Facebook igen

Här pratar vi om allt mellan himmel och jord.
Skriv svar
Volvo244gl
Inlägg: 110
Blev medlem: 23 november 2011, 23:17
Ort: Älvängen
Kontakt:

Facebook igen

Inlägg av Volvo244gl »

Nu gör jag ett försök igen med Facebook, hoppas det blir rätt.
https://m.facebook.com/groups/151794905028544

Sen med att klubben inte startas upp än är pga flytt, nytt jobb mm. Samt att man försöker få kontakt med admin här på forumet men aldrig får något svar tillbaka. Ska försöka ta tag i detta igen så att vi kan få en klubb för 200-serien igen. Det behövs finns ju en klubb för alla modellerna men just 200 serien saknas.

Jag kommer att återkomma ang klubben, vi har stadgarna klara men det är resten kvar.
Jag är tacksam om det är någon som vet hur man ska gå tillväga och kan berätta hur man gör.

Mvh Niklas Nordberg
Amarace
Inlägg: 440
Blev medlem: 21 november 2011, 20:20
Ort: Dorotea

Re: Facebook igen

Inlägg av Amarace »

Så det duger inte med den jag gjort som heter "Volvo 200 serien", som jag gjorde då du inte ville svara ens när jag skapade en för Klubben?

(min är: https://www.facebook.com/#!/groups/1397264863830842 )

Tycker det är lite märkligt att det ska finnas flera grupper för 200-serien.

Och ett tips, att ha en grupp sluten är ju som att be om att inte folk ens kommer att hitta åt den.
144-67 | 145-69 | 145-73 | 244GL-79 | 244DL-85
Bild
Maxwell
Inlägg: 46
Blev medlem: 9 februari 2012, 12:01
Ort: Volvons huvudstad, Göteborg!

Re: Facebook igen

Inlägg av Maxwell »

Varför fixar ni inte en sida för, så som vi har i 7/900 eller VROM?
Bild
___________ 264 GLE -81 // 745 GLE -87 // 760 GLE -88 // S90 3.0 -97 // S80 D5 -02 ___________
Volvo244gl
Inlägg: 110
Blev medlem: 23 november 2011, 23:17
Ort: Älvängen
Kontakt:

Re: Facebook igen

Inlägg av Volvo244gl »

Maxwell skrev:Varför fixar ni inte en sida för, så som vi har i 7/900 eller VROM?
Tänkte du på en hemsida? Ska prata med Jimmy ang en hemsida och se vad som går att göra.
Maxwell
Inlägg: 46
Blev medlem: 9 februari 2012, 12:01
Ort: Volvons huvudstad, Göteborg!

Re: Sv: Facebook igen

Inlägg av Maxwell »

Volvo244gl skrev:
Maxwell skrev:Varför fixar ni inte en sida för, så som vi har i 7/900 eller VROM?
Tänkte du på en hemsida? Ska prata med Jimmy ang en hemsida och se vad som går att göra.
Nej jag menade en Facebooksida, inte en grupp som ni har nu. En sådan här:

http://facebook.com/VromVolvoRendezvousOwnersMeeting

eller:

http://facebook.com/profile.php?id=165164593543477

Ser ju lite mer representativt ut, lättare att administrera, lättare att dela och sprida bilder o information etc.
Bild
___________ 264 GLE -81 // 745 GLE -87 // 760 GLE -88 // S90 3.0 -97 // S80 D5 -02 ___________
Volvo244gl
Inlägg: 110
Blev medlem: 23 november 2011, 23:17
Ort: Älvängen
Kontakt:

Re: Facebook igen

Inlägg av Volvo244gl »

Den första sidan som jag gjorde var denna: https://m.facebook.com/profile.php?id=497470236978476
Är det så här du menade Maxwell?
I så fall så fick jag ju bara dålig kritik här i från när jag skapade den sidan, det var ju helt fel typ som jag hade gjort då.

Men som sagt jag kan skruva med bilar och köra spårvagn men Facebook är rätt nytt för mig har visserligen haft det länge men först börjat med det på allvar nu på senare tid, allt tar sin tid och lära sig nya saker ;)
Maxwell
Inlägg: 46
Blev medlem: 9 februari 2012, 12:01
Ort: Volvons huvudstad, Göteborg!

