsäkring.
Att inte kommer att ersätta de etablerade och välfungerande Volvo-klubbarna tror inte jag heller, knappast inte på kort sikt. Själv har jag ett medlemsskap i 140-klubben, men jag har ingen ambition att skaffa en 140/164. Blir Svenska Volvoklubben en aktiv klubb osv så avslutar jag medlemsskapet i 140-klubben. En 200-klubb ser jag just nu inte framför mig. Och 200-serien är inte den enda Volvo-modellen som saknar en aktiv klubbtillhörighet.
Tidningen Klasiker hade 2012 en 244 DL framröstad som årets klassiker. Visades på ELMA i MHRF-monter som visningsobjekt för MHRF-försäkring. Kul! Men hur MHRF-försäkra en 240? Knappast genom ex 140-klubben.
Varför skapade jag tråden? Läste bara rubrikerna på trådar innan jag skrev. Men innan jag postade såg att att redan börjat diskuterats i en annan tråd (annat ämne), så jag tycket att det var lika så bra att skapa en ny tråd, även om omgående påpekades...
Argumenten kring klubben som jag sett i bla denna tråden har varit ung de jag har förväntat, fast mildare. Jag är förvånad att det kommit så här långt ändå redan, jag trodde att det skulle ta längre tid och kanske inte skulle se något alls förrän 2017, om alls något. Ryktena har funnits sedan i höstas och det har hela tiden varit oklart om alls skulle bli något (är ju inte i hamn ännu). Om det är något jag har att invända är att tar in medlemsavgifter medan klubben forfarande är "vilande".
Formuläret man måste fylla i vid registering innehåller en viktig brist då inte redovisar vilka uppgifter som måste fyllas i och vad som är extra. Det ä ex inte nödvändigt att ange vare sig telnummer, födelsedata eller bruksbil. Att ex telnummmer och födelsedata efterfrågas i medlemsregister som "extra" men inte krav är inte unikt. Bruksbil kan jag förstå undelaget för inför möjlig entusiatsbilsförsäkring.
Att inte kommer att ersätta de etablerade och välfungerande Volvo-klubbarna tror inte jag heller, knappast inte på kort sikt. Själv har jag ett medlemsskap i 140-klubben, men jag har ingen ambition att skaffa en 140/164. Blir Svenska Volvoklubben en aktiv klubb osv så avslutar jag medlemsskapet i 140-klubben. En 200-klubb ser jag just nu inte framför mig. Och 200-serien är inte den enda Volvo-modellen som saknar en aktiv klubbtillhörighet.
Tidningen Klasiker hade 2012 en 244 DL framröstad som årets klassiker. Visades på ELMA i MHRF-monter som visningsobjekt för MHRF-försäkring. Kul! Men hur MHRF-försäkra en 240? Knappast genom ex 140-klubben.
Varför skapade jag tråden? Läste bara rubrikerna på trådar innan jag skrev. Men innan jag postade såg att att redan börjat diskuterats i en annan tråd (annat ämne), så jag tycket att det var lika så bra att skapa en ny tråd, även om omgående påpekades...