Vår nya "look" på vår husvagn.

Foto & film , endast eget material eller material som inte bryter mot upphovsrätten.
Skriv svar
Användarens profilbild
Joppe_Johndeere
Inlägg: 302
Blev medlem: 21 november 2011, 18:35
Ort: Ystad

Vår nya "look" på vår husvagn.

Inlägg av Joppe_Johndeere »

Vi är ett gäng folk som alltid campar på Kiviks och Sjöbomarknad. Vart år gör vi om vår vagn till något nytt spännande projekt.

I år blev det en gris!

Monterat 4,6m markis

Bild

Ny lack, knorr och öron!

Bild
Bild
Bild
No Turboshit Just Real Power!
http://www.garaget.org/Joppe_Johndeere
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: Vår nya "look" på vår husvagn.

Inlägg av Djo »

hahahah vilken vursting husvagn ;)
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Användarens profilbild
AxelGLT
Inlägg: 139
Blev medlem: 1 december 2011, 18:12
Ort: Gotland

Re: Vår nya "look" på vår husvagn.

Inlägg av AxelGLT »

Det var lite roligt!

Men den matchade inte till din fina 740... ;)
Användarens profilbild
Joppe_Johndeere
Inlägg: 302
Blev medlem: 21 november 2011, 18:35
Ort: Ystad

Re: Vår nya "look" på vår husvagn.

Inlägg av Joppe_Johndeere »

AxelGLT skrev:Det var lite roligt!

Men den matchade inte till din fina 740... ;)

Haha nä vi får fixa en grisbil också :P
No Turboshit Just Real Power!
http://www.garaget.org/Joppe_Johndeere
Lina
Inlägg: 161
Blev medlem: 2 december 2011, 23:59

Re: Vår nya "look" på vår husvagn.

Inlägg av Lina »

Har ni gjort vagnen stum, då den saknar regskylt & har lgf-skylt? Om ja, då drygt köra i 30km/h med bil. :P
Användarens profilbild
Joppe_Johndeere
Inlägg: 302
Blev medlem: 21 november 2011, 18:35
Ort: Ystad

Re: Vår nya "look" på vår husvagn.

Inlägg av Joppe_Johndeere »

Lina skrev:Har ni gjort vagnen stum, då den saknar regskylt & har lgf-skylt? Om ja, då drygt köra i 30km/h med bil. :P
Det är egentligen bara för att det ska se bra ut när vi kommer körande in på ställena vi ska campa på. Annars gasar vi på som vanligt, 80-120km/h och den ligger som ett strykjärn :P
No Turboshit Just Real Power!
http://www.garaget.org/Joppe_Johndeere
Användarens profilbild
Joppe_Johndeere
Inlägg: 302
Blev medlem: 21 november 2011, 18:35
Ort: Ystad

Re: Vår nya "look" på vår husvagn.

Inlägg av Joppe_Johndeere »

Får väl uppdatera med ett par bilder från våran semester med husvagnarna!

Bild

Jag till vänster i den fina frisyren
Bild

Bild

Dax att köra vidare!
Bild

Upplastning!
Bild

Bild

Det blev lite för bra...
Bild

Dax för avfärd till nästa camping!
Bild

Det är vi som är Österlens Husvagnsmaffia!

Bild

Bild

Ja och såhär har det pågått nu i ett par år, och kommer säkerligen fortstätta ett par år till... nya idéer på hur husvagnen ska se ut nästa år har det redan börjat funderats på... Over and out!
No Turboshit Just Real Power!
http://www.garaget.org/Joppe_Johndeere
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: Vår nya "look" på vår husvagn.

Inlägg av Djo »

haha snacka om max lastat haha :lol: såg bekvämt ut med soforna iallafal :)
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Götesson
Inlägg: 309
Blev medlem: 22 november 2011, 13:00
Ort: Jönköping (Ryd)

Re: Vår nya "look" på vår husvagn.

Inlägg av Götesson »

Har ni klarat er från polisen med den lastningen?
Ser ut att vara bekväm husvagns semester :D
// Benjamin Filip Götesson
Användarens profilbild
Joppe_Johndeere
Inlägg: 302
Blev medlem: 21 november 2011, 18:35
Ort: Ystad

Re: Vår nya "look" på vår husvagn.

