Bilen vill inte varva ur och rycker

Allt som har med och omkring bensinmotorer att göra
Samuel
Inlägg: 69
Blev medlem: 23 november 2011, 18:42
Ort: Norrtälje

Bilen vill inte varva ur och rycker

Inlägg av Samuel »

Har ett smått akut problem, om något vet vad det är som är fel så vore jag evigt tacksam!
symtomen är:
Ingen tomgång när den är kall
Den varvar som vanligt men finns ingen effekt, vid 4000 varv blir det som en vägg, den fortsätter varva men abolut inget händer som det gjorde innan
När man ska köra iväg rycker det i hela bilen oftast, inte alltid

Jag svetsade utan att ta bort minuspolen på batteriet och då fick jag byta generator och efter det gick den bra en vecka cirka, sen började den dumma sig, så bör ju inte ha med det att göra
Kortfattat: Den går som en påse nötter! Någon som vet vad det kan vara?
Snälla hjälp mig! :(
janneR
Inlägg: 592
Blev medlem: 29 november 2011, 07:47
Ort: Skogås nära Stockholm
Kontakt:

Re: Bilen vill inte varva ur och rycker

Inlägg av janneR »

Nu kommer jag inte ihåg vad du har för motorsystem så jag utgår från att du har en F-motor.
"Varvstoppet" skulle kunna skyllas på igensatt kat i normala fall men efter ditt lilla missöde så kan det nog finnas både här och där. Bränsletryck, bränslebox, tändbox och kolla gärna katten. Kablage bör nog också kollas men det kanske du gjort.

Mvh Janne
244 GL -88b samt 244 GL -91
Samuel
Inlägg: 69
Blev medlem: 23 november 2011, 18:42
Ort: Norrtälje

Re: Bilen vill inte varva ur och rycker

Inlägg av Samuel »

240 med b230F
Men det är ju inte som ett varvstopp, den fortsätter varva tills det riktigt varvstoppet men det finns ingen effekt som det fanns förut, då började denn skjuta på vid 3000varv, nu är den lika död i hela registret

Nära jag byggde avgassystemet kollade jag katten, den såg man igenom så den är nog rensad
janneR
Inlägg: 592
Blev medlem: 29 november 2011, 07:47
Ort: Skogås nära Stockholm
Kontakt:

Re: Bilen vill inte varva ur och rycker

Inlägg av janneR »

Då får du titta på det andra jag föreslog.

Mvh Janne
244 GL -88b samt 244 GL -91
Samuel
Inlägg: 69
Blev medlem: 23 november 2011, 18:42
Ort: Norrtälje

Re: Bilen vill inte varva ur och rycker

Inlägg av Samuel »

Tack för att du engagerade dig, men eftersom bilen var så slut som den kunde bli så sålde jag den lite snabbt, men någon (några) tusenlappars förtjänst :D
Skriv svar