Öppna externa länkar i ny flik

Lägg förbättringsförslag och eventuella felrapporter här.
Råda
Donator
Donator
Inlägg: 425
Blev medlem: 21 november 2011, 17:57
Ort: Örebro
Kontakt:

Öppna externa länkar i ny flik

Inlägg av Råda »

Lite irriterande på detta forum är när man trycker på en länk så går man vidare till den sidan istället för att öppna på en ny flik.

Jag kör med chrome läsaren om de har någon betydelse
Jonas Anderot
Modspojken
Inlägg: 252
Blev medlem: 27 november 2011, 21:28
Ort: Göteborg

Re: Öppna externa länkar i ny flik

Inlägg av Modspojken »

Råda skrev:Lite irriterande på detta forum är när man trycker på en länk så går man vidare till den sidan istället för att öppna på en ny flik.

Jag kör med chrome läsaren om de har någon betydelse
Nej, det är samma sak med alla webbläsare. Och det brukar vara väldigt lätt att fixa för admin.
Vive la revolution pacifique!
Användarens profilbild
Joppe_Johndeere
Inlägg: 302
Blev medlem: 21 november 2011, 18:35
Ort: Ystad

Re: Öppna externa länkar i ny flik

Inlägg av Joppe_Johndeere »

Detta har varit uppe på tapeten innan, minns bara inte riktigt hur svaren löd....

Ctrl innan du trycker på länk brukar jag köra på, inprintat i huvudet sen många många år tillbaka då "fliken" knappt var uppfunnen :P
No Turboshit Just Real Power!
http://www.garaget.org/Joppe_Johndeere
Råda
Donator
Donator
Inlägg: 425
Blev medlem: 21 november 2011, 17:57
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Öppna externa länkar i ny flik

Inlägg av Råda »

Joppe_Johndeere skrev:Detta har varit uppe på tapeten innan, minns bara inte riktigt hur svaren löd....

Ctrl innan du trycker på länk brukar jag köra på, inprintat i huvudet sen många många år tillbaka då "fliken" knappt var uppfunnen :P
Jo jag vet ju att man kan göra så, men typ alla andra forum jag hänger på behöver man inte tänka på de, så det glöms lätt bort när man är här
Jonas Anderot
Amarace
Inlägg: 440
Blev medlem: 21 november 2011, 20:20
Ort: Dorotea

Re: Öppna externa länkar i ny flik

Inlägg av Amarace »

Jag tycker också så, grymt irriterande då man klicka rpå en länk och sen stänger man och då stängde man ju ner forumet också iomed att den nya länken tog över fönstret.

Diskussionen som var förut slutade med att det skulle vara som det är och att ville man öppna i nytt fönster fick man fixa det själv. Där tog den diskussionen slut.
144-67 | 145-69 | 145-73 | 244GL-79 | 244DL-85
Bild
Volvo245GLT
Donator
Donator
Inlägg: 509
Blev medlem: 21 november 2011, 17:37
Ort: Ljusne
Kontakt:

Re: Öppna externa länkar i ny flik

Inlägg av Volvo245GLT »

Just det med nya fönster är inget som stör mig eftersom jag av ren vana klickar med mushjulet för att öppna i ny flik, alt. håller ner fingret på skärmen och väljer ny flik i snabbmenyn...
Men självklart borde ju allt nytt öppnas på en ny sida så man slipper backa tillbaka för att läsa klart i tråden det länkades från.
Andra forum verkar ju kunna lösa både det och annat: http://www.svenskavolvo7900klubben.se/p ... &start=250
Tillägget i fråga borde ju vara snabbt gjort att lägga till även här, tycker man.
245 GL -90 "OFE" | 245 DL -77 "FAZ" | 244 GLE -89 "EDM" | V90 -98 "PBG"
samt KABE'n och en hel del 2/7/900-bilar på tillfälligt besök!
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator
Inlägg: 516
Blev medlem: 21 november 2011, 18:09

Re: Öppna externa länkar i ny flik

Inlägg av Posse »

Råda skrev:Lite irriterande på detta forum är när man trycker på en länk så går man vidare till den sidan istället för att öppna på en ny flik.
- - -
Jag instämmer om det lite irriterande!
Fastän personligen skulle jag föredra helt nytt fönster ty jag tycker att det där med flikar, i Internet Explorer som jag har, bara krånglar till.
Mitt renoveringsobjekt: Volvo 245GLT, 1981, B23E
mackan
Inlägg: 119
Blev medlem: 21 november 2011, 22:46

Re: Öppna externa länkar i ny flik

Inlägg av mackan »

Tråden som var uppe ligger i samma forumsdel.
Och nu förstår jag problemet då det står externa länkar. Och jag håller helt med, externa länkar bör öppnas i ny flik.

Externa länkar känns mest naturligt att öppna i ny flik, men trådar på forumet ska öppnas i samma.
Skriv svar