Var finns ekonomiplåt?

Lack, plåtarbeten, klädslar m.m.
tugo
Inlägg: 2
Blev medlem: 1 januari 2016, 12:02

Var finns ekonomiplåt?

Inlägg av tugo »

Bilen på svetsning och det var lite värre än befarat. Sönderrostad framskärmsinfästning närmast torpeden. Var hittar man en sådan? Och dessutom: Varierar delen på olika årsmodeller? Min är en 75;a.
StefanM
Inlägg: 133
Blev medlem: 22 januari 2014, 12:03
Ort: Torpshammar

Re: Var finns ekonomiplåt?

Inlägg av StefanM »

hela överkanten har funnits tidigare men den står som slut i lager så risken är väl överhängande att det börjar utgå. Är ju inte världens mest avancerade plåt så det går nog att snickra till nåt eget eller kanske kapa ur nån nyare. Det är ju bara de första årsmodellerna som lider av rost där innan innerskärmarna i plast kom.
tugo
Inlägg: 2
Blev medlem: 1 januari 2016, 12:02

Re: Var finns ekonomiplåt?

Inlägg av tugo »

Tack för svar.

Visst, biten går ju att slöjda till, men det går ju ofta snabbare att sätta dit någonting färdigt. Men hur som helst: Finns det någon hemsida, gärna med webbshop, som är mer välsorterad när det gäller ekonomiplåt och kanske lite andra bitar till 240 ?
Tilly
Inlägg: 333
Blev medlem: 26 november 2011, 17:13
Ort: Kungälv

Re: Var finns ekonomiplåt?

Inlägg av Tilly »

http://www.vimmerbybildemontering.se/

Jag har handlat härifrån när jag köpt plåt. Det har fungerat bra. Men det skulle kanske gått lika bra och lika billigt att köpa på Mekonomen eller någon annan kedja. Vimmerby hade bra priser när jag köpte, hur det förhållandet ser ut idag vet jag inte. Det lär komma från samma pressfabrik var du än köper om du inte hittar begagnade originalplåtdelar som håller högre kvalitet och bättre passform. Men det är inte det lättaste att få tag i.
244 DL -78 | 244 GL -87 | 740 GL -86
Bild
Nocool
Inlägg: 14
Blev medlem: 20 december 2013, 20:17

Re: Var finns ekonomiplåt?

Inlägg av Nocool »

Söker även jag denna plåtbit om du skulle hitta så får du gärna pma mig. Helst skulle jag vilja hitta hela rutramen till en 75
Skriv svar