Inlägg av Joppe_Johndeere »

Götesson skrev:Har ni klarat er från polisen med den lastningen?
Ser ut att vara bekväm husvagns semester :D
Ja enligt vår "president" så orkar inte farbror-batong ta oss, pennan och blocket kommer ta slut så mycket böter de kommer behöva skriva.

Polisen stod bara och skaka på huvudet när vi mellanflytta :lol:
No Turboshit Just Real Power!
http://www.garaget.org/Joppe_Johndeere
Användarens profilbild
Jon-Erik
Donator
Donator
Inlägg: 326
Blev medlem: 21 november 2011, 11:55
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: Vår nya "look" på vår husvagn.

Inlägg av Jon-Erik »

Joppe_Johndeere skrev:
Götesson skrev:Har ni klarat er från polisen med den lastningen?
Ser ut att vara bekväm husvagns semester :D
Ja enligt vår "president" så orkar inte farbror-batong ta oss, pennan och blocket kommer ta slut så mycket böter de kommer behöva skriva.

Polisen stod bara och skaka på huvudet när vi mellanflytta :lol:
Och det gör att allting är OK?
Hoppas ingen annan än ni själva är i närheten den gång ni råkar ut för rådjur eller liknande på vägen och blir tvungen att tvärbromsa eller göra en undanmanöver.....
Jag må låta som en grinig gammal gubbe men jag har bara en kommentar:
Totalt ansvarslöst!
Den dag något lossnar från taket och landar på någon oskyldig förbipasserande hoppas jag innerligen aldrig inträffar!
Men varför medvetet riskera att orsaka en olycka? Vare sig bil eller husvagn är konstruerade för sådan taklast....
Nog för att man kan "tänja" lite på gränserna ibland, vem har inte gjort det... :oops: Men det där är något HELT annat!
Tänk på vad som kan hända andra och tänk inte bara på er själva och er bekvämlighet.
/Jon-Erik Öberg (164.se / 240.se)
Användarens profilbild
Joppe_Johndeere
Inlägg: 302
Blev medlem: 21 november 2011, 18:35
Ort: Ystad

Re: Vår nya "look" på vår husvagn.

Inlägg av Joppe_Johndeere »

Jon-Erik skrev:
Joppe_Johndeere skrev:
Götesson skrev:Har ni klarat er från polisen med den lastningen?
Ser ut att vara bekväm husvagns semester :D
Ja enligt vår "president" så orkar inte farbror-batong ta oss, pennan och blocket kommer ta slut så mycket böter de kommer behöva skriva.

Polisen stod bara och skaka på huvudet när vi mellanflytta :lol:
Och det gör att allting är OK?
Hoppas ingen annan än ni själva är i närheten den gång ni råkar ut för rådjur eller liknande på vägen och blir tvungen att tvärbromsa eller göra en undanmanöver.....
Jag må låta som en grinig gammal gubbe men jag har bara en kommentar:
Totalt ansvarslöst!
Den dag något lossnar från taket och landar på någon oskyldig förbipasserande hoppas jag innerligen aldrig inträffar!
Men varför medvetet riskera att orsaka en olycka? Vare sig bil eller husvagn är konstruerade för sådan taklast....
Nog för att man kan "tänja" lite på gränserna ibland, vem har inte gjort det... :oops: Men det där är något HELT annat!
Tänk på vad som kan hända andra och tänk inte bara på er själva och er bekvämlighet.
Jasså jag trodde det var helt okey att köra såhär.. Vi får nog ta ett balaband och lite silvertejp till hjälp nästa år... mest så din säkerhet är på topp..
No Turboshit Just Real Power!
http://www.garaget.org/Joppe_Johndeere
Modspojken
Inlägg: 252
Blev medlem: 27 november 2011, 21:28
Ort: Göteborg

Re: Vår nya "look" på vår husvagn.

Inlägg av Modspojken »

Olycksrisken är givetvis helt beroende av i vilken hastighet ekipaget i fråga framförs. Jag antar att de unga spolingarna inte kör i normal takt utan håller sig betydligt under lagstadgad fart. Sedan känner jag mig tvingad att påpeka att skribenten talade om en "mellanflytt" vilket jag tolkar som en kortare sträcka. Men visst kan det synas ansvarslöst, om man vill.
Vive la revolution pacifique!
Användarens profilbild
Joppe_Johndeere
Inlägg: 302
Blev medlem: 21 november 2011, 18:35
Ort: Ystad

Re: Vår nya "look" på vår husvagn.

