Windows Phone, är det bra?

Här pratar vi om allt mellan himmel och jord.
Dextre
Inlägg: 64
Blev medlem: 21 november 2011, 22:55
Ort: Uppsala

Windows Phone, är det bra?

Inlägg av Dextre »

Jag har en Nokia och har haft Nokia i 10 år. Den är inte "smart", men den duger åt mig. Nästa gång jag skall köpa telefon så kommer den att vara smart. Jag funderar på vilken man skall ta och Nokias sådana telefoner sägs inte vara så bra. Nu fick jag höra att de skall ha Windows Mobile i sina telefoner nu. Är det någon som har kört det och är det något att ha? Jag skulle kunna ha en Microsofttelefon också om de fanns. Tips om andra alternativ tar jag gärna emot, men föreslå inte iPhone för det finns helt enkelt inte en chans att jag köper en sådan av många skäl.
Senast redigerad av Dextre den 9 december 2011, 10:37, redigerad totalt 1 gånger.
Dextre
Inlägg: 64
Blev medlem: 21 november 2011, 22:55
Ort: Uppsala

Re: Windows Phone, är det bra?

Inlägg av Dextre »

Windows Phone kanske det heter... numera.
Götesson
Inlägg: 309
Blev medlem: 22 november 2011, 13:00
Ort: Jönköping (Ryd)

Re: Windows Phone, är det bra?

Inlägg av Götesson »

Jag har skaffat mig en Motor-Ola (motorola) Defy+. För den ska vara stöt, damm och fukttålig. och en så länge är jag nöjd med den. Kan inte det där med de olika operativ systemen eller vad de nu kallas som finns i telefonerna. Dem är ju mer eller mindre en dator nu för tiden.
// Benjamin Filip Götesson
Volvo245GLT
Donator
Donator
Inlägg: 509
Blev medlem: 21 november 2011, 17:37
Ort: Ljusne
Kontakt:

Re: Windows Phone, är det bra?

Inlägg av Volvo245GLT »

Finns en god chans att Windows på mobiler kommer floppa rejält, och Nokia har ju inte direkt lyckats med sina satsningar hittills så...
Oavsett så kan man ju i princip glömma alla roliga appar, iaf tills det ev. tar fart då och blir ett lika vanligt system som IOS (iPhone) och Android är idag.
Mitt råd är att avvakta ett tag till när det gäller Microsoft och Nokia..

Synd att du inte kan tänka dig en iPhone eftersom det är den totalt sett bästa mobilen (flest appar, iCloud o.s.v..).
Det näst bästa är någon mobil med Android. Där har man dessutom valmöjligheter ifall man har behov av en stöttålig mobil, stor skärm, HDMI-utgång eller liknande.
Har flera bekanta med HTC-lurar och de verkar överlag vara rätt nöjda med sitt val. :)
245 GL -90 "OFE" | 245 DL -77 "FAZ" | 244 GLE -89 "EDM" | V90 -98 "PBG"
samt KABE'n och en hel del 2/7/900-bilar på tillfälligt besök!
Användarens profilbild
Joppe_Johndeere
Inlägg: 302
Blev medlem: 21 november 2011, 18:35
Ort: Ystad

Re: Windows Phone, är det bra?

Inlägg av Joppe_Johndeere »

Volvo245GLT skrev:Finns en god chans att Windows på mobiler kommer floppa rejält, och Nokia har ju inte direkt lyckats med sina satsningar hittills så...
Oavsett så kan man ju i princip glömma alla roliga appar, iaf tills det ev. tar fart då och blir ett lika vanligt system som IOS (iPhone) och Android är idag.
Mitt råd är att avvakta ett tag till när det gäller Microsoft och Nokia..

Synd att du inte kan tänka dig en iPhone eftersom det är den totalt sett bästa mobilen (flest appar, iCloud o.s.v..).
Det näst bästa är någon mobil med Android. Där har man dessutom valmöjligheter ifall man har behov av en stöttålig mobil, stor skärm, HDMI-utgång eller liknande.
Har flera bekanta med HTC-lurar och de verkar överlag vara rätt nöjda med sitt val. :)
Nöjd HTC ägare här :)
No Turboshit Just Real Power!
http://www.garaget.org/Joppe_Johndeere
Erik
Inlägg: 46
Blev medlem: 23 november 2011, 19:34
Ort: Nykvarn

Re: Windows Phone, är det bra?

Inlägg av Erik »

Själv har jag en SonyEricsson arc, tycker den är kanon..
Dextre
Inlägg: 64
Blev medlem: 21 november 2011, 22:55
Ort: Uppsala

Re: Windows Phone, är det bra?

Inlägg av Dextre »

En kompis visade sin ZTE Blade för mig som kostar 1100 kr nu enligt honom. Den hade alla bra funktioner med god kvalitet om man jämförde med etablerade modeller som bara kostar. Jag blev lite såld.
DandanRacing
Inlägg: 222
Blev medlem: 21 november 2011, 08:22
Ort: Linköping

Re: Windows Phone, är det bra?

Inlägg av DandanRacing »

En blade har jag haft ett tag nu, är nöjd med den överlag men en lite bättre kamera skulle inte sitta fel...

Mvh Andreas
-------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water.
Skriv svar