Gå inte på NOS hypen på TRADERA

Här pratar vi om allt mellan himmel och jord.
Skriv svar
Pierre
Inlägg: 15
Blev medlem: 27 november 2011, 10:09

Gå inte på NOS hypen på TRADERA

Inlägg av Pierre »

Hej,

Noterat att ett par köpare har stor potential att bli blåsta på Tradera då utropspriset ligger vissa fall 3 ggr än vad Volvo tar.
Ett exempel är två främre och två bakre stänklappar, för ett utropspris på otroliga 1075:-.
Jag hämtade idag på Volvo fyra stänklappar bak (2x h/V), fyra stänklappar fram, 4 konsoller för bakre stänklappar, samt 4 stag för de främre. Totalpris: 1020:-

En annan säljare har en ny NOS konsoll till styrenheten 240 Turbo för utrop 400:- medans GCP tar 175 för densamma.

Det mest skrämmande var att två bakre stänklappar med konsoller gick 675, som då skulle 300:- på Volvo.

Ett gott råd: Kolla in www.gcp.se eller ring Volvo INNAN ni lägger ett bud. Dessutom slipper ni frakten när ni tar hem dem via Volvo, ngt som kan bli svindyrt.

\Pierre
PH_
Inlägg: 181
Blev medlem: 14 december 2011, 16:42

Re: Gå inte på NOS hypen på TRADERA

Inlägg av PH_ »

Amen till detta.
Petrolhead
Inlägg: 60
Blev medlem: 23 november 2011, 13:57
Ort: Svanå

Re: Gå inte på NOS hypen på TRADERA

Inlägg av Petrolhead »

Håller med! Vansinnigt! :(
DONT LIKE MY DRIVING? EMAIL ME:eatshit@gofuckyourself.nu
GMS
Inlägg: 59
Blev medlem: 1 mars 2012, 16:15

Re: Gå inte på NOS hypen på TRADERA

Inlägg av GMS »

Det är riktigt galet på tradera just nu folk har hutlösa priser på NOS delar!
PH_
Inlägg: 181
Blev medlem: 14 december 2011, 16:42

Re: Gå inte på NOS hypen på TRADERA

Inlägg av PH_ »

Men, om man ska se ngt positivt i det hela så kommer ju värdet på både delar och bilar öka allt eftersom - tack vare hysterien. Bra för oss som redan har en 240, sämre för dem som vill köpa, men framförallt färre fina bilar som råkar ut för "ungdomsdöden".

Sen får folk gärna buda arslet av sig på tradera för min del, då räcker delarna på gcp längre för oss här ;)
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: Gå inte på NOS hypen på TRADERA

Inlägg av Lazze S »

En beg fjärr till VGA-II i okänt skick gick för 585.- !!!!!! En ny kostar strax över 500.- på Volvo eller Cargards som kostar 385.- Man undrar ibland om folk vet vad grejerna kostar ute eller går dom aldrig utanför dörren ? Värst var väl den där svarta stötfångarlisten fram NOS som gick på över 6000.-
Modspojken
Inlägg: 252
Blev medlem: 27 november 2011, 21:28
Ort: Göteborg

Re: Gå inte på NOS hypen på TRADERA

Inlägg av Modspojken »

Är du säker på att det där med kofångarlisten var sant. Det låter helt otroligt.
Vive la revolution pacifique!
DandanRacing
Inlägg: 222
Blev medlem: 21 november 2011, 08:22
Ort: Linköping

Re: Gå inte på NOS hypen på TRADERA

Inlägg av DandanRacing »

Modspojken skrev:Är du säker på att det där med kofångarlisten var sant. Det låter helt otroligt.
Här har du en på 4000 iallafall :lol:
http://www.tradera.com/volvo-240-nos-au ... _165624946

//Andreas
-------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water.
Wietze
Inlägg: 31
Blev medlem: 21 november 2011, 15:54
Ort: Solna
Kontakt:

Re: Gå inte på NOS hypen på TRADERA

Inlägg av Wietze »

Sedan kan det också gå åt andra hållet. Jag köpte en sprillans ny askkopp (1224102) för 43 kronor som kostar hela 601,25 kronor på GCP.
volvo244glt
Inlägg: 137
Blev medlem: 1 februari 2012, 19:28

Re: Gå inte på NOS hypen på TRADERA

Inlägg av volvo244glt »

Jag vill bara lägga in en grej.
Jag var på Bilia och beställde nya stänk läppar fram/bak till min 242 76a men jag fick hel svarta bak och det ska ju vara vitt
där volvo texten är.
Jag avböjde och köpte aldrig dom bakre.
Om det blivit någon miss i produktion eller liknande vet jag inte.....

Min tanke är att folk har köpt på sig och dom tillverkat nya??
Pierre
Inlägg: 15
Blev medlem: 27 november 2011, 10:09

Re: Gå inte på NOS hypen på TRADERA

Inlägg av Pierre »

Ja, de är svarta, men hur svårt är det att måla dem med vit gummifärg? De är original, sama lev som tidigare, enda skillnaden är att de inte målar längre.

Idag ligger det en auktion med två stänklappar, o två konsiller för 785:-. Dessa ligger på Volvo strax under 300:-, INKL frakt.
Jag vet inte, men jag kan lätt måla dit det vita fältet själv för mindre än 500:-.

Men man får avgöra detta själv.

\Pierre
volvo244glt
Inlägg: 137
Blev medlem: 1 februari 2012, 19:28

Re: Gå inte på NOS hypen på TRADERA

Inlägg av volvo244glt »

Jo helt klart att man kan måla men köpte cvi för nästan samma peng som bilia och dom var vita.
Det är allt smartare och se sig omkring innan man budar loss på tradera.

tackar för varningen pierre!
GMS
Inlägg: 59
Blev medlem: 1 mars 2012, 16:15

Re: Gå inte på NOS hypen på TRADERA

Inlägg av GMS »

vad är det med folk och NOS frontlister till turbo?? nästan 4000 för en list :shock: Det verkar som att såfort man har NOS och turbo i samma mening så går priset upp några tusenlappar
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: Gå inte på NOS hypen på TRADERA

Inlägg av Lazze S »

Man lägger även ut grillar till GLT 86- och skyller på att turboemblemet blivit stulet.
DandanRacing
Inlägg: 222
Blev medlem: 21 november 2011, 08:22
Ort: Linköping

Re: Gå inte på NOS hypen på TRADERA

Inlägg av DandanRacing »

Lazze S skrev:Man lägger även ut grillar till GLT 86- och skyller på att turboemblemet blivit stulet.
Haha :lol:
folk är för roliga :lol:

//Andreas
-------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water.
fredrikkh
Inlägg: 14
Blev medlem: 21 november 2011, 17:10
Ort: Örebro

Re: Gå inte på NOS hypen på TRADERA

Inlägg av fredrikkh »

Har själv en sak uppe på tradera, köpt från gcp... och jag satte faktiskt lite över dubbla över vad jag köpte den för. Mest för att tjäna igen frakten och gå med lite vinst. :roll:

Är dock bara en liten plastsak men har sett vad folk köper dom för, begagnade, så jag la upp en av mina för att prova.

Faktum är att inte många vet om att det finns nytt att köpa fortfarande, och kollar bara tradera. Vilket är bra för mig.:D
Skriv svar