Inlägg av Joppe_Johndeere »

Modspojken skrev:Olycksrisken är givetvis helt beroende av i vilken hastighet ekipaget i fråga framförs. Jag antar att de unga spolingarna inte kör i normal takt utan håller sig betydligt under lagstadgad fart. Sedan känner jag mig tvingad att påpeka att skribenten talade om en "mellanflytt" vilket jag tolkar som en kortare sträcka. Men visst kan det synas ansvarslöst, om man vill.

Jon-Erik brukar alltid slänga in sånnahär meddelanden i trådar där han vet att han har rätt och försöker låta duktig, varför? Ja det kan nog ingen svara på.

Jon-Erik vet inte om vi bara flyttade oss 1km på markaväg i 5km/h eller 150 mil på E4:an, men han förutsätter att det var långt och att det gick minst i 250km/h.


Jag blir så trött på "sånna" människor.
No Turboshit Just Real Power!
http://www.garaget.org/Joppe_Johndeere
Användarens profilbild
Jon-Erik
Donator
Donator
Inlägg: 326
Blev medlem: 21 november 2011, 11:55
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: Vår nya "look" på vår husvagn.

Inlägg av Jon-Erik »

Jag förutsätter inte ett jäkla skit!
Och det spelar ingen roll om det handlar om 100 meter eller 100 mil på vägen. Olyckor händer, dom är inte planerade....
Allt utom kortare förflyttning på inhägnat område med det lasset är för långt.
Joppe_Johndeere skrev:Dax för avfärd till nästa camping!
Jag läser bara vad du skriver och vad du visar på bilderna...
Joppe_Johndeere skrev:
Lina skrev:Har ni gjort vagnen stum, då den saknar regskylt & har lgf-skylt? Om ja, då drygt köra i 30km/h med bil. :P
Det är egentligen bara för att det ska se bra ut när vi kommer körande in på ställena vi ska campa på. Annars gasar vi på som vanligt, 80-120km/h och den ligger som ett strykjärn :P
Inser du inte hur jäkla ansvarslöst det är och hur jäkla illa det kan gå om lasten släpper eller om husvagnen helt enkelt tippar eftersom den inte är konstruerad för en såpass hög tyngdpunkt som det blir med sådan last på taket är det bara att beklaga.
Tänk i ett lite större perspektiv än du gjort fram till nu så kanske du börjar inse vad som skulle kunna hända.
Om du och dina polare åker av vägen så anser jag det vara självförvållad och ni får stå ert eget kast.
Vad som gör mig upprörd är att ni verkar ha obetydlig hänsyn till vad tredje person skulle tänkas råka ut för bara för att ni ska få ha ert roliga.
Visst ska man få ha kul. Men det ska inte vara på bekostnad av andra. Och framför allt inte om det går så långt så att det kan handla om andras liv.
Regler är inte BARA till för att jäklas med folk. Grundtanken är att samhället ska vara säkert för alla.
Jag själv är allt annat än en fullständigt laglydig person :oops: men aldrig i livet att jag medvetet någonsin skulle ställa till med något som kan riskera livet på någon annan.
Bara för att ni haft tur och inte behövt tvärbromsa eller väja än betyder inte att ni aldrig kommer att hamna i den situationen.
Väx upp!
/Jon-Erik Öberg (164.se / 240.se)
Modspojken
Inlägg: 252
Blev medlem: 27 november 2011, 21:28
Ort: Göteborg

Re: Vår nya "look" på vår husvagn.

Inlägg av Modspojken »

Jon-Erik skrev:Jag förutsätter inte ett jäkla skit!
Väx upp!
Jag förutsätter att de inte kör mellan 80 och 120 kilometer per timma med den lasten på taket, då det var en så kallad "smiley" efter uttalandet. Jag förutsätter också att ungdomarna har såpass mycket sunt förnuft att de inte kör så fort med en sådan last. Att det sedan skulle vara lika illa att köra med nämnda last ett hundratal meter på en liten, lågtrafikerad väg på landsbygden i bruna Skåne som flera kilometer på en riks- eller motorväg bestrider jag å det grövsta.

Jag kan tillägga att jag är mycket laglydig och sätter en ära i det. Och om man inte vill framstå som en "grinig gammal gubbe" rekommenderar jag att upphöra med användandet av uppmaningen "Väx upp!".

