Packo

Här kan du presentera dig själv för forumsanvändarna
Packo
Donator
Donator
Inlägg: 106
Blev medlem: 25 juni 2015, 18:59
Ort: Sölvesborg
Kontakt:

Packo

Inlägg av Packo »

Återfall för Volvo 240.
14 år sedan är et jag ägde en 240 sist.
Känns som en evighet , men ljudet av en 240 dörr när den stängs, eller växelspaken när den "klickar" ur backen är några av dom få sakerna som har tvingat mig att köpa mig en gammal 240 igen.
Haft i stort set bara 240 i min yngre dagar. Men har vuxit ifrån det på nåt sätt. Jag blev äldre och ville ha äldre bilar....
Så det blev 142, 144 145 164 ja, allt.
Rostlagades , lackades, byggdes om till diesel, då jag tycker bensin är till för att tvätta verktyg i ;)

Ett fåtal av bilarna som jag har byggt om , och fixat till kan ni se på http://www.dieselmaffian.com
Det är en sida som frugan tyckte va kul att göra, och den finns kvar ännu fast inga uppdateringar har gjort på MÅNGA år.

Hur som haver, nu har en 200 igen. En 78-a blev det. Orange med brun inredning, B21A med en BW55 bakom.
Skall byggas om till diesel med manuell låda och återskapa på nåt sätt mina gamla minnen från tiden då man var 18.
Skall sänkas, lackas om till matt orange, svarta lister typ GLT .
Vi får se vad framtiden har att bjuda på.

Just nu är det byte av skärmkanter, innerskärmar reservhjulsbaljor och främre bärarmar som hägrar.

// Packo
Senast redigerad av Packo den 5 oktober 2015, 21:29, redigerad totalt 1 gånger.
SkauneJohan
Inlägg: 263
Blev medlem: 19 september 2012, 12:46
Ort: Skaune

Re: Packo

Inlägg av SkauneJohan »

gud va många gånger man har kikat på din hemsida de senaste 5åren och drömt om diverse dieselombyggnader av sina bilar 8-) diggar speciellt aazet och skulle även tycka det var coolt med en diesel i en bubbla :D
volvo 244-82 Bild
Skriv svar