Hur funkar Dackonline?

Allt rörande styling , hur man ta hand om sin bil och vilka däck & fälg man ska välja.
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator
Inlägg: 516
Blev medlem: 21 november 2011, 18:09

Hur funkar Dackonline?

Inlägg av Posse »

Jag funderar lite på att beställa däck från dackonline.se och undrar om ni vet något om hur det brukar fungera med kvalitet, leveranstid m.m., m.m.?
Mitt renoveringsobjekt: Volvo 245GLT, 1981, B23E
Råda
Donator
Donator
Inlägg: 425
Blev medlem: 21 november 2011, 17:57
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Hur funkar Dackonline?

Inlägg av Råda »

Jag har köpt en hel del däck där, funkar smidigt tycker jag. Aldrig haft problem
Jonas Anderot
antote
Donator
Donator
Inlägg: 112
Blev medlem: 27 november 2011, 04:49
Ort: Skåne

Re: Hur funkar Dackonline?

Inlägg av antote »

Har köpt därifrån två gånger.
Första gången hade jag problem med leveransen. De kom när jag inte var hemma, så jag fick ringa och boka tid för leverans (tog någon dag extra).
Senaste gången, förra veckan, gick det hur smidigt som helst!
Volvo 245 GL -88 - Såld
Volvo 240 GL -88 - Såld
Volvo 945 S -95 - Säljes i delar
Nissan Sunny N13 -90 - Bruksbil
Volvo 245 GL -90 - Projektbil
Användarens profilbild
Joppe_Johndeere
Inlägg: 302
Blev medlem: 21 november 2011, 18:35
Ort: Ystad

Re: Hur funkar Dackonline?

Inlägg av Joppe_Johndeere »

Jag har beställt både från däckonline och gummihuset och båda får 5 stjärnor av 5 möjliga!
No Turboshit Just Real Power!
http://www.garaget.org/Joppe_Johndeere
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator
Inlägg: 516
Blev medlem: 21 november 2011, 18:09

Re: Hur funkar Dackonline?

Inlägg av Posse »

:) Tack för svaren!

Det jag funderar på att beställa är ett enda löst däck och jag bor utmed en lantbrevbärarlinje där denne efter tillsägelse utan extra kostnad kan ta med paket. Men jag är inte riktigt på det klara med om Dackonline alltid sänder sina däck enbart genom Posten, vilket isåfall skulle vara absolut bäst. Ty lastbilsåkerierna brukar visst endast ha turer här förbi någon gång i veckan och har ibland även kommit hit helt utan förvarning.
Därtill oroar jag mig för att när däcket väl är beställt Dackonline ska meddela att det dröjer 10 - 14 dagar innan leverans och att jag vackert nödgas skjuta på/förkorta en planerad sommarresa bort.

Har ni kortbetalat till Dackonline?
När jag på deras sida om betalsätt läser :
"Med kreditkort eller kontantkort*: Vi accepterar Visa, Eurocard/Mastercard, American Express. Ange ditt kortnummer. Vi debiterar ditt konto efter leverans, men total beloppet reserveras. Om du av säkerhetsskäl, inte vill skicka ditt kortnummer via internet, var vänlig och skicka det till oss via fax eller telefon. ", verkar det som om Dackonline inte utnyttjar sådan betalningsservice som jag är van vid sedan andra ställen, en där själva varufirman nog aldrig ser ens kortnummer...?
Mitt renoveringsobjekt: Volvo 245GLT, 1981, B23E
Råda
Donator
Donator
Inlägg: 425
Blev medlem: 21 november 2011, 17:57
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Hur funkar Dackonline?

Inlägg av Råda »

Mina kommer alltid med posten. Brukar bara ta en vecka att få hem däck.
Jonas Anderot
schassen
Inlägg: 223
Blev medlem: 25 november 2011, 08:57

Re: Hur funkar Dackonline?

Inlägg av schassen »

Håller med "råda" mina kommer med posten och jag har handlat av dom ett 50 tal ggr heller inga problem med kortbetalningen i mitt fall visa.
Däremot så vill vissa gummi firmor inte lägga på däcken om dom inte sålt dom eller tar typ 300kr per hjul för montering.
Mvh Hans
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator
Inlägg: 516
Blev medlem: 21 november 2011, 18:09

Re: Hur funkar Dackonline?

Inlägg av Posse »

Hos Gummihuset kunde jag inte finna det lite speciella däck jag behövde till en ovanlig bil, alltså inte Volvon.

Sedan forskade jag en hel del på webben om Däckonline bl.a. hos Trustpilot och läste många omdömen och företagssvar.

Så småningom upptäckte jag http://www.billigalu.se som jag testade genom att ett par gånger maila till och ställa ganska detaljerade frågor. Eftersom det kändes som om jag fick trevliga, informativa och förtroendeingivande svar formulerade på riktigt god svenska, valde jag att knappa in min beställning hos dem och kortbetala. Och på fjärde arbetsdagen därefter anlände exakt rätt däck hem till mig, så allt gick OK! :)
Mitt renoveringsobjekt: Volvo 245GLT, 1981, B23E
Skriv svar