Re: Facebook igen

Inlägg av Maxwell »

Ja det är en sådan jag menade. Den är ju sämre om man bara ska "snacka skit" och dela bilder med varandra, men enligt min uppfattning mycket bättre enligt det jag skrev ovan. Men som i många andra fall handlar det om tycke och smak.
Bild
___________ 264 GLE -81 // 745 GLE -87 // 760 GLE -88 // S90 3.0 -97 // S80 D5 -02 ___________
Volvo244gl
Inlägg: 110
Blev medlem: 23 november 2011, 23:17
Ort: Älvängen
Kontakt:

Re: Facebook igen

Inlägg av Volvo244gl »

Maxwell skrev:Ja det är en sådan jag menade. Den är ju sämre om man bara ska "snacka skit" och dela bilder med varandra, men enligt min uppfattning mycket bättre enligt det jag skrev ovan. Men som i många andra fall handlar det om tycke och smak.
Ok :) Kan prova med båda ett tag och sedan stänga ner den som det är sämst aktivitet på, eller vad tycker du? Kan även bara säga att hur man än försöker här så känns det som motgångar inget som man gör verkar rätt, ibland så känns det inte motiverande och försöka starta upp klubben igen när man bara får skit :( men jag kommer inte ge upp ska vara försöka få till ett möte med någon bank så man kan ordna ett konto för klubben och sedan försöka få igång klubben i mindre skala till och börja med.
Maxwell
Inlägg: 46
Blev medlem: 9 februari 2012, 12:01
Ort: Volvons huvudstad, Göteborg!

Re: Facebook igen

Inlägg av Maxwell »

Det låter gött!
Kör på... :D
Bild
___________ 264 GLE -81 // 745 GLE -87 // 760 GLE -88 // S90 3.0 -97 // S80 D5 -02 ___________
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator
Inlägg: 516
Blev medlem: 21 november 2011, 18:09

Re: Facebook igen

Inlägg av Posse »

Personligen är jag inte medlem i Facebook, och har ingen alls lust att bli det, så det är väl därför det inte är särskilt givande att klicka på länkarna ovanför. Vad ska dessa era Facebook-sidor gå ut på - ska de blott locka inbitna Facebook-användare hit till det här forumet? Eller ska det föras Volvo200-diskussioner även på dem...?
Mitt renoveringsobjekt: Volvo 245GLT, 1981, B23E
Maxwell
Inlägg: 46
Blev medlem: 9 februari 2012, 12:01
Ort: Volvons huvudstad, Göteborg!

Re: Sv: Facebook igen

Inlägg av Maxwell »

Posse skrev:Personligen är jag inte medlem i Facebook, och har ingen alls lust att bli det, så det är väl därför det inte är särskilt givande att klicka på länkarna ovanför. Vad ska dessa era Facebook-sidor gå ut på - ska de blott locka inbitna Facebook-användare hit till det här forumet? Eller ska det föras Volvo200-diskussioner även på dem...?
En kombination av dessa två ser jag det som. Dock tror jag att de flesta som använder Facebook redan vet att detta forumet existerar, men en o annan kanske man kan locka hit.
Bild
___________ 264 GLE -81 // 745 GLE -87 // 760 GLE -88 // S90 3.0 -97 // S80 D5 -02 ___________
Användarens profilbild
Allinug
Donator
Donator
Inlägg: 480
Blev medlem: 29 juli 2013, 11:39

Re: Facebook igen

Inlägg av Allinug »

Volvo244gl skrev:
Kan även bara säga att hur man än försöker här så känns det som motgångar inget som man gör verkar rätt, ibland så känns det inte motiverande och försöka starta upp klubben igen när man bara får skit :( men jag kommer inte ge upp ska vara försöka få till ett möte med någon bank så man kan ordna ett konto för klubben och sedan försöka få igång klubben i mindre skala till och börja med.
Bra att du tagit förarsätet när det gäller att få igång klubben! Bara säg till om det behövs hjälp med något specifikt.
Volvo 240 GL Classic -93, herrgårdsvagn
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator
Inlägg: 516
Blev medlem: 21 november 2011, 18:09

Re: Sv: Facebook igen

Inlägg av Posse »

Maxwell skrev:
Posse skrev:Personligen är jag inte medlem i Facebook, och har ingen alls lust att bli det, så det är väl därför det inte är särskilt givande att klicka på länkarna ovanför. Vad ska dessa era Facebook-sidor gå ut på - ska de blott locka inbitna Facebook-användare hit till det här forumet? Eller ska det föras Volvo200-diskussioner även på dem...?
En kombination av dessa två ser jag det som. Dock tror jag att de flesta som använder Facebook redan vet att detta forumet existerar, men en o annan kanske man kan locka hit.
Att göra reklam för det här SVENSKA200KLUBBEN-forumet - oavsett om det blott förblir ett fristående sådant eller på något sätt åter knyts till en verklig klubb - tycker jag framstår mycket lovvärt och borde otvivelaktigt befrämja medlemsantalet och aktiviteten här!
Men om man börjar uppmuntra till att föra Volvo200-diskussioner även på en Facebook-sida, kommer det säkerligen medföra färre besökare här på forumet.

Jag tycker det här forumet nuförtiden kommit att fungera förträffligt, och eftersom alla surfare kan få sökmotorträffar i de för alla synliga Volvo-diskussionerna här bör forumet rimligen fungera som stor kunskapsbank och intressespridare om 200-serien. :)
Mitt renoveringsobjekt: Volvo 245GLT, 1981, B23E
Skriv svar