245 -93 bruksbil

Här kan du lägga upp bilder på ditt projekt. ( Endast bilar )
Projekt gällande annat än bilar hänvisas till Offtopic
Project cars.
Samuel
Inlägg: 69
Blev medlem: 23 november 2011, 18:42
Ort: Norrtälje

Re: 245 -93 bruksbil

Inlägg av Samuel »

Skulle du kunna fota GL ratten från framsidan? kanske kan köpa den av dig ;)
DandanRacing
Inlägg: 222
Blev medlem: 21 november 2011, 08:22
Ort: Linköping

Re: 245 -93 bruksbil

Inlägg av DandanRacing »

Samuel skrev:Skulle du kunna fota GL ratten från framsidan? kanske kan köpa den av dig ;)
Skulle behöva en tvätt o kanske lite vinylglans.. mittkåpan ligger löst därför den inte passar.
Hade kanske tänkt ha den i mitt 244 sleeperlångtidsprojekt. men lägg ett bud så får vi se :) andreas.dandanell snabel-a gmail.com

Bild

//Andreas
-------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water.
DandanRacing
Inlägg: 222
Blev medlem: 21 november 2011, 08:22
Ort: Linköping

Re: 245 -93 bruksbil

Inlägg av DandanRacing »

Brum brum kul att åka brett :twisted:

Bild


//Andreas
-------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water.
DandanRacing
Inlägg: 222
Blev medlem: 21 november 2011, 08:22
Ort: Linköping

Re: 245 -93 bruksbil

Inlägg av DandanRacing »

Städade ur älsklingen i veckan, tyvärr sa mina en och en halv vecka gamla operationssår ifrån efter ett tag så det blev bara dammsugning och utvändig tvätt.

Är ganska nöjd med bagaget, är fortfarande lite bivax kvar nere till vänster och sen fläcken efter den halvfulla autosolburken som tömde sitt innehåll till höger i somras :x
Ganska stor skillnad -> Innan Tvätten i somras
Bild

Är ganska nöjd med baksätet, vill ta ut mattan o tvätt rent den men det finns viktigare saker att göra.
Bild

När jag kom till framsätena så började jag få krämpor i såren efter operationen av huvud artären till mitt högerben så gjorde inte så noga under instrumentbrädan, och dotterns plats fick vänta tills nästa gång..
Bild

Och sen en bonusbild på fars 945a som jag testade oxidborttagaren R2 buffer 2000 på :lol: regnade när jag lekte så jag såg inte ett dugg vad som hände med lacken därför den är lite flammig :oops: men det ska inte vara några problem att få den fin 8-)
Bild


//Andreas
-------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water.
Användarens profilbild
AxelGLT
Inlägg: 139
Blev medlem: 1 december 2011, 18:12
Ort: Gotland

Re: 245 -93 bruksbil

Inlägg av AxelGLT »

När du blir klar med 245:an har du en bruksbil för lång tid framöver!

BTW. R2 Buffer 2000 är ruggit bra! Jag köpte det förra veckan tillsammans med Mirror Image och det kan jag rekommendera!
DandanRacing
Inlägg: 222
Blev medlem: 21 november 2011, 08:22
Ort: Linköping

Re: 245 -93 bruksbil

Inlägg av DandanRacing »

AxelGLT skrev:När du blir klar med 245:an har du en bruksbil för lång tid framöver!

BTW. R2 Buffer 2000 är ruggit bra! Jag köpte det förra veckan tillsammans med Mirror Image och det kan jag rekommendera!
Tack, lång väg kvar dock..

Glömde ju lägga in bilderna på lilla samlingen..
Tvätt:
Vänster låda: Sonax schampo, Alfanol HD grön, Turtle Zip schampo, Abnet, Vikan fälgborste, detaljborstar.
Flaskor vänster->höger: kallavfettning, alkalisk, fälgrent, fälgrent, turtle prewash, prickbort, MA split fönsterputs, albrite tireshine.
Låda höger: Tvättvantar, microfiberdukar, apliceringssvampar, mirakelsvanmpar.
Bild
Kvar på vill ha listan:
Fler o bättre sprayflaskor, fler special inriktade borstar, fomgun, klädseltvätt samt fylla på med dunkar av medlena på bilden..

Polering:
V-låda: trissor 125mm + 60mm. Fästplattor: Flexipads 125mm samt Flexipads 50mm + adapter M14->6mm spindel.
Maskiner: jula tryckluft ocilerande slip, biltema roterande polermaskin, bosch ocilerande slip.
H-låda: Dammsugarmunstycken, maskeringstejp, 3M solfimsskrapa, vikan interiörborste, hundhårsborste.
Medel: R2 Buffer, 3M Grön/gul/blå, fireglaze lackskydd.
Bild
Kvar på vill ha listan:
liten roterande polermaskin, classes dubbelskak, liten ocilerande, 3M roterande polermaskin och 3M färginspektionslampa samt några lackskydd..

