Hallå, har en 240 glt med mekaniska sprutet.
Har ett litet (men mest störande) problem med min 240.
När den stått över natten t.e.x så är den lite tjurig att starta "självmant" , dvs jag måste hålla inne gasen när den ska igång.
Håller jag inte inne gasen startar och går den i ungefär 1 sek, sen dör den.
Är det den berömde kallstartsventilen som bråkar, och hur kollar jag denna?
240 GLT -88 tjurig vid kallstart
-
- Donator
- Inlägg: 572
- Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
- Ort: Finland
Re: 240 GLT -88 tjurig vid kallstart
du tar upp kontakten till kallstarten och mäter med tändning på det skall ju då borda ge 12v om thermotidgivaren är hel. sen går det att mäta motstånd i spridaren, vet ju inte vad det skall vara för motstånd i den men nånting skall det vara..
det är inte så att din tillsatsluftslid bråkar??
du kollar den med att ta loss slangen ovanpå den slå på tändning och se när öppningen sakta sluts(väldigt sakta)
MOTORN SKALL VARA KALL VID DESSA KONTROLLER!!
det är inte så att din tillsatsluftslid bråkar??
du kollar den med att ta loss slangen ovanpå den slå på tändning och se när öppningen sakta sluts(väldigt sakta)
MOTORN SKALL VARA KALL VID DESSA KONTROLLER!!
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
-
- Inlägg: 592
- Blev medlem: 29 november 2011, 07:47
- Ort: Skogås nära Stockholm
- Kontakt:
Re: 240 GLT -88 tjurig vid kallstart
244 GL -88b samt 244 GL -91
-
- Inlägg: 2
- Blev medlem: 4 december 2011, 15:37
Re: 240 GLT -88 tjurig vid kallstart
Tackar , om man läser i den bifogade länken så känns det la nästan som att det är tillsatsluftsliden som är bråkig!
Får ta och kika på detta i veckan , återkommer med resultat, tackar!
Får ta och kika på detta i veckan , återkommer med resultat, tackar!