Okej ja den lilla detaljen gör rätt mycket för ens planer haha men separata spjäll och ms låter trevligt.240_kalle skrev:Besiktning!
Har planer på separata spjäll och MS.
Klövern. Aj då! Så kan det gå..
-
- Inlägg: 884
- Blev medlem: 23 november 2011, 17:03
Re: B200 sugtrim "klöver"
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
-
- Donator
- Inlägg: 572
- Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
- Ort: Finland
Re: B200 sugtrim "klöver"
blir besiktning imorgon. Håller tummarna.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
-
- Inlägg: 309
- Blev medlem: 22 november 2011, 13:00
- Ort: Jönköping (Ryd)
Re: B200 sugtrim "klöver"
Lycka till. Hoppas du får "rätt" sorts besiktningsman!!
// Benjamin Filip Götesson
-
- Donator
- Inlägg: 572
- Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
- Ort: Finland
Re: B200 sugtrim "klöver"
Götesson skrev:Lycka till. Hoppas du får "rätt" sorts besiktningsman!!
Jag hamnade ut för han som är mest noga på hela stationen men allt gick bra..
Ni vet väl alla om hur framsänkfjädrar har en tendens att sätta sig och bli för korta. Min ena hade gjort det också men jag förlängde den.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
-
- Inlägg: 309
- Blev medlem: 22 november 2011, 13:00
- Ort: Jönköping (Ryd)
Re: B200 sugtrim "klöver"
[quote=
Jag hamnade ut för han som är mest noga på hela stationen men allt gick bra..
Ni vet väl alla om hur framsänkfjädrar har en tendens att sätta sig och bli för korta. Min ena hade gjort det också men jag förlängde den.[/quote]
har inte sänkfjädrar så de visste jag inte. Men hur förlängde du den då?
Jag hamnade ut för han som är mest noga på hela stationen men allt gick bra..
Ni vet väl alla om hur framsänkfjädrar har en tendens att sätta sig och bli för korta. Min ena hade gjort det också men jag förlängde den.[/quote]
har inte sänkfjädrar så de visste jag inte. Men hur förlängde du den då?
// Benjamin Filip Götesson
-
- Donator
- Inlägg: 572
- Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
- Ort: Finland
Re: B200 sugtrim "klöver"
Götesson skrev:
har inte sänkfjädrar så de visste jag inte. Men hur förlängde du den då?
Vi har på jobbet (bilverkstad) en fjäderkompres för mutterdragare. Så jag satt och grubblade en stund på om man kan få fäst fjädern och dra ut den med fjäderkompressorn, den skulle ju givetvis ha fjädrat tillbaka OM INTE jag glödgade fjädern i ca. ett varv. Det gjorde jag och "drog" ut fjädern ca. en cm.
Blev hur bra som helst. Fast hur länge det håller sedan är nånting helt annat.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
-
- Inlägg: 309
- Blev medlem: 22 november 2011, 13:00
- Ort: Jönköping (Ryd)
Re: B200 sugtrim "klöver"
Okej. Låter ju smidigt o bra. Du får återkomma hur länge de håller
// Benjamin Filip Götesson
-
- Inlägg: 592
- Blev medlem: 29 november 2011, 07:47
- Ort: Skogås nära Stockholm
- Kontakt:
Re: B200 sugtrim "klöver"
Risken är ju nu att fjädern tappat härdningen.240_kalle skrev:Götesson skrev:
har inte sänkfjädrar så de visste jag inte. Men hur förlängde du den då?
Vi har på jobbet (bilverkstad) en fjäderkompres för mutterdragare. Så jag satt och grubblade en stund på om man kan få fäst fjädern och dra ut den med fjäderkompressorn, den skulle ju givetvis ha fjädrat tillbaka OM INTE jag glödgade fjädern i ca. ett varv. Det gjorde jag och "drog" ut fjädern ca. en cm.
Blev hur bra som helst. Fast hur länge det håller sedan är nånting helt annat.
Mvh Janne
244 GL -88b samt 244 GL -91
-
- Inlägg: 309
- Blev medlem: 22 november 2011, 13:00
- Ort: Jönköping (Ryd)
-
- Donator
- Inlägg: 572
- Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
- Ort: Finland
Re: B200 sugtrim "klöver"
Att den skulle tappa härdningen så visste jag nog om.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
-
- Donator
- Inlägg: 572
- Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
- Ort: Finland
Re: B200 sugtrim "klöver"
Har kört ca 200km och ännu har inte fjädern sjunkit ihop.
Monterade dubbla krängningshämmare idag-
Monterade dubbla krängningshämmare idag-
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
-
- Inlägg: 884
- Blev medlem: 23 november 2011, 17:03
Re: B200 sugtrim "klöver"
Hur beter bilen sig med dubbla och har du dubbla ftram och bak? hur är den mot singel stor skilnad?240_kalle skrev:Har kört ca 200km och ännu har inte fjädern sjunkit ihop.
