JRPersson´s Volvo 240 Rallybil Reflexramp sökes?

Här kan du lägga upp bilder på ditt projekt. ( Endast bilar )
Projekt gällande annat än bilar hänvisas till Offtopic
Project cars.
PontusJohansson
Inlägg: 42
Blev medlem: 24 november 2011, 23:11

Re: JRPersson´s Volvo 240 Rallybil Reflexramp sökes?

Inlägg av PontusJohansson »

Hallå, hur går det med monteringen? :)
Otroligt fint byggt!
Lycka till i skogarna // Pontus
JRPersson
Inlägg: 31
Blev medlem: 22 december 2011, 17:02

Re: JRPersson´s Volvo 240 Rallybil Reflexramp sökes?

Inlägg av JRPersson »

Tjena!

Montering har gått bra och vi är nu klara med bilen!

Vi hade problem med att få till bromsarna och det visade sig att jag råkat ta 2 höger Ok så nippeln hamnade neråt!! PINSAMT!!
Sedan sprack grenrörspackningarna på cylinder 2-3 , 40 Min innan besiktning när vi varmkörde bilen! stressigt värre..

Bild

Bild

Bild


Lördagen den 16 Juni gjorde vi premiär med bilen i hemma tävlingen i Flen! Herrejösses vilken skön bil att köra :P

Summering från en väldigt blöt violsprinten!
Både jag och Steve var väldigt taggade och nervösa!
Allt under besiktningen flöt på och mycket beröm över bilen, Kul!
Påväg ut till ss1 vare skämt och skoj precis som vanligt! 1 min kvar var det... 110% fokus och det kändes som vi öppnade tävlingen bra! ca 2km ifrån mål kommer en varning för sten på innern! Självklart håller vi ut lite och istället nyper kurvan ännu mer så vi glider in på en tomt in i ett buskars.. efter några sekunders tråklande och backande kommer vi loss och kör i mål!
Ss2 börjar vi lugnt , sedan kommer vi till ett höger vägbyte och direkt efter en tvär vänster.. i den tvära vänstern smäller ett till i lådan och växelspaken börjar fladdra hejdlöst och växlarna blir jätte svåra att få i. vi åkte i genom och i mål!
ss3 , och växlarna var fortfarande svåra att få i , vi åkte lugnt i genom och fick i 4an istället för 2an och 3an gick knappt i.. i mål vissade det sig att vi var 4'a i klassen 4 sek från 3'e plats.. så det kändes lite surt.. Men vi är nöjda!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Det som var trasigt:

Bild

Nu blir det lugnt tt tag då det är tomt i plånkan och har en annan bil att göra iordning! Så nästa tävling blir 3 Aug när jag ska skjutsa en sponsor


M.v.h JR
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: JRPersson´s Volvo 240 Rallybil Reflexramp sökes?

Inlägg av Djo »

Sjukt snygg :D men på med listerna på sidorna skulle se bätre ut än att ha toma håll där. ;)
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
volvia240
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 juni 2012, 18:02

Re: JRPersson´s Volvo 240 Rallybil Reflexramp sökes?

Inlägg av volvia240 »

Hej! Du har PM om grillen.
Skriv svar