volvo 240 gl/t

Här kan du lägga upp bilder på ditt projekt. ( Endast bilar )
Projekt gällande annat än bilar hänvisas till Offtopic
Project cars.
fjun
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 november 2011, 17:44
Ort: västerås

Re: volvo 240 gl/t

Inlägg av fjun »

kör med orginal m47 låda 6 puckad sinter och förstärkt tryckplata
TFracing
Ase
Inlägg: 58
Blev medlem: 4 december 2011, 20:34

Re: volvo 240 gl/t

Inlägg av Ase »

fjun skrev:kör med orginal m47 låda 6 puckad sinter och förstärkt tryckplata

Ok, har du rasat någon låda ännu :D Eller verkar m47 hålla?
fjun
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 november 2011, 17:44
Ort: västerås

Re: volvo 240 gl/t

Inlägg av fjun »

Ase skrev:
fjun skrev:kör med orginal m47 låda 6 puckad sinter och förstärkt tryckplata

Ok, har du rasat någon låda ännu :D Eller verkar m47 hålla?
har kört 2 sesonger med denna låda på race den håller
TFracing
Ase
Inlägg: 58
Blev medlem: 4 december 2011, 20:34

Re: volvo 240 gl/t

Inlägg av Ase »

Gött :D

Vilken olja har du i din låda, jag blev rekomenderad 10w-40 halvsyntet motorolja :roll:
fjun
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 november 2011, 17:44
Ort: västerås

Re: volvo 240 gl/t

Inlägg av fjun »

kör standard växelådsolja
TFracing
fjun
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 november 2011, 17:44
Ort: västerås

Re: volvo 240 gl/t

Inlägg av fjun »

då har man månterat orginal turbo mätare så nu vart konsolen komplett
Bild
TFracing
fjun
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 november 2011, 17:44
Ort: västerås

Re: volvo 240 gl/t

Inlägg av fjun »

då har bilen fått på sommar kläder plåtfälgar med sobbringar och dimljus
Bild
Bild
Bild
TFracing
fjun
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 november 2011, 17:44
Ort: västerås

Re: volvo 240 gl/t

Inlägg av fjun »

då börjar nya sesongen med lite tävlingar. första går av stapeln på lördag den 5 maj sen så ska bilen bromsas den 19 maj ska bli kul att se hur mycket effekt det finns i den gamla B230ín
TFracing
Ase
Inlägg: 58
Blev medlem: 4 december 2011, 20:34

Re: volvo 240 gl/t

Inlägg av Ase »

fjun skrev:då börjar nya sesongen med lite tävlingar. första går av stapeln på lördag den 5 maj sen så ska bilen bromsas den 19 maj ska bli kul att se hur mycket effekt det finns i den gamla B230ín
Spännande, lycka till med bromsningen :)

Återkom gärna med resultat, hoppas den levererar :D
fjun
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 november 2011, 17:44
Ort: västerås

Re: volvo 240 gl/t

Inlägg av fjun »

då va bilen bromsad den gav 231 whp vid 1,4 bar inte dåligt med endas volvo grejer
TFracing
Ase
Inlägg: 58
Blev medlem: 4 december 2011, 20:34

Re: volvo 240 gl/t

Inlägg av Ase »

fjun skrev:då va bilen bromsad den gav 231 whp vid 1,4 bar inte dåligt med endas volvo grejer
Trevligt :D riktigt bra! Hur mycket nm gav den och vid vilket vartal hade du max effekt?

Kör du med 3" lmm 012 eller har du byggt om huset?

Btw, vilken kam blev ersättaren till a-kammen?

Ursäkta alla frågor... Gillar verkligen sådana här projekt, håller på med ett liknande :D
fjun
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 november 2011, 17:44
Ort: västerås

Re: volvo 240 gl/t

Inlägg av fjun »

Ase skrev:
fjun skrev:då va bilen bromsad den gav 231 whp vid 1,4 bar inte dåligt med endas volvo grejer
Trevligt :D riktigt bra! Hur mycket nm gav den och vid vilket vartal hade du max effekt?

Kör du med 3" lmm 012 eller har du byggt om huset?

Btw, vilken kam blev ersättaren till a-kammen?

Ursäkta alla frågor... Gillar verkligen sådana här projekt, håller på med ett liknande :D

max effekten va vid 4890 varv med ett vrid på 471 Nm
kör med en 3"lmm ombyggd 016 gröna 962 spridare samt vx3 kam och 4bar soppatryck
TFracing
fjun
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 november 2011, 17:44
Ort: västerås

Re: volvo 240 gl/t

Inlägg av fjun »

då har man reggat bilen med motorn gick igenom med blankt papper
fick bara den trevliga betäckningen t31a motor utbytt så nu kan man stoppa i lite vad man vill iden kanon



Färg:GRÅ
Fabrikat:VOLVO 244-883 GL
Fordonsslag:PB
Tillägginformation
Informationen nedan redovisas obehandlad från vägtrafikregistret. Om det är tomt innebär det att det inte finns någon tilläggsinformation om fordonet.

T31A MOTORN UTBYTT
TFracing
Ase
Inlägg: 58
Blev medlem: 4 december 2011, 20:34

Re: volvo 240 gl/t

Inlägg av Ase »

Grattis, tack för infon :D
fjun
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 november 2011, 17:44
Ort: västerås

Re: volvo 240 gl/t

Inlägg av fjun »

då har man skaffat sig en ny motor till 240in skulle igentligen bara ha topen men fick hela bilen på köpet så nu blir det till att bygga mig en b230 med 16v top. så nu är vinter räddad

Bild
TFracing
fjun
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 november 2011, 17:44
Ort: västerås

Re: volvo 240 gl/t

Inlägg av fjun »

har man fått tag i lite fler orginal tillbehör till bilen
Bild
TFracing
fjun
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 november 2011, 17:44
Ort: västerås

Re: volvo 240 gl/t

Inlägg av fjun »

här kommer lite bilder på nya motorn jag bygger till 240´in
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
TFracing
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: volvo 240 gl/t

Inlägg av Djo »

Ser bra ut det här :) är det svårt sätta 16v topp på 8v motorn igentligen?
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
fjun
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 november 2011, 17:44
Ort: västerås

Re: volvo 240 gl/t

Inlägg av fjun »

nej det man behöver är att korta fördelaren om man inte vill ha den i toppen
spänrulle fron golf mk1/2 diesel kamrem från opel combo diesel 82-90 å stoppa i kolvarna från b234 motorn med ventilutag
annars är det samma saker
TFracing
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: volvo 240 gl/t

Inlägg av Djo »

fjun skrev:nej det man behöver är att korta fördelaren om man inte vill ha den i toppen
spänrulle fron golf mk1/2 diesel kamrem från opel combo diesel 82-90 å stoppa i kolvarna från b234 motorn med ventilutag
annars är det samma saker
okej lätt ju inte så himlans svårt men hur kortar man en fördelare?
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Skriv svar