Forumet flyttat

Information angående forumet . Endast admin samt moderatorer har tillträde att skriva i denna kategori.
Låst
Användarens profilbild
JimmyW
Inlägg: 129
Blev medlem: 23 november 2011, 10:12
Ort: Växjö

Forumet flyttat

Inlägg av JimmyW »

Hejsan.

Nu har forumet flyttat ner till Växjö.

mail funktionen fungerar nu

Utöver det har jag inte sett några fel.

Det är bara att skriva om ni hittar något som verkar konstigt eller inte fungerar

Jag har rensat i behörigheterna, så dom gamla moderatorernas behörigheter är borta, Är ni fortfarande intresserade så är ni välkomna!
Amarace
Inlägg: 440
Blev medlem: 21 november 2011, 20:20
Ort: Dorotea

Re: Forumet flyttat

Inlägg av Amarace »

Verkar ju fungera utmärkt det här :)

Angående Moderator, var med som Admin på förra, så vill ni ha mig som Moderator ställer jag upp.
144-67 | 145-69 | 145-73 | 244GL-79 | 244DL-85
Bild
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator
Inlägg: 516
Blev medlem: 21 november 2011, 18:09

Re: Forumet flyttat

Inlägg av Posse »

JimmyW skrev:- - -
Det är bara att skriva om ni hittar något som verkar konstigt eller inte fungerar
- - -
Din avatar fungerar inte.
Mitt renoveringsobjekt: Volvo 245GLT, 1981, B23E
Användarens profilbild
JimmyW
Inlägg: 129
Blev medlem: 23 november 2011, 10:12
Ort: Växjö

Re: Forumet flyttat

Inlägg av JimmyW »

Posse skrev:
JimmyW skrev:- - -
Det är bara att skriva om ni hittar något som verkar konstigt eller inte fungerar
- - -
Din avatar fungerar inte.
Adressen är relativ till var man befinner sig, Jag sitter i samma interna nät som forumet.

Så när adressen http://forum.svenska200klubben.se fungerar så ordnar det sig också
PH_
Inlägg: 181
Blev medlem: 14 december 2011, 16:42

Re: Forumet flyttat

Inlägg av PH_ »

Kalas! :)

Det är alltså bara att gå över och börja använda detta forumet nu?
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator
Inlägg: 516
Blev medlem: 21 november 2011, 18:09

Re: Forumet flyttat

Inlägg av Posse »

:) Trevligt att du fixade fram din avatar Jimmy.
Mitt renoveringsobjekt: Volvo 245GLT, 1981, B23E
Användarens profilbild
Jon-Erik
Donator
Donator
Inlägg: 325
Blev medlem: 21 november 2011, 11:55
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: Forumet flyttat

Inlägg av Jon-Erik »

En liten fundering.....
Eftersom det inte finns något som heter "Svenska 200 klubben" längre, varför använda den domänen?
Vore det inte ärligare mot alla att lägga forumet på en ny domän typ "200forum.se" så att alla verkligen förstår att det inte finns någon klubb längre utan bara ett trevligt och praktiskt forum för alla 240 och 260 ägare??
/Jon-Erik Öberg (164.se / 240.se)
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator
Inlägg: 516
Blev medlem: 21 november 2011, 18:09

Re: Forumet flyttat

Inlägg av Posse »

Jon-Erik skrev:En liten fundering.....
Eftersom det inte finns något som heter "Svenska 200 klubben" längre, varför använda den domänen?
Vore det inte ärligare mot alla att lägga forumet på en ny domän typ "200forum.se" så att alla verkligen förstår att det inte finns någon klubb längre utan bara ett trevligt och praktiskt forum för alla 240 och 260 ägare??
Hur är det egentligen - är http://forum.svenska200klubben.se säkrad att kunna behålla som pekadress till det här forumet?

Jag vill minnas att jag någonstans på forumet för något år sedan också anfört synpunkten att det kan upplevas avsiktligt vilseledande att forumsidorna lätt ger intrycket att forumet drivs av en ännu existerande klubb. Och att det kanske resulterar i ett mer eller mindre långt, förgäves, allt mer irriterat efterforskande av hur man blir medlem i denna förespeglade klubb. Sedan kanske vederbörande avfärdar forumet som varande något skumt och oseriöst.

