Diesel konventering

Allt som har med diesel motorer och system att göra
Volvo-240-93a
Inlägg: 26
Blev medlem: 12 december 2011, 12:50

Diesel konventering

Inlägg av Volvo-240-93a »

vad behövs göras med en 244L 77a mer än att dra returledning sätta på ventilerade skivor ström te magnetventil och glödstiften.
hur är det med bakaxeln har för mig att ja måste byta till 1031?
Det är en D24TDI som ja ska sätta i
Volvo 240 92a med 93a utrustning.
Volvo 244L 77a B19a.
Jim
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 november 2011, 22:33
Ort: Norsjö, Västerbotten

Re: Diesel konventering

Inlägg av Jim »

De som behöver göras är byta framvagnsbalk, returledning till tanken, ström från tändningen till magnetventilen, sätta glödningen på en knapp. sen om jag inte minns helt fel måste man även byta bromsrör fram annars tar dom i tråget på 70-talarna.

De va då de vi fick göra då vi byggde om en polares -77 till TDIC
Bild
Volvo 244 -84
Volvo 760 -82 GLE "Usa"
Per Nilsson
Inlägg: 29
Blev medlem: 24 november 2011, 16:36

Re: Diesel konventering

Inlägg av Per Nilsson »

Vad är syftet?
Är det en fungerande bil med billigaste/enklaste medel, eller syftet att få till en så orginallik installation som det bara går med det motorvalet?
Roger
Inlägg: 19
Blev medlem: 30 november 2011, 19:15
Ort: Enskede, Stockholm
Kontakt:

Re: Diesel konventering

Inlägg av Roger »

Jim skrev:De som behöver göras är byta framvagnsbalk, returledning till tanken, ström från tändningen till magnetventilen, sätta glödningen på en knapp. sen om jag inte minns helt fel måste man även byta bromsrör fram annars tar dom i tråget på 70-talarna.

De va då de vi fick göra då vi byggde om en polares -77 till TDIC
Byta framvagnsbalk?? Det är ju bara själva motorfästena som skiljer!
265GLE
Inlägg: 31
Blev medlem: 25 januari 2017, 13:55

Re: Diesel konventering

Inlägg av 265GLE »

Det är nog krängningshämmaren som behöver bytas, den från 260 eller diesel passar.
Volvo 265 GLE-78 US-ED.
Volvo 245 Express-78 SWE--ED
Volvo 264 GLE-81 US-ED.
Volvo 265 GLE-79 US-ED
Skriv svar