Monterade dubbla krängningshämmare idag-
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
-
- Donator
- Inlägg: 572
- Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
- Ort: Finland
Re: B200 sugtrim "klöver"
Bilen blir styvare men inte dubbelt bättre, bara lite bättre. Jo jag har dubbla fram och bak.
Satte för övrigt på 405an idag. Tror att mitt svänghjul har lossnat.. Får ta och göra om, göra rätt.
Satte för övrigt på 405an idag. Tror att mitt svänghjul har lossnat.. Får ta och göra om, göra rätt.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
-
- Donator
- Inlägg: 572
- Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
- Ort: Finland
Re: B200 sugtrim "klöver"
Sådär.. Det var inte svänghjulet utan det var startmotorn som skruvat ur en skruv.
Den började också spika med 405an eftersom b200 har ju annan kolvtopp än b19 som jag hade tidigare. Ställde bara ner tändningen på gehör.
Den började också spika med 405an eftersom b200 har ju annan kolvtopp än b19 som jag hade tidigare. Ställde bara ner tändningen på gehör.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
-
- Inlägg: 884
- Blev medlem: 23 november 2011, 17:03
Re: B200 sugtrim "klöver"
Nej vet att det inte blir dubbelt bätre men det är en märkbar skilnad och det som intreserar mig.240_kalle skrev:Bilen blir styvare men inte dubbelt bättre, bara lite bättre. Jo jag har dubbla fram och bak.
Satte för övrigt på 405an idag. Tror att mitt svänghjul har lossnat.. Får ta och göra om, göra rätt.
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
-
- Inlägg: 70
- Blev medlem: 8 oktober 2012, 09:09
- Ort: Hässleholm
Re: B200 sugtrim "klöver"
Handlar ju om vad du är ute efter hur vill du att bilen ska bete sig?Djo skrev:Nej vet att det inte blir dubbelt bätre men det är en märkbar skilnad och det som intreserar mig.240_kalle skrev:Bilen blir styvare men inte dubbelt bättre, bara lite bättre. Jo jag har dubbla fram och bak.
Satte för övrigt på 405an idag. Tror att mitt svänghjul har lossnat.. Får ta och göra om, göra rätt.
Projekt 242 -75 den vite http://forum.svenska200klubben.com/view ... =22&t=3291
Projekt 242 -75 T5 http://forum.svenska200klubben.com/view ... =22&t=1739
Projekt 242 -75 T5 http://forum.svenska200klubben.com/view ... =22&t=1739
-
- Donator
- Inlägg: 572
- Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
- Ort: Finland
Re: B200 sugtrim "klöver"
marcusg skrev: Handlar ju om vad du är ute efter hur vill du att bilen ska bete sig?
Mindre krängningar i kurvorna samt något styvare bil. Fast det är ju klart, vill man ha styvare så finns det ju grejjer att köpa.
Tror den levererar kanske runt 120-130 hk.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
-
- Inlägg: 70
- Blev medlem: 8 oktober 2012, 09:09
- Ort: Hässleholm
Re: B200 sugtrim "klöver"
Tänkte mest på att man gärna vill ha en följsam bakvagn om man har tänkt att svänga lite utan att det ska släppa.240_kalle skrev:marcusg skrev: Handlar ju om vad du är ute efter hur vill du att bilen ska bete sig?
Mindre krängningar i kurvorna samt något styvare bil. Fast det är ju klart, vill man ha styvare så finns det ju grejjer att köpa.
Tror den levererar kanske runt 120-130 hk.
Projekt 242 -75 den vite http://forum.svenska200klubben.com/view ... =22&t=3291
Projekt 242 -75 T5 http://forum.svenska200klubben.com/view ... =22&t=1739
Projekt 242 -75 T5 http://forum.svenska200klubben.com/view ... =22&t=1739
-
- Inlägg: 884
- Blev medlem: 23 november 2011, 17:03
Re: B200 sugtrim "klöver"
Jo men så släpp vänlig är den ju endå inte på sommarn mest på vintern och krängningar gillar jag ej så och vet det finns gtrövre kräningshämare att köpa men det är dyra doningar det. men då har man lite att tänka på.marcusg skrev:Tänkte mest på att man gärna vill ha en följsam bakvagn om man har tänkt att svänga lite utan att det ska släppa.240_kalle skrev:marcusg skrev: Handlar ju om vad du är ute efter hur vill du att bilen ska bete sig?
Mindre krängningar i kurvorna samt något styvare bil. Fast det är ju klart, vill man ha styvare så finns det ju grejjer att köpa.
Tror den levererar kanske runt 120-130 hk.
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
-
- Donator
- Inlägg: 572
- Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
- Ort: Finland
Re: B200 sugtrim "klöver"
Exakt.Djo skrev:
Jo men så släpp vänlig är den ju endå inte på sommarn mest på vintern och krängningar gillar jag ej.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna