Hämtade en nybil igår!

Foto & film , endast eget material eller material som inte bryter mot upphovsrätten.
240in
Inlägg: 29
Blev medlem: 16 september 2012, 11:18

Hämtade en nybil igår!

Inlägg av 240in »

Bogserade hem en 944 SE -93 igår. Tänkte ha som reservdelsbil men när jag fick se den i dagsljus idag bestämde jag att den ska fixas.
Antingen min blivande bruks eller säljas.
Gårdagens bilden från hem bogseringen:
Bild
En stycke inplogad 940.
Bild
Påväg hem!
Bild
Samma
Bild
Hemma!

Dagens bilder:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Sirius fälgar ska på bak med. Min rygg klarade ej det efter ha rensat snövall.
Tobbe
Inlägg: 436
Blev medlem: 23 november 2011, 20:55

Re: Hämtade en nybil igår!

Inlägg av Tobbe »

Såg ju inte dum ut. Vad är det för fel på den?
240in
Inlägg: 29
Blev medlem: 16 september 2012, 11:18

Re: Hämtade en nybil igår!

Inlägg av 240in »

''Trasig bränslepump'' och generatorn låg på sidan av. Samt luftfiltret borttaget. Samt tomt batteri.
Tanten och jag fixade med den idag. Slängde i ett annat batterie jag hade. För det som jag fick med är tvärslut.
Slog i 11L soppa vred igång bilen starta efter lite nöt på starten. Stått dö ett par månader. Förra ägarn hade bytt sopparelä.
Skulle enligt honom vara 90% kvar i tanken. Men den lät väldig ihålig när ajg knacka på den. Efter det skulle jag o tanten montera genratorn. Förra ägarn hade snott generatorn pga den förra på hans 740 ladda dåligt. o tydligen var kolen även på den eller om det är den här helt slut. Men sagt o gjort in i garaget och hämta en 100A generator ist för 80A som satt. Så nu verkar den ladda. Men nu blir det på med vinterdäcken bak sen en tur till macken för o pumpa däcken. Så får vi se hur den går. Vet iaf att avgassystemet läcker o lite smådetaljer måste fixas snarast.
Hot Rod Nisse
Inlägg: 226
Blev medlem: 28 november 2011, 17:38
Ort: Karlstad/Sweden
Kontakt:

Re: Hämtade en nybil igår!

Inlägg av Hot Rod Nisse »

Den såg ju fin ut !!! 8-)
240in
Inlägg: 29
Blev medlem: 16 september 2012, 11:18

Re: Hämtade en nybil igår!

Inlägg av 240in »

:lol: :lol: Och nu har jas sålt den i förmån för 240in jag har!
Skriv svar