Sida 1 av 1

Diesel konventering

Postat: 10 augusti 2012, 05:56
av Volvo-240-93a
vad behövs göras med en 244L 77a mer än att dra returledning sätta på ventilerade skivor ström te magnetventil och glödstiften.
hur är det med bakaxeln har för mig att ja måste byta till 1031?
Det är en D24TDI som ja ska sätta i

Re: Diesel konventering

Postat: 18 augusti 2012, 14:54
av Jim
De som behöver göras är byta framvagnsbalk, returledning till tanken, ström från tändningen till magnetventilen, sätta glödningen på en knapp. sen om jag inte minns helt fel måste man även byta bromsrör fram annars tar dom i tråget på 70-talarna.

De va då de vi fick göra då vi byggde om en polares -77 till TDIC

Re: Diesel konventering

Postat: 6 september 2012, 16:45
av Per Nilsson
Vad är syftet?
Är det en fungerande bil med billigaste/enklaste medel, eller syftet att få till en så orginallik installation som det bara går med det motorvalet?

Re: Diesel konventering

Postat: 19 maj 2013, 18:46
av Roger
Jim skrev:De som behöver göras är byta framvagnsbalk, returledning till tanken, ström från tändningen till magnetventilen, sätta glödningen på en knapp. sen om jag inte minns helt fel måste man även byta bromsrör fram annars tar dom i tråget på 70-talarna.

De va då de vi fick göra då vi byggde om en polares -77 till TDIC
Byta framvagnsbalk?? Det är ju bara själva motorfästena som skiljer!

Re: Diesel konventering

Postat: 3 april 2017, 06:40
av 265GLE
Det är nog krängningshämmaren som behöver bytas, den från 260 eller diesel passar.