I och för sig kanske man lekfullt kan kalla också enbart ett diskussionsforum för "-klubben", men när det nu faktiskt funnits en riktig klubb är det nog inte så lyckat.

Kanske kunde man tänka sig behålla http://forum.svenska200klubben.se som pekadress iallafall något år - för att inte riskera tappa en mängd gamla sällanbesökare - men redan nu skaffa också en adress utan "klubb", i vilken också skulle bli den som visas i adressfönstret när man besöker forumet.
Mitt renoveringsobjekt: Volvo 245GLT, 1981, B23E
PH_
Inlägg: 181
Blev medlem: 14 december 2011, 16:42

Re: Forumet flyttat

Inlägg av PH_ »

Jag förstår tanken att ändra namn och stryka "klubben", jag tror dock att man för forumets bästa gör rätt i att INTE ändra något namn. Svenska 200 klubben är ändå ett ganska inarbetat namn för 200 entusiaster och att nu ändra tror jag bara hade skapat förvirring.

Bara man är väldigt tydlig med att "klubben" bara är ett forum numer tycker jag inte det är någon fara, det vore väl till och med ganska passande att byta namn på "Styrelsen informerar" till "Om forumet" eller liknande och posta lite historia om klubben, hur forumet nu drivs och framtids planer?

Jag tog mig friheten att kopiera texten under "klubb info" på http://www.svenska200klubben.se så den inte faller bort.

Kod: Markera allt

Välkommen till Svenska 200 Klubben.

Klubben grundades 20 Februari 2004 och öppnade officiellt sina dörrar den 24:e Februari 2004.

Vi är en ideell sammanslutning som har kommit till för att främja intresset för den av Volvo mest serie tillverkade bil under 1900 talet.

Vårt mål är att öka medlemmarnas kunskaper om bilarna som de kör samt att samla all kunskap som finns om modellerna.

Svenska 200 Klubben besöker också vanliga bilträffar, gör studiebesök m.m.
För att hålla ihop klubben även på vintern har vi en klubbtidning och en hemsida som engagerar under vinterhalvåret.

Svenska 200 Klubben har som mål att arbeta fram bättre priser på produkter som berör våra bilar.
Hos våra samarbetspartners kan du köpa bl.a. styling tillbehör och tillbehör för motorn samt reservdelar till ett förmånligare pris.
Klubben har även en klubbshop för att kunna få en starkare klubbkänsla.

Svenska 200 Klubben har som syfte att genom ett aktivt deltagande av medlemmarna skapa en god social gemenskap.

Mvh
Styrelsen
Danne Engberg
Inlägg: 238
Blev medlem: 21 november 2011, 02:55
Ort: Skokloster
Kontakt:

Re: Forumet flyttat

Inlägg av Danne Engberg »

vad jag förstår så är det ett gäng som tänker återuppliva klubben , Dom har ialla fall ställt frågan till mig om det och det är enligt min mening bara plocka upp namnet och köra på. // Danne
Bild
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: Forumet flyttat

Inlägg av Djo »

Hejsan tycker det är himlans rörigt med denna forumflytt finns 2sidor man kan skriva i och man har samma inlogning på både .se och .com finnes fatat som så att man nu ska använda .com men vad händer med det man skrivit på .se ??
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Användarens profilbild
Jon-Erik
Donator
Donator
Inlägg: 325
Blev medlem: 21 november 2011, 11:55
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: Forumet flyttat

Inlägg av Jon-Erik »

Allting som skrivits/skrivs på gamla forumet (.se) efter 6 februari kommer inom kort att vara borta för evigt när det släcks ner.
Nya forumet (.com) bygger på en säkerhetskopia från den 6 februari och allt som finns där kommer att finnas kvar.
/Jon-Erik Öberg (164.se / 240.se)
PH_
Inlägg: 181
Blev medlem: 14 december 2011, 16:42

Re: Forumet flyttat

Inlägg av PH_ »

Djo skrev:Hejsan tycker det är himlans rörigt med denna forumflytt finns 2sidor man kan skriva i och man har samma inlogning på både .se och .com finnes fatat som så att man nu ska använda .com men vad händer med det man skrivit på .se ??
Jag tycker det hela inte varit det minsta rörigt. Informationen postades för nästan en månad sedan på det gamla forumet.

