Byta lager M47a med wire nån?

Växellåda, koppling, drivaxlar, fjädring, stötdämpare m.m
Rappajenzen
Inlägg: 46
Blev medlem: 27 januari 2012, 21:44

Byta lager M47a med wire nån?

Inlägg av Rappajenzen »

hej undra om någon har bytt lager i en m47 låda tidigare,? den äldre modellen med uttag för wire, går ju knappt hitta nån låda som är i skick så lika bra att lagra om. åsikter och tips tas gärna emot! //mvh
Tommy^_
Inlägg: 61
Blev medlem: 22 november 2011, 11:14

Re: Byta lager M47a med wire nån?

Inlägg av Tommy^_ »

Rappajenzen skrev:hej undra om någon har bytt lager i en m47 låda tidigare,? den äldre modellen med uttag för wire, går ju knappt hitta nån låda som är i skick så lika bra att lagra om. åsikter och tips tas gärna emot! //mvh
Det är ju ett jättejobb att byta lager i gammal volvo låda tyvärr (I varje fall om man jämför med m90 :) ) Inget för den glade amatören att göra direkt.
Det är ju klart att det är lättare att bara hitta en finare låda? Dom sitter ju ändå i bilar upp till 95 och i 2/7/900 serien. Det spelar ingen roll om du har wire eller hydralisk koppling. Det sitter i samma öra på lådan.
Bara att man måste vara försiktig och envis när man tar bort slavcylindern på vissa lådor då den kan ärga fast något grymt! Och i vissa fall är det bara att ta bort låsringen och dra bort den :)
240_kalle
Donator
Donator
Inlägg: 572
Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
Ort: Finland

Re: Byta lager M47a med wire nån?

Inlägg av 240_kalle »

Tommy^_ skrev:
Rappajenzen skrev:hej undra om någon har bytt lager i en m47 låda tidigare,? den äldre modellen med uttag för wire, går ju knappt hitta nån låda som är i skick så lika bra att lagra om. åsikter och tips tas gärna emot! //mvh
Det är ju ett jättejobb att byta lager i gammal volvo låda tyvärr (I varje fall om man jämför med m90 :) ) Inget för den glade amatören att göra direkt.
Det är ju klart att det är lättare att bara hitta en finare låda? Dom sitter ju ändå i bilar upp till 95 och i 2/7/900 serien. Det spelar ingen roll om du har wire eller hydralisk koppling. Det sitter i samma öra på lådan.
Bara att man måste vara försiktig och envis när man tar bort slavcylindern på vissa lådor då den kan ärga fast något grymt! Och i vissa fall är det bara att ta bort låsringen och dra bort den :)

kan vara att menade med hastighetsvajer
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.

KlöverN #78


ända stressfläkten jag har är denna Bild
Rappajenzen
Inlägg: 46
Blev medlem: 27 januari 2012, 21:44

Re: Byta lager M47a med wire nån?

Inlägg av Rappajenzen »

jo precis, måste ha wire uttaget! =)
LuvaN
Inlägg: 154
Blev medlem: 23 november 2011, 22:35
Ort: Boden

Re: Byta lager M47a med wire nån?

Inlägg av LuvaN »

Har en mycket fin m47 med wireuttag till salu om du är intresserad. PM bud isåfall. Kan skickas med bussgods.
Volvo 244 -1975
Volvo 242 -1975
Volvo 242 -1984
Volvo 244 -1984
Volvo 244 -1988
rakskuret
Moderator
Inlägg: 67
Blev medlem: 22 november 2011, 13:08
Ort: kungälv
Kontakt:

Re: Byta lager M47a med wire nån?

Inlägg av rakskuret »

hej jag köpte dom flesta lager o synkringar o nysprängkåpa från sviss lagret dom renoverar också

jag skulle göra renoveringen själv tänkte jag har ju renoverat min M47 dogbox låda några gånger
men fick isär lådan 50% sen tog minnet slut hur man skulle göra sen så lämnade den till
småhögaväxellådsrenovering kostade mig 2000 i arbets kostnad då jag hade allt matrial

men totalt så blev det ca 6500:- men så blev det ju bra också

http://www.garaget.org/?car=162336&image=3046115
Sixtengreta
Inlägg: 2
Blev medlem: 22 augusti 2012, 16:12

Re: Byta lager M47a med wire nån?

Inlägg av Sixtengreta »

Köper lådan om du har den kvar

Mvh

Ulf

070 6676250
Skriv svar