Presentation av 240_Muffel och mina 240 bilar

Här kan du presentera dig själv för forumsanvändarna
Användarens profilbild
240_muffel
Inlägg: 4
Blev medlem: 27 december 2014, 13:56
Ort: Västernorrland

Presentation av 240_Muffel och mina 240 bilar

Inlägg av 240_muffel »

Hej, :D

Anne heter jag och jag har jobbat som mekaniker hos Volvo i Östergötland i några år, fast slutade som mekaniker 2005 och nu så är jag egenföretagare i Västernorrland.
Jag alltid haft en 244 eller 245 sen jag tog körkort :D . Dem 3 första och 1 av dem senare 240 blev såld vidare... Men nu har jag 3st Volvo 240 + min Audi som fanns i familjen sen den "blev född" 1993, som alla anses som familemedlemmar och kommer att finnas kvar:

2004 fick jag erbjudande om en 1986 244 GLT i fin skick som användes av en diplomat i USA första året, medtogs till Sverige som flyttgods och hade bara 1 ägare emellan 1sta ägaren och mig. Jag har renoverat bilen 2004 / 2005, lite rost hade kommit i golv och trösklar och använde bilen till slutet av 2013 som bruksbil i Sverige och utomlands. Hon är avställt just nu pga lite ytrost i vissa skarvar som ska lagas under 2015.
"Madamme"
madammeforum.jpg
Januari 2014 fick jag erbjudande om en "billig" 1977 244 jubileumsmodell, som skulle skrotas annars. Jag köpte den direkt. Tyvärr har bilen tydligen inte blivit servat och sköt särskild mycket sen kanske 1985, men den har tydligen inte rullat mycket efter 1990 heller, och efter dem flesta slitagedelar på motorn, tändning och bromsar blev bytt fungerade bilen utmärkt som bruksbil under hela året. Karossen såg hemsk ut, mycket ytrost som blev lagat under sommaren och nu har värmepaketet börja läcka, fast i och med bilen är ändå bra i karossen och motorn och det finns inte mycket som är genomrostat (förutom balgarna bak :? ) ska det nog bli bra med tiden. Den här bilen finns mycket planer för... fast mycket delar som kommer behövas.
"Muffel"
muffel.jpg
I behov av en Kombi bil med stor lastutrymme så köptes i somras en 1988 245 televerkare som är lastbilsreggat. Även den var i behov av viss renovering under hösten för att få den till en pålitlig bil... men nu fungerar den mycket bra!
"Agent O"
orange1.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Allt går att laga - ibland fattas det bara lite tid och pengar... men bättre tider kommer !

Volvo 240 "Jubileumsmodell 1977
Volvo 244 GLT 1986
Volvo 245 Televerkare 1988
Audi 80 B4 1994