VADIS, hur får man programmet att fungera

Här kan du lägga in allt som inte passar in på de andra forumskategorierna som rör hela 200 serien
Tilly
Inlägg: 333
Blev medlem: 26 november 2011, 17:13
Ort: Kungälv

VADIS, hur får man programmet att fungera

Inlägg av Tilly »

Jag köpte för några år sedan VADIS på DVD på blocket. Det är den svenska versionen av Vadis som jag har förstått aldrig egentligen har släppts av Volvo utan den här skivan har väl kommit ut bakvägen så att säga. Med i affären ingick en manual där det stod hur man får programmet att fungera (en slags crack egentligen). Såvitt jag minns är det något datum som skall ändras i någon textfil. Tyvärr har jag installerat om datorn och tappat bort manualen vilket gör att jag inte kan köra programmet.

Är det någon som vet hur man gör för att få programmet att fungera? Det är alltså Vadis 2005, Edition A Swedish.

Det är så smidigt att själv kunna kolla upp artikelnummer på delar eftersom det ibland går lite trögt med entusiasmen hos butikssäljarna när man beställer delar till 240 på Volvo.
244 DL -78 | 244 GL -87 | 740 GL -86
Bild
antote
Donator
Donator
Inlägg: 112
Blev medlem: 27 november 2011, 04:49
Ort: Skåne

Re: VADIS, hur får man programmet att fungera

Inlägg av antote »

Har den engelska versionen på datorn. Kommer inte ihåg något särskilt från installationen, men när jag ska köra programmet får jag högerklicka och sen välja "Kör som administratör". Väl inne i programmet måste man göra en login för att komma åt databasen.

Anders
Volvo 245 GL -88 - Såld
Volvo 240 GL -88 - Såld
Volvo 945 S -95 - Säljes i delar
Nissan Sunny N13 -90 - Bruksbil
Volvo 245 GL -90 - Projektbil
janneR
Inlägg: 592
Blev medlem: 29 november 2011, 07:47
Ort: Skogås nära Stockholm
Kontakt:

Re: VADIS, hur får man programmet att fungera

Inlägg av janneR »

Tilly skrev:Jag köpte för några år sedan VADIS på DVD på blocket. Det är den svenska versionen av Vadis som jag har förstått aldrig egentligen har släppts av Volvo utan den här skivan har väl kommit ut bakvägen så att säga. Med i affären ingick en manual där det stod hur man får programmet att fungera (en slags crack egentligen). Såvitt jag minns är det något datum som skall ändras i någon textfil. Tyvärr har jag installerat om datorn och tappat bort manualen vilket gör att jag inte kan köra programmet.

Är det någon som vet hur man gör för att få programmet att fungera? Det är alltså Vadis 2005, Edition A Swedish.

Det är så smidigt att själv kunna kolla upp artikelnummer på delar eftersom det ibland går lite trögt med entusiasmen hos butikssäljarna när man beställer delar till 240 på Volvo.
Du har ett Personligt Meddelande.

Mvh Janne
244 GL -88b samt 244 GL -91
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: VADIS, hur får man programmet att fungera

Inlägg av Lazze S »

Satsa hellre på skivorna med bara reservdelar. Enklare att handha och du kan printa ut dom sidor du behöver.
Prosten
Inlägg: 26
Blev medlem: 5 september 2013, 17:10
Ort: Stutt

Re: VADIS, hur får man programmet att fungera

Inlägg av Prosten »

Kanske en korkad fråga, men då finns det alltså nummer på tillbehörsgrejor också? Söker nämligen efter "flödesmätarn" till färddatorn, och tänkte om man kunde få fram ett bosch nummer eller liknande om man kan hitta på det ursprungliga artnummret?
Kasta väskan!
Maxwell
Inlägg: 46
Blev medlem: 9 februari 2012, 12:01
Ort: Volvons huvudstad, Göteborg!

Re: VADIS, hur får man programmet att fungera

Inlägg av Maxwell »

Ja alla delar står angivna med art nr, vilket underlättar sjukt mycket när man beställer reservdelar.
Bild
___________ 264 GLE -81 // 745 GLE -87 // 760 GLE -88 // S90 3.0 -97 // S80 D5 -02 ___________
Skriv svar