Är det någon som vet om det har gjorts ändringar på kardantunneln när m47 kom? när jag bytte från m45 till m47 i min 77:a kommer lådan för nära kardantunneln och slår i. nya motorkuddar sitter i och mellanläggen till balken är på plats...
har någon varit med om nåt liknande och hittat en "original"-lösning?
tack!
montera m47 i en 77a: 244
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: 21 november 2011, 20:20
- Ort: Dorotea
Re: montera m47 i en 77a: 244
På 75 så får man problem att det tar i, då får man schimsa ner växellådsbalken mer (jag brukar sätta dubbla distanser på varje sida), men 76 o nyare ska man inte få det problemet, har en 245-76 där det fungerar utmärkt med M47 och bara en distans på varje sida.
144-67 | 145-69 | 145-73 | 244GL-79 | 244DL-85
-
- Inlägg: 18
- Blev medlem: 27 juli 2016, 20:28
Re: montera m47 i en 77a: 244
Jag väcker en tråd, i rätt ämne!
Har någon koll på hur tjock denna distans ska vara? Eller vilket nummer den har på Volvo?
Tack på förhand!
Har någon koll på hur tjock denna distans ska vara? Eller vilket nummer den har på Volvo?
Tack på förhand!
-
- Inlägg: 333
- Blev medlem: 26 november 2011, 17:13
- Ort: Kungälv
Re: montera m47 i en 77a: 244
Är det nummer 14 på bilden vi pratar om? I så fall heter den 1273 105. Jag har dock sökt i VADIS på 1987 års modell med B230F+M47.
Jag tror jag har två sådana liggande om det är intressant?
244 DL -78 | 244 GL -87 | 740 GL -86
-
- Inlägg: 18
- Blev medlem: 27 juli 2016, 20:28