Hur vi ska kunna fortsätta ha tillgång till SVIS

Lägg förbättringsförslag och eventuella felrapporter här.
antote
Donator
Donator
Inlägg: 112
Blev medlem: 27 november 2011, 04:49
Ort: Skåne

Hur vi ska kunna fortsätta ha tillgång till SVIS

Inlägg av antote »

I och med att klubben går i graven kommer ju även vår tillgång till SVIS att upphöra.
Jag vet inte hur allt det här med att driva en klubb fungerar, men skulle det inte kunna gå att ha en klubb som endast drivs genom forumet, med en medlemsavgift som endast går till drift av detsamma och på så vis fortfarande kunna bidra till fortsatt anslutning till SVIS?

Bara lite tankar som kom upp i huvudet.

Anders
Volvo 245 GL -88 - Såld
Volvo 240 GL -88 - Såld
Volvo 945 S -95 - Säljes i delar
Nissan Sunny N13 -90 - Bruksbil
Volvo 245 GL -90 - Projektbil
Användarens profilbild
Jon-Erik
Donator
Donator
Inlägg: 326
Blev medlem: 21 november 2011, 11:55
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: Hur vi ska kunna fortsätta ha tillgång till SVIS

Inlägg av Jon-Erik »

SVIS har vissa krav på anslutna klubbar.....
Verksamhet, styrelse, ekonomisk redovisning och sånt. Det är en process som tar sin tid att först ansöka om medlemskap, sedan granskas av SVIS och sist förhoppningsvis bli godkända.
Med andra ord krävs det en "riktig" klubb för medlemskap i SVIS.
I dagsläget är nog enklaste lösningen för de flesta att gå med i någon av de andra Volvo klubbarna som ÄR medlemmar i SVIS.
För 240/260 ägarna är det väl 140- och 164-serien som ligger närmast till hands?
Fast det beror ju helt på egna intressen... Det kanske finns andra Volvobilar hemma på gården? ;-)
Om det är någon av de andra klubbarna som kräver bilinnehav för medlemskap kan jag faktiskt inte ge ett säkert svar på.
Förutom 164 klubben som jag är ordförande i. Hos oss räcker det med intresse, att äga en 164 är inget krav.
Men det är ju bara att kolla med den Volvo klubb som verkar mest passande för var och en.
/Jon-Erik Öberg (164.se / 240.se)
antote
Donator
Donator
Inlägg: 112
Blev medlem: 27 november 2011, 04:49
Ort: Skåne

Re: Hur vi ska kunna fortsätta ha tillgång till SVIS

Inlägg av antote »

Okej, jag tackar för ditt svar.
Får se vilken klubb det hela slutar i helt enkelt :)

Anders
Volvo 245 GL -88 - Såld
Volvo 240 GL -88 - Såld
Volvo 945 S -95 - Säljes i delar
Nissan Sunny N13 -90 - Bruksbil
Volvo 245 GL -90 - Projektbil
Per Nilsson
Inlägg: 29
Blev medlem: 24 november 2011, 16:36

Re: Hur vi ska kunna fortsätta ha tillgång till SVIS

Inlägg av Per Nilsson »

Jon-Erik skrev:SVIS har vissa krav på anslutna klubbar.....
Verksamhet, styrelse, ekonomisk redovisning och sånt. Det är en process som tar sin tid att först ansöka om medlemskap, sedan granskas av SVIS och sist förhoppningsvis bli godkända.
Med andra ord krävs det en "riktig" klubb för medlemskap i SVIS.
I dagsläget är nog enklaste lösningen för de flesta att gå med i någon av de andra Volvo klubbarna som ÄR medlemmar i SVIS.
För 240/260 ägarna är det väl 140- och 164-serien som ligger närmast till hands?
Fast det beror ju helt på egna intressen... Det kanske finns andra Volvobilar hemma på gården? ;-)
Om det är någon av de andra klubbarna som kräver bilinnehav för medlemskap kan jag faktiskt inte ge ett säkert svar på.
Förutom 164 klubben som jag är ordförande i. Hos oss räcker det med intresse, att äga en 164 är inget krav.
Men det är ju bara att kolla med den Volvo klubb som verkar mest passande för var och en.


Citat från SVIS hemsida se under adresser och öppetider.
Du måste vara medlem i någon av de anslutna klubbarna för att kunna handla delar till den bil vars klubb Du tillhör.
Slut citat.

Tror väl inte att de är så hårda i verkligheten,utan hoppas att Jon-Eriks tolkning gäller men det är i alla fall vad de skriver.
Om det är så, ligger 200 delarna i säkert förvar till framtiden.
Skriv svar