Skräptråden
-
Re: Skräptråden
Skrotat lite datorer jag köpt. Den senaste var en Dell med 2,8Ghz av nyare P4 med 3Gb RAM och 80GB SATA hårddisk. Gav ändå bara 50.- för den. Annars när jag letat lösa hårddiskar till bra pris har jag fått 2,5" för USB3, men dom ska väl funka även på USB2 ? En del var på 1Tb och priset var inte högt. SSD 64Gb 250.- och 120Gb för 699.- Även externa lådor för SATA 3,5" med USB3. Trodde dom senaste var dyrare, men Clas sålde dom för 100.- i stället för ordinarie 500.- I morron blir det en tripp till skroten för att dumpa en massa kasserade datorer. Får visserligen bara 1.-/kg för dom, men allt gottis är redan rensat.
-
Lazze S skrev:Skrotat lite datorer jag köpt. Den senaste var en Dell med 2,8Ghz av nyare P4 med 3Gb RAM och 80GB SATA hårddisk. Gav ändå bara 50.- för den. Annars när jag letat lösa hårddiskar till bra pris har jag fått 2,5" för USB3, men dom ska väl funka även på USB2 ? En del var på 1Tb och priset var inte högt. SSD 64Gb 250.- och 120Gb för 699.- Även externa lådor för SATA 3,5" med USB3. Trodde dom senaste var dyrare, men Clas sålde dom för 100.- i stället för ordinarie 500.- I morron blir det en tripp till skroten för att dumpa en massa kasserade datorer. Får visserligen bara 1.-/kg för dom, men allt gottis är redan rensat.
Var hittar du en SSD-disk för 250kr?
Dom där lådorna för externa finns inte på hemsidan, är det bara där i Södertälje det finns?
USB3 är bakåtkompatibel, så det är inga problem att köra på USB2-port.
Amazon-66 | 144-70 | 145-69 | 242DL-75 | 244GL-79 | 745GL-88

- Joppe_Johndeere
Jag har hört på omvägar att vissa av de första 240-modellerna inte hade krängningshämmare bak, stämmer detta?
No Turboshit Just Real Power!
http://www.garaget.org/Joppe_Johndeere
-
Amarace skrev:
Var hittar du en SSD-disk för 250kr?
Dom där lådorna för externa finns inte på hemsidan, är det bara där i Södertälje det finns?
USB3 är bakåtkompatibel, så det är inga problem att köra på USB2-port.
Många såna här prylar har dom bara i fåtal i resp butik, så i stället för att skicka tillbaka dom säljs dom ut. 64Gb SSD var med extern box för USB, så den går ju till vilken dator som helst. 120Gb SSD var nåt lokalt kampanjerbjudande för 699.- Dom sålde även 500Gb SATA 2.5 för 300.- för intern montering, så jag ryckte dom 2 jag såg. Fanns massor med annat kul som moderkort och grafikkort, men fick göra avstamp pga ekonomin. Butikerna brukar rensa ut sånt i början på varje år lokalt, så inget som kommer upp på deras hemsida. Blev även en extern Blu-ray brännare för 799.-
Var iväg och rev lite i HP-servrarna. Någon hade redan börjat dela dom så i vissa satt det massor med minnen och processorer. SDRAM från 256, DDR från 512 till 1Gb. En kille som jobbar där stod och slog sönder datorer då han tyckte det tog för lång tid att skruva isär dom.
-
Var förbi Munktellsarenan i Eskilstuna igår då det var elektronikloppis där igen. Hittade mycket kul. Bl.a ett gäng SATA-diskar. Bara småminnen så där fanns inget att hämta.
Träffade en gammal polis som skrivit en serie böcker, Brottsplats Sörmland. Köpte alla 6 av honom. Han har tydligen medverkat i Nordisk kriminalkrönika. Dessa böcker har jag aldrig hört talas om, men jag fick hans visitkort om nån vill kontakta honom direkt, så hör av er i pm.
På kvällen var det fest i Stockholm så man åt så mycket kinamat så man höll på att storkna. Fick även med doggybags så det blir samma mat idag här hemma.
Träffade en gammal polis som skrivit en serie böcker, Brottsplats Sörmland. Köpte alla 6 av honom. Han har tydligen medverkat i Nordisk kriminalkrönika. Dessa böcker har jag aldrig hört talas om, men jag fick hans visitkort om nån vill kontakta honom direkt, så hör av er i pm.
På kvällen var det fest i Stockholm så man åt så mycket kinamat så man höll på att storkna. Fick även med doggybags så det blir samma mat idag här hemma.
-
- Moderator
- Kontakt:
gött att höra att du är ute o flänger lazze s gött
-
Hur vanligt är det med AC i våra gamla raketer? Vad kan man tänkas vilja lägga ut för en bil som är utrustad med AC?
-
Vissa 75or saknade det.Joppe_Johndeere skrev:Jag har hört på omvägar att vissa av de första 240-modellerna inte hade krängningshämmare bak, stämmer detta?
-
Vill sluta mina dagar ute i livet och inte bara ligga och tya bort som läkarna vill. Är sjukskriven 3 veckor till och är tillsagd att ligga och vila, men vem har tid o ork till sånt.rakskuret skrev:gött att höra att du är ute o flänger lazze s gött
-
Kanske ide att konvertera till freonfritt ?GMS skrev:Hur vanligt är det med AC i våra gamla raketer? Vad kan man tänkas vilja lägga ut för en bil som är utrustad med AC?
-
// Benjamin Filip Götesson
- Joppe_Johndeere
Okey, tack för svar 

Lazze S skrev:Vissa 75or saknade det.Joppe_Johndeere skrev:Jag har hört på omvägar att vissa av de första 240-modellerna inte hade krängningshämmare bak, stämmer detta?
No Turboshit Just Real Power!
-
- Kontakt:
-
Ironi eller var har dom gjort den undersökningen?Hot Rod Nisse skrev:
-
245 hade väl inte krängningshämmare förrän åtminstone 1979 heller?Joppe_Johndeere skrev:Okey, tack för svar
Lazze S skrev:Vissa 75or saknade det.Joppe_Johndeere skrev:Jag har hört på omvägar att vissa av de första 240-modellerna inte hade krängningshämmare bak, stämmer detta?
240-lös stackare som haft 245 L -78 samt. 245 GL -81
-
Har fått läkarens ord på att jag får finnas ett tag till. Skratta eller gråta.
-
Herrejösses jag tror vi har fått en liten spambot på besök..
-
Dessa finns att beställa från olika ställen med valfritt tryck som ploj.Tobbe skrev:Ironi eller var har dom gjort den undersökningen?Hot Rod Nisse skrev:
-
Vilken fart de blivit på forumet, skrivet i 37 trådar.
(Dock inte räknad med marknaden, då redan gått genom dom kategorirerna innan kollade).
Inte varit inloggad sen den 24 mars.

Inte varit inloggad sen den 24 mars.