//Andreas som verkligen blev biten av recondsjukan i sommras :oops: :lol:
-------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water.
DandanRacing
Inlägg: 222
Blev medlem: 21 november 2011, 08:22
Ort: Linköping

Re: 245 -93 bruksbil

Inlägg av DandanRacing »

Fick äntligen tummen ur o monterade varvräknaren, sen passade jag på att byta lampan till övre fläktreglaget och ta bort lite extra plast som nu ligger på tork efter de blivit diskade :lol:

Bild

Nu måste jag bara få tag på 3gummin, sarg och sladdar så jag kan montera yttertemp mätaren. Sen ska även extraljusbrytare o sladdar förmonteras inför nästa vinter, för i år var det verkligen ingen riktig vinter :cry:

Hur får man loss luftutsläppen?? vill ta bort de o diska rent dem men får inte loss dem...
Någon som vet om stereon på bilden finns med plats för brytare till höger om den? vet att det finns på equilasier men finns det på stero med?

//Andreas
-------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water.
DandanRacing
Inlägg: 222
Blev medlem: 21 november 2011, 08:22
Ort: Linköping

Re: 245 -93 bruksbil

Inlägg av DandanRacing »

La på biltema rain off på fram + sidorutorna idag o det verkar fungera riktigt bra, redan vid 50 började de få kvarvarande droppar från tvätten att "rinna" uppåt o av rutan :o :D nu väntar jag bara på att det ska regna någon dag så man kan ta en test tur för o verkligen se hur det betersig :)

Testade även fireglaze på motorhuven o tidigare la sig allt vatten som en hinna men nu kan jag stå i evigheter med högtrykstvätten o se vattnet pärla sig :D

Tyvär blev filmen på avrinningen 115mb :shock: så den lär nog inte komma upp på länge. (sitter på mobilt internet :cry:)

//Andreas
-------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water.
DandanRacing
Inlägg: 222
Blev medlem: 21 november 2011, 08:22
Ort: Linköping

Re: 245 -93 bruksbil

Inlägg av DandanRacing »

Polera polera polera :D

Bild

Dags att efterstäda lite med 3m hologrambort..

Bild

Ser bättre ut.

Bild

Shine baby shine..
Slutpolerat och lackskyddat :D
Bild

Bild

Bild



//Andreas
-------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water.
Användarens profilbild
AxelGLT
Inlägg: 139
Blev medlem: 1 december 2011, 18:12
Ort: Gotland

Re: 245 -93 bruksbil

Inlägg av AxelGLT »

Jag gillar såna här fixa-i-ordning-projekt. Rolig läsning!
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: 245 -93 bruksbil

Inlägg av Djo »

jäkla fin puts 8-)
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Laban
Inlägg: 50
Blev medlem: 30 november 2011, 18:27

Re: 245 -93 bruksbil

Inlägg av Laban »

Snyggt.
DandanRacing
Inlägg: 222
Blev medlem: 21 november 2011, 08:22
Ort: Linköping

Re: 245 -93 bruksbil

Inlägg av DandanRacing »

Tack :D värmer gött när någon uppskattar det man gör :)

//Andreas
-------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water.
Användarens profilbild
Joppe_Johndeere
Inlägg: 302
Blev medlem: 21 november 2011, 18:35
Ort: Ystad

Re: 245 -93 bruksbil

Inlägg av Joppe_Johndeere »

Älska puts! Det tar sin lilla tid, framförallt om man är petig.... men det spelar mindre roll när man ser resultatet :)
No Turboshit Just Real Power!
http://www.garaget.org/Joppe_Johndeere
DandanRacing
Inlägg: 222
Blev medlem: 21 november 2011, 08:22
Ort: Linköping

Re: 245 -93 bruksbil

Inlägg av DandanRacing »

Hm undra vad man gjort sen sist :?

Strippade rostdöljarlisterna och hittade lite rost därbakom.. jäklar vad volvos tejp sitter, färgen följde med på ena dörren :shock: målade listerna mattsvart och jag är asnöjd med resultatet, passade även på att blåsa kofångarlisterna svarta och det blev mycket snyggare än de kromade bajset :D
Även strippat sidolisterna med och skaffat svarta lister som ska på framöver.
Så nu är det bara listerna runt framlampor och en svart grill som behövs :mrgreen:

Har även börjat uppgradera ljudet i älsklingen, kommer bli en liten baslåda över högerresbalja + slutsteg framför passagerarstolen framöver blir det även större högtalare i dörrarna och en fin radio :)
hittils har jag monterat 4" hertz dcx 100.3 från net on net i framdörrarna och ljudet blev mycket renare av bara det lilla ingreppet. sen har jag påbörjat installation av slutsteg genom att dra 16mm^2 pluskabel in i kupen och dra ny 2x2.5mm^2 högtalarkabel till dörrarna gick åt 10meter till de 3dörrarna jag gjorde ikväll :P

Kollade även över mitt elhisskitt jag har liggande och det verkar som att jag saknar en knapp+handtag och alla kablarna som ska ligga inne i bilen :cry: kollade även över det gammla kittet för mittkonsol montering till framdörrar och där verkar det vara fel på knapparna då de bara gick att få ena att röra sig mot ena hållet :( men det fungerade vid direkt ström på motorn :?

bilder kommer lite senare då mobilt internet suger :roll:

//Andreas
-------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water.
Skriv svar