Är det något som får mig att haja till i inläggen ovan är det sydstatsflaggan och postern på det (saligt avsomnade) bandet Ultima Thule. Jag får en dålig smak i munnen

Vänliga hälsningar,

//eric
Vive la revolution pacifique!
Användarens profilbild
Joppe_Johndeere
Inlägg: 302
Blev medlem: 21 november 2011, 18:35
Ort: Ystad

Re: Vår nya "look" på vår husvagn.

Inlägg av Joppe_Johndeere »

Jon-Erik skrev:Jag förutsätter inte ett jäkla skit!
Och det spelar ingen roll om det handlar om 100 meter eller 100 mil på vägen. Olyckor händer, dom är inte planerade....
Allt utom kortare förflyttning på inhägnat område med det lasset är för långt.
Joppe_Johndeere skrev:Dax för avfärd till nästa camping!
Jag läser bara vad du skriver och vad du visar på bilderna...
Joppe_Johndeere skrev:
Lina skrev:Har ni gjort vagnen stum, då den saknar regskylt & har lgf-skylt? Om ja, då drygt köra i 30km/h med bil. :P
Det är egentligen bara för att det ska se bra ut när vi kommer körande in på ställena vi ska campa på. Annars gasar vi på som vanligt, 80-120km/h och den ligger som ett strykjärn :P
Inser du inte hur jäkla ansvarslöst det är och hur jäkla illa det kan gå om lasten släpper eller om husvagnen helt enkelt tippar eftersom den inte är konstruerad för en såpass hög tyngdpunkt som det blir med sådan last på taket är det bara att beklaga.
Tänk i ett lite större perspektiv än du gjort fram till nu så kanske du börjar inse vad som skulle kunna hända.
Om du och dina polare åker av vägen så anser jag det vara självförvållad och ni får stå ert eget kast.
Vad som gör mig upprörd är att ni verkar ha obetydlig hänsyn till vad tredje person skulle tänkas råka ut för bara för att ni ska få ha ert roliga.
Visst ska man få ha kul. Men det ska inte vara på bekostnad av andra. Och framför allt inte om det går så långt så att det kan handla om andras liv.
Regler är inte BARA till för att jäklas med folk. Grundtanken är att samhället ska vara säkert för alla.
Jag själv är allt annat än en fullständigt laglydig person :oops: men aldrig i livet att jag medvetet någonsin skulle ställa till med något som kan riskera livet på någon annan.
Bara för att ni haft tur och inte behövt tvärbromsa eller väja än betyder inte att ni aldrig kommer att hamna i den situationen.
Väx upp!
Vi framför våra husvagnar i 80-120km/h utan last, precis som vilken svensson som helst i detta avlånga land... Det räcker ju bara att du kör förfort någon gång så sätter du andra i fara, så du säger emot dig själv lite...

Det säger väl sig självt att detta inte är en optimal lösning för att lasta och frakta saker...tar man det lugnt och kör mindre vägar så anser iaf jag att där inte är något större problem.

Jag tycker du har en jävligt otrevlig ton på detta forum.. och ber dig nu tagga ner lite!

Denna tråd handlar inte om vad som är rätt eller fel utan vår husvagns-semester!!!
No Turboshit Just Real Power!
http://www.garaget.org/Joppe_Johndeere
robin_moppe
Inlägg: 44
Blev medlem: 24 december 2011, 11:44
Ort: Tranås

Re: Vår nya "look" på vår husvagn.

Inlägg av robin_moppe »

här finns väll inget att klaga på? ser ju hur kul ut som hellst ,tummen upp! :D
volvo 240 -88 http://www.garaget.org/robinmoppe
saab 96 -76
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: Vår nya "look" på vår husvagn.

Inlägg av Djo »

sluta tjafsa om rätt eller fel gjort är gjort och gör dom om det är väll upp till dom tror nog allt dom vet vad dom gör och tar det lungt med den sortens last på husvagnar och bilar.
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Användarens profilbild
Joppe_Johndeere
Inlägg: 302
Blev medlem: 21 november 2011, 18:35
Ort: Ystad

Re: Vår nya "look" på vår husvagn.

Inlägg av Joppe_Johndeere »

Efter förra årets pipande kommer vi i år köra lagligt! Eller iaf lagligare :p

Bild

Bild
No Turboshit Just Real Power!
http://www.garaget.org/Joppe_Johndeere
Skriv svar