Hur ska jag göra?

Allt rörande styling , hur man ta hand om sin bil och vilka däck & fälg man ska välja.
Götesson
Inlägg: 309
Blev medlem: 22 november 2011, 13:00
Ort: Jönköping (Ryd)

Hur ska jag göra?

Inlägg av Götesson »

Har fått ett par Turbo fälgar av min kusin men dem ser risiga ut. Räcker det med att man slipar ner dem och lägger grund färg sedan fälg färg och sist ett lager med klarlack på? Min ekonomi är väldigt sparsam då man har har sambo o en 2 månaders pojk på typ en lön bara. Så det finns ingen chans att jag kan lämna iväg dem.Och allt blir nog inhandlat på biltema, om ingen vet billigare ställe?

//Benjamin
Modspojken
Inlägg: 252
Blev medlem: 27 november 2011, 21:28
Ort: Göteborg

Re: Hur ska jag göra?

Inlägg av Modspojken »

Det är klart att det fungerar och att det kan bli bra om man är noggrann. Däremot håller det mindre bra än en riktig avlutning och pulverlackering. Men har man begränsad budget så har man - jag är i samma situation men med ett andra barn på g.
Vive la revolution pacifique!
240_kalle
Donator
Donator
Inlägg: 572
Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
Ort: Finland

Re: Hur ska jag göra?

Inlägg av 240_kalle »

funkar fint att bara rugga upp ytan och spraya på. om man vill så kan man ju "renovera" i ett senare skede
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.

KlöverN #78


ända stressfläkten jag har är denna Bild
Götesson
Inlägg: 309
Blev medlem: 22 november 2011, 13:00
Ort: Jönköping (Ryd)

Re: Hur ska jag göra?

Inlägg av Götesson »

Modspojken skrev:Det är klart att det fungerar och att det kan bli bra om man är noggrann. Däremot håller det mindre bra än en riktig avlutning och pulverlackering. Men har man begränsad budget så har man - jag är i samma situation men med ett andra barn på g.
Grattis då, eller? Börjar nog de hela med att ta avfettningen på jobbet outspädd och varmvatten tvätt, har motordriven högtryckstvätt på jobbet som borde göra susen. :D
// Benjamin Filip Götesson
Götesson
Inlägg: 309
Blev medlem: 22 november 2011, 13:00
Ort: Jönköping (Ryd)

Re: Hur ska jag göra?

Inlägg av Götesson »

240_kalle skrev:funkar fint att bara rugga upp ytan och spraya på. om man vill så kan man ju "renovera" i ett senare skede
Ja, men de är så tråkigt att slipa fälgar som inte är plana. Men de får gå ändå.

Har inte bestämt vad de ska bli för färg på dem än bara. En färgade eller en färg på ekrarna o en på fälgbanan. sista alternativet är ju snyggare enligt mitt tycke.
// Benjamin Filip Götesson
Tilly
Inlägg: 333
Blev medlem: 26 november 2011, 17:13
Ort: Kungälv

Re: Hur ska jag göra?

Inlägg av Tilly »

Biltemas fälgfärg är jag dock lite fundersam till. Jag använde den till att lackera ett par plåtfälgar som skulle användas till vinterdäcken för några år sedan och det var som om färgen aldrig blev riktigt torr. Kändes som smutsen fastnade i färgen efter det.
244 DL -78 | 244 GL -87 | 740 GL -86
Bild
Götesson
Inlägg: 309
Blev medlem: 22 november 2011, 13:00
Ort: Jönköping (Ryd)

Re: Hur ska jag göra?

Inlägg av Götesson »

Tilly skrev:Biltemas fälgfärg är jag dock lite fundersam till. Jag använde den till att lackera ett par plåtfälgar som skulle användas till vinterdäcken för några år sedan och det var som om färgen aldrig blev riktigt torr. Kändes som smutsen fastnade i färgen efter det.
Jo, den är ju inte den bästa. Men ska på med klarlack också så de ska nog bli bra. :D
// Benjamin Filip Götesson
Skriv svar