Bilhelveten startar oftast inte när den är kall, har bara gjort det någon få gång. Plockade då bort kallstartsventilen och satte direktström på den, det knäppte till i den så den funkade. Satte dit rätta anslutningen och bensinslangen till den och drog runt motorn, kom inte ut någon bensin. Tog bort anslutningen och kopplade kabel direkt från batteriet till ventilen samtidigt som vi drog runt motorn, kom en dimma med bensin, kanon! Alltså får den ingen ström.. Frågan är då om det sitter det en givare eller liknande till kallstartsventilen som bråkar?
När man väl fått igång den (som inte går längre..) så har den gått bra när den blivit varm. Men nu är den helt död så.
Det är en 245 -90 med F-motorn.
Ett sista försök innan skrot.
-
- Inlägg: 106
- Blev medlem: 26 november 2011, 19:40
Ett sista försök innan skrot.
Senast redigerad av AndersKarlsson den 3 december 2011, 15:54, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Inlägg: 592
- Blev medlem: 29 november 2011, 07:47
- Ort: Skogås nära Stockholm
- Kontakt:
Re: Ett sista försök innan skrot.
Systemets tempsensor kan vara paj, då får kallstarten ingen ström från styrboxen. Sensorn i fråga sitter i toppen under 3:ans insug. Om du byter måste sensorn ha ett svart kontaktstycke ej ett blått för den med blått är till ett annat system.
Mvh Janne
Mvh Janne
244 GL -88b samt 244 GL -91