Förslag på mer klistrade trådar i forumets avdelningar.

Lägg förbättringsförslag och eventuella felrapporter här.
PH_
Inlägg: 181
Blev medlem: 14 december 2011, 16:42

Förslag på mer klistrade trådar i forumets avdelningar.

Inlägg av PH_ »

Jag har suttit och funderat på om det inte skulle vara bra att ha en "samlingstråd" med länkar till artiklar ur FAQ i resp kategori.

Jag skrev nyss kommentarer i två trådar, en som behandlade ombyggnation av manuella speglar till elspeglar och en tråd där det diskuterades vilka dörrar som passar till resp årsmodell.

Båda trådarna är exempel på sådana återkommande frågor/funderingar som borde ha en plats i FAQ (enligt mitt tycke iaf) men även borde ligga i en samlingstråd i resp kategori - Förslagsvis med rubriken "Nyttiga länkar - Läs detta först".

Sen kan man ju fylla på med mer matnyttigt, i "Elsystem och elektronik" kanske man kan lägga in en länk till vart man köper billigast kabelskor/stift till volvos kontaktdon, hur man smidigast kopplar in extraljus osv, osv.

Jag skulle själv gärna vara med i detta arbete för att lätta på arbetsbördan för er forums ansvariga och moderatorer om iden gillas.

mvh
DandanRacing
Inlägg: 222
Blev medlem: 21 november 2011, 08:22
Ort: Linköping

Re: Förslag på mer klistrade trådar i forumets avdelningar.

Inlägg av DandanRacing »

Jag tycker det låter som en jätte bra ide med klistrade trådar typ "Tips/trix och vanliga frågor" i varje kategori..

Sen tycker jag faq borde döpas om till tips o trix vilket känns som det borde locka fler läsare...

//Andreas
-------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water.
PH_
Inlägg: 181
Blev medlem: 14 december 2011, 16:42

Re: Förslag på mer klistrade trådar i forumets avdelningar.

Inlägg av PH_ »

Tips och trix låter lite "taffligt" men FAQ och Mek/Garage-råd/tips någonting kanske?
Skriv svar