Min fem hundra kronors volvo.

Foto & film , endast eget material eller material som inte bryter mot upphovsrätten.
Nippon
Inlägg: 17
Blev medlem: 22 november 2011, 17:28
Ort: Överkalix

Min fem hundra kronors volvo.

Inlägg av Nippon »

Har blivit med Volvo igen. Verkar som dom dras till mig eller nåt. Jaja fick förfrågan om jag var intresserad av två gammal 240 för fem hundra kronor styck. Var å kolla på dom i vår vintras och konsternerad att det gick nog att göra bil av den ena igen. Fick vänta en månad innan jag kunde hämta dom då dom fanns en bit ut i skogen. Den jag skulle göra i ordningen är 245Dl från 84 med en trött B21a och fyr växlad låda. Bytte lite lampor och for å bes och fick en två på avgassystemet läckte. Rätt bra för en bil som kostade 500kr och stått ute i skogen i över ett år. Ska nu flyta över motor och lådan från den andra Volvo. Som är 245Gl-84 med B23a och m47a. Samt inredning som var lite finare än i Dl.

Bild
Råda
Donator
Donator
Inlägg: 425
Blev medlem: 21 november 2011, 17:57
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Min fem hundra kronors volvo.

Inlägg av Råda »

Mycket bil för pengarna! :)
Jonas Anderot
Användarens profilbild
Allinug
Donator
Donator
Inlägg: 480
Blev medlem: 29 juli 2013, 11:39

Re: Min fem hundra kronors volvo.

Inlägg av Allinug »

Ja, det är ju bara att gratulera! :)
Volvo 240 GL Classic -93, herrgårdsvagn
Nippon
Inlägg: 17
Blev medlem: 22 november 2011, 17:28
Ort: Överkalix

Re: Min fem hundra kronors volvo.

Inlägg av Nippon »

Glömde skriva att den har gått 46.4000mil. Lagom mil tal för en Norrbottens bil hehe. Rätt roligt på bes var att bromsarna var helt jämt runt om. 2.0 på båda fram och 1.5 bak. Och har inte ens smörjt upp dom utan bara spännet handbromsen lite.
Tilly
Inlägg: 333
Blev medlem: 26 november 2011, 17:13
Ort: Kungälv

Re: Min fem hundra kronors volvo.

Inlägg av Tilly »

Bara det faktum att det är en kombi äldre än -86 gör ju den värd att ta hand, det är jäklar vad glest det har blivit med dylika vagnar på vägarna de sista åren. För 500 kronor kan man ju inte klaga heller. Jag tycker den ser fin ut på bild i alla fall.
244 DL -78 | 244 GL -87 | 740 GL -86
Bild
Nippon
Inlägg: 17
Blev medlem: 22 november 2011, 17:28
Ort: Överkalix

Re: Min fem hundra kronors volvo.

Inlägg av Nippon »

Här uppe finns det gott om tidiga 80tals 240. Många används som jakt bilar och sån. Det skönt att det inte finns så mycket salt men gruset sliter rätt hårt på bilarna istället. Har till och med stenskott på taket hehe Men har en lite rost under och baljorna. Under beror det på att nån lagt en massa gammal tidningar under golv mattan. Och tro dom legat där ett tag då ett par var från början på 80talet.
Skriv svar