Synd att så många inte verkar ha läst den bara!
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: Forumet flyttat

Inlägg av Lazze S »

Behåll namnet då det fortfarande klingar rätt i skallen.
Tack för att ni vill hålla det vid liv.
Amarace
Inlägg: 440
Blev medlem: 21 november 2011, 20:20
Ort: Dorotea

Re: Forumet flyttat

Inlägg av Amarace »

Och nu var svenska200klubben.se nere/borta, så alla som inte har sett att forumet flyttat vet inget nu :( Hänvisningen hit fanns alltså bara nån dag.

Edit, såg att Jimmy är innehavare av den nu iaf, så det är väl bara tillfälligt antar jag :)
144-67 | 145-69 | 145-73 | 244GL-79 | 244DL-85
Bild
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator
Inlägg: 516
Blev medlem: 21 november 2011, 18:09

Re: Forumet flyttat

Inlägg av Posse »

Amarace skrev:Och nu var svenska200klubben.se nere/borta, så alla som inte har sett att forumet flyttat vet inget nu :( Hänvisningen hit fanns alltså bara nån dag.

Edit, såg att Jimmy är innehavare av den nu iaf, så det är väl bara tillfälligt antar jag :)
När jag kollade nyss på https://www.iis.se/domaner/free/whois/ stod det om svenska200klubben.se "Senast ändrad 2013-03-13" men i skrivande stund är det fortfarande dött på ursprungliga forumadressen och säkerligen har åtskilliga tidigare besökare nu slutat försöka nå forumet.

Jag föreslår att foruminnehavarna låter framställa dekaler med en fungerande forumadress på, som intresserade kan köpa och sätta på sina bilar.

Och kanske går det att få ut forumadressen genom motortidningarna, länksamlingar m.m.
Mitt renoveringsobjekt: Volvo 245GLT, 1981, B23E
Användarens profilbild
JimmyW
Inlägg: 129
Blev medlem: 23 november 2011, 10:12
Ort: Växjö

Re: Forumet flyttat

Inlägg av JimmyW »

Posse skrev:
Amarace skrev:Och nu var svenska200klubben.se nere/borta, så alla som inte har sett att forumet flyttat vet inget nu :( Hänvisningen hit fanns alltså bara nån dag.

Edit, såg att Jimmy är innehavare av den nu iaf, så det är väl bara tillfälligt antar jag :)
När jag kollade nyss på https://www.iis.se/domaner/free/whois/ stod det om svenska200klubben.se "Senast ändrad 2013-03-13" men i skrivande stund är det fortfarande dött på ursprungliga forumadressen och säkerligen har åtskilliga tidigare besökare nu slutat försöka nå forumet.

Jag föreslår att foruminnehavarna låter framställa dekaler med en fungerande forumadress på, som intresserade kan köpa och sätta på sina bilar.

Och kanske går det att få ut forumadressen genom motortidningarna, länksamlingar m.m.
Vi väntar bara på att Namnserver ändringen ska gå igenom, Då kommer all trafik till .se adressen bli skickad till .com adressen
Lina
Inlägg: 161
Blev medlem: 2 december 2011, 23:59

Re: Forumet flyttat

Inlägg av Lina »

JimmyW skrev:
Posse skrev:
Amarace skrev:Och nu var svenska200klubben.se nere/borta, så alla som inte har sett att forumet flyttat vet inget nu :( Hänvisningen hit fanns alltså bara nån dag.

Edit, såg att Jimmy är innehavare av den nu iaf, så det är väl bara tillfälligt antar jag :)
När jag kollade nyss på https://www.iis.se/domaner/free/whois/ stod det om svenska200klubben.se "Senast ändrad 2013-03-13" men i skrivande stund är det fortfarande dött på ursprungliga forumadressen och säkerligen har åtskilliga tidigare besökare nu slutat försöka nå forumet.

Jag föreslår att foruminnehavarna låter framställa dekaler med en fungerande forumadress på, som intresserade kan köpa och sätta på sina bilar.

Och kanske går det att få ut forumadressen genom motortidningarna, länksamlingar m.m.
Vi väntar bara på att Namnserver ändringen ska gå igenom, Då kommer all trafik till .se adressen bli skickad till .com adressen
Den har gått igenom nu!
Bild
Låst