Ipod någon vetkunnig ?

Billjud och multimedia i bilen.
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Ipod någon vetkunnig ?

Inlägg av Lazze S »

Köpte en beg 80Gb Ipod Classic av en kille och den funkar bra. Problemet är att den är fylld med över 1000 låtar på turkiska, vilket jag inte förstår nåt av. Han var hjälpsam att ställa om menuspråket till svenska i alla fall.
Behövs det nån programvara för att koppla in den på datorn och byta ut det jag inte vill höra mot sånt jag vill ? Saken är den att jag tidigare i år på en skrotrunda jagade en stereo som tog Mp3. Blev då anvisad av en tjej en 850 som skulle gå i pressen, men stereon satt kvar. Den var av märket Alpine och hade ingen CD-släde eller sånt. Bak hängde 2 kablar, en med 1 4Gb-USBminne och en kabel för just Ipod.
Hittade nåt annat konstigt i en nyare Renault. Harman Kardon med fjärrsändare och Ipodanslutning. Tyvärr hade nån klippt kabeln till den lilla skärmen, men det går ju alltid att fixa. Hann nog få ut det mesta innan den pressades.
Amarace
Inlägg: 440
Blev medlem: 21 november 2011, 20:20
Ort: Dorotea

Re: Ipod någon vetkunnig ?

Inlägg av Amarace »

Har inte testat med Ipod sedan begynnelsen (hjälpte en annan då), men har för mig man måste använda Itunes för att kunna fixa överföring av låtar, det döljs på själva Ipoden så man inte ska kunna kopiera hur som helst av nån anledning.

Den där Alpine-stereon, jag har en Alpine som är sån också, kör bara USB med den dock (fick den billigt som fasen, verkar som om folk inte vill ha dom). Man kan ju köra via Bluetooth på den också, om man har det tillbehöret.

OM du skulle vilja sälja den där Alpine-stereon nån gång kan du höra av dig, radion på min har gett upp.
144-67 | 145-69 | 145-73 | 244GL-79 | 244DL-85
Bild
Användarens profilbild
Joppe_Johndeere
Inlägg: 302
Blev medlem: 21 november 2011, 18:35
Ort: Ystad

Re: Ipod någon vetkunnig ?

Inlägg av Joppe_Johndeere »

Amarace skrev:Har inte testat med Ipod sedan begynnelsen (hjälpte en annan då), men har för mig man måste använda Itunes för att kunna fixa överföring av låtar, det döljs på själva Ipoden så man inte ska kunna kopiera hur som helst av nån anledning.

Den där Alpine-stereon, jag har en Alpine som är sån också, kör bara USB med den dock (fick den billigt som fasen, verkar som om folk inte vill ha dom). Man kan ju köra via Bluetooth på den också, om man har det tillbehöret.

OM du skulle vilja sälja den där Alpine-stereon nån gång kan du höra av dig, radion på min har gett upp.
Helt rätt, Itunes laddar du ner gratis på http://www.apple.com/se/itunes/download/. Med det programmet kan du lägga till / ta bort filer. Ipod kan du inte bara plugga in i datorn och köra den som ett vanligt usb minne. Du måste använda typ Itunes, finns säkert fler program men detta gör sitt jobb.
No Turboshit Just Real Power!
http://www.garaget.org/Joppe_Johndeere
Skriv svar