Dåliga avgasvärden nu bättre men lambda helt fel. LÖST

Allt som har med och omkring bensinmotorer att göra
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: Dåliga avgasvärden nu bättre men lambda helt fel.

Inlägg av Djo »

Allinug skrev:Du får väl mäta upp lamdasonden också så att du ser att den funkar. Jag läste att 93:ans lamdasond var specad att hålla 16000 mil tack vare tjockare ytbeläggning eller något, så om din sond aldrig är bytt och bilen kommit upp i lite milantal så kan den ha gjort sitt.
Vart inringd i fredags så börjar på verkstad imorgon så har då tillgång till avgasmätare så får vi se om det löser sig :)
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: Dåliga avgasvärden nu bättre men lambda helt fel.

Inlägg av Djo »

Ja vad ska man säga aldrig ska man säga aldrig var vist ett litet läckage till jag missat som jävlades. :oops:

Men nu har jag avgasvärden som en 2015 års Toyota prius, funderar på att ringa svenska staten och få min bil miljöklassad. :lol:

Tackar dock tusen gånger om för alla idéer och tankar om fel :) Om inte annat kanske denna tråden hjälper någon annan. :)

Mvh Erik.
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
StefanM
Inlägg: 133
Blev medlem: 22 januari 2014, 12:03
Ort: Torpshammar

Re: Dåliga avgasvärden nu bättre men lambda helt fel.

Inlägg av StefanM »

Djo skrev:Ja vad ska man säga aldrig ska man säga aldrig var vist ett litet läckage till jag missat som jävlades. :oops:

Men nu har jag avgasvärden som en 2015 års Toyota prius, funderar på att ringa svenska staten och få min bil miljöklassad. :lol:

Tackar dock tusen gånger om för alla idéer och tankar om fel :) Om inte annat kanske denna tråden hjälper någon annan. :)

Mvh Erik.
och det läckaget berodde på vad?
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: Dåliga avgasvärden nu bättre men lambda helt fel.

Inlägg av Djo »

StefanM skrev:
Djo skrev:Ja vad ska man säga aldrig ska man säga aldrig var vist ett litet läckage till jag missat som jävlades. :oops:

Men nu har jag avgasvärden som en 2015 års Toyota prius, funderar på att ringa svenska staten och få min bil miljöklassad. :lol:

Tackar dock tusen gånger om för alla idéer och tankar om fel :) Om inte annat kanske denna tråden hjälper någon annan. :)

Mvh Erik.
och det läckaget berodde på vad?
En klämma som inte gjorde sitt jobb satte ditt en annan model som var bredare och då vart det tätt där :)

Är hembyggt system 2,5 tum (för ljudets skull) kan dock meddela att 100 cels racekatt gör sitt jobb bara man gör rätt bakom den haha)

Med detta sagt alla gör vi misstag vart ju bra tillslut iallafall :)

och åter tack för idéer och tankar :)
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Skriv svar