Inbrott

Foto & film , endast eget material eller material som inte bryter mot upphovsrätten.
volvo244glt
Inlägg: 137
Blev medlem: 1 februari 2012, 19:28

Inbrott

Inlägg av volvo244glt »

Parkerade ett par timmar i P-huset mittemot Stena terminalen igår.
Jaha någon ville tydligen ha min radio utan cd-spelare av ett värde för ca 300kr.
Lite annat små plock försvann med samt att dom förstörde låset.
Men fick i en ny ruta idag och en ny 300kr radio saknar dock mitt stereo fack som inte går att köpa någonstans.
Skrattade dock när jag såg att tjuven hade förstört sin fina kniv i mitt dörrlås så att den hade gått av :lol:
Fattar fan inte bagageluckan var olåst så dom hade väl kunnat gå in där istället.....
Bilen stod parkerad helt öppet precis vid infarten på bottenplan.

:o :(
Bild


Bild
Tilly
Inlägg: 333
Blev medlem: 26 november 2011, 17:13
Ort: Kungälv

Re: Inbrott

Inlägg av Tilly »

Jag begriper mig inte på dessa meningslösa stölder. Vad gör de med grejerna? Tror de att de skall kunna sälja det så är det ju skrattretande. Skall de ha det själv så hade det väl varit bättre att ta lite vassare grejer ur någon annan bil.

Jag blev av med ett par högtalare i vintras. Sonys billigaste och tio år gamla. För ett par år sedan bröt de sig in och tog min CD-radio av 90-talsmodell. Är det någon skolning av framtida tjuvar som på pågår där de övar på gamla Volvobilar?

Tråkigt att få bilen besudlad av sånt folk men det kunde ju varit värre också. En nya ruta sätter man ju snabbt dit. Det viktigaste är ju trots allt att det över huvudtaget står en bil i parkeringsrutan när man kommer tillbaka.
244 DL -78 | 244 GL -87 | 740 GL -86
Bild
volvobossen
Inlägg: 53
Blev medlem: 5 december 2012, 23:02
Ort: ROBERTSFORS

Re: Inbrott

Inlägg av volvobossen »

Säkert nån pundare... Dom snor allt
Användarens profilbild
Allinug
Donator
Donator
Inlägg: 480
Blev medlem: 29 juli 2013, 11:39

Re: Inbrott

Inlägg av Allinug »

Fy, vad tråkigt!

Jag hade inbrott i min 240 ifjol. Det var också ett sånt där klåparaktigt gjort inbrott där de både förstört låset i förardörren och krossat rutan i dörren (i mitt fall passagerardörrens), dessutom brutit med något järn vid dörren.

På verkstaden trodde de definitivt att det var en pundare som gjort det eftersom det är så enkelt att ta sig in i en 240, utan att förstöra en massa. Inget stals dock och polisen misstänkte att det var försök till tillgrepp av fordon (eftersom de krossat passagerarrutan - "de ville väl inte sitta i allt glaskross när de skulle köra iväg bilen"). Runt 16.00 en vardag skedde det, för då hördes billarmet enligt grannarna.
Volvo 240 GL Classic -93, herrgårdsvagn
Maxwell
Inlägg: 46
Blev medlem: 9 februari 2012, 12:01
Ort: Volvons huvudstad, Göteborg!

Re: Inbrott

Inlägg av Maxwell »

Inte första gången någon får inbrott i sin bil i det garaget... Pundare är ju inte kända för att lyfta några nobelpris heller och dom där brotten är ju sällan särskilt planerade, så att gå runt och känna på dörrar hinns ju liksom inte med. Gött att inte mer blev förstört!
Bild
___________ 264 GLE -81 // 745 GLE -87 // 760 GLE -88 // S90 3.0 -97 // S80 D5 -02 ___________
Ghurra
Inlägg: 59
Blev medlem: 23 november 2011, 21:42
Ort: Stockholm

Re: Inbrott

Inlägg av Ghurra »

Det kanske var nån som behövde stereofacket?
Om det var det övre så har jag nog ett nånstans...
245 SE -93 (orig.larm, infällbart drag, ac, aut, farth.)
855 T-5R -95, 960 3.0 -91, 245 -88
V90 -98, V70N -02, Mazda 1300 -75
volvo244glt
Inlägg: 137
Blev medlem: 1 februari 2012, 19:28

Re: Inbrott

Inlägg av volvo244glt »

Ghurra skrev:Det kanske var nån som behövde stereofacket?
Om det var det övre så har jag nog ett nånstans...
Jo man vet aldrig :(

Ja är intresserad av ett stereofack övre om du har :)
volvo244glt
Inlägg: 137
Blev medlem: 1 februari 2012, 19:28

Re: Inbrott

Inlägg av volvo244glt »

Kan tillägga att jag bytte rutan igår och satte in en ny budget radio.
Ska försöka hitta lite ny plast som dom slitit sönder.
Sen även ett stereofack är på önskelistan.
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: Inbrott

Inlägg av Djo »

volvo244glt skrev:Kan tillägga att jag bytte rutan igår och satte in en ny budget radio.
Ska försöka hitta lite ny plast som dom slitit sönder.
Sen även ett stereofack är på önskelistan.
http://www.brl.se/sv/artiklar/fp-10-02l.html

Hitade nytt där. Trist med inbrott tur dom inte förstörde massa i onödan iallafall.
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Skriv svar