SPAM-problem!

Lägg förbättringsförslag och eventuella felrapporter här.
Volvo245GLT
Donator
Donator
Inlägg: 509
Blev medlem: 21 november 2011, 17:37
Ort: Ljusne
Kontakt:

Re: SPAM-problem!

Inlägg av Volvo245GLT »

Ja otroligt trist med allt detta spammande! Forumet blir i princip oanvändbart när nya trådar och svar drunknar i allt skräp.

Varför blir vi så hårt drabbade? Ett annat forum jag hänger på som är väldigt populärt har knappt några moderatorer alls (som visar sig iaf) och det går t.o.m. att posta som gäst där. Har trots det aldrig sett ett enda spam. :roll:
De kör dock en annan mjukvara för forumet, som dessutom är ganska kraftigt modifierad vad jag förstår. Det senare borde rimligtvis göra det svårare för robotar.
245 GL -90 "OFE" | 245 DL -77 "FAZ" | 244 GLE -89 "EDM" | V90 -98 "PBG"
samt KABE'n och en hel del 2/7/900-bilar på tillfälligt besök!
Amarace
Inlägg: 440
Blev medlem: 21 november 2011, 20:20
Ort: Dorotea

Re: SPAM-problem!

Inlägg av Amarace »

Jag är moderator på fler forum, en del är drabbad, andra inte.

Här är jag övertygad om att enda som fungerar är just Manuell aktivering, eftersom det var det som hjälpte när forumet var på andra servern. Så min åsikt är att det införs, är ju bara en bockruta som behöver ändras.
(och att dom som har Adminrättighet att radera användare är inne oftare)
144-67 | 145-69 | 145-73 | 244GL-79 | 244DL-85
Bild
Lina
Inlägg: 161
Blev medlem: 2 december 2011, 23:59

Re: SPAM-problem!

Inlägg av Lina »

Manuell aktivering är bra, finns andra metoder att lösa detta på. Spamrobotar gör vad dom blivit programmerade att göra, nuvarande Capcha här på forumet är enkelt för dom att kopiera & sen fylla i rutan.

Går att byta stilen på captcha med ett knapptryck, denna som heter: Nu captcha. Där rinner texten från höger sida, man ska skriva den färgade texten i rutan. Då borde det bli omöjlig för spamrobotar att kopiera?
Bild


Denna captcha som heter Simple math captcha, där ska räkna ut talet. Har inte sett spam på forum som har denna.
Bild


På 7/900 klubben så har dom detta istället för capcha, förekommer ingen spam där. Vet inte om går införa nåt liknande här då inte vet hur admin panelen ser ut på detta forum.
Bild
Bild
janneR
Inlägg: 592
Blev medlem: 29 november 2011, 07:47
Ort: Skogås nära Stockholm
Kontakt:

Re: SPAM-problem!

Inlägg av janneR »

Tyvärr verkar det som om en del smarta botar helt enkelt går förbi registreringen, tusan vet hur men det finns väl någon svaghet i forumprogrammet kanske. OBS att jag skriver VERKAR för jag kan ha fel.

Mvh Janne
244 GL -88b samt 244 GL -91
Skriv svar