Sportratt

Allt rörande styling , hur man ta hand om sin bil och vilka däck & fälg man ska välja.
DandanRacing
Inlägg: 222
Blev medlem: 21 november 2011, 08:22
Ort: Linköping

Sportratt

Inlägg av DandanRacing »

Har ni några tips på hur man ska montera sportratt i 245 -93?
Går det att få blinkersfunktionen med eftermarknadsnav?
Finns det några nav som passar i alu klumpen som spakarna sitter i?

Inget av mina nav passar i aluklumpen eller med blinkersfunktionen :?

Airbagen löser sig nog genom en polare som troligen kan få tag på airbagmotstånd genom sin gamla praktik..

//Andreas
-------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water.
Amarace
Inlägg: 440
Blev medlem: 21 november 2011, 20:20
Ort: Dorotea

Re: Sportratt

Inlägg av Amarace »

Alla eftermarknadsnav har ursprungligen både återgång för blinkers och signalstift. Så dom du har måste detn funktionen ha tagits bort.

Det vore nog bra om du tog kort, för jag förstår inte varför det inte skulle fungera? Ta både på dom nav du har och på där ratten ska sitta, enklare att se och förstå då.
144-67 | 145-69 | 145-73 | 244GL-79 | 244DL-85
Bild
DandanRacing
Inlägg: 222
Blev medlem: 21 november 2011, 08:22
Ort: Linköping

Re: Sportratt

Inlägg av DandanRacing »

Navet har nog löst sig, tog loss täckplasten från fars astrali rattnav och innanför så fanns det en blinkersklack :)
De andra naven är nog billigt skit då de har en aluminiumbit med splines i och sen en stål rör/tratt liknande grej där ratten siter fast och saknar blinkersklacken. :?

Blir att byta själva aluminiumbiten där spakarna sitter fast med då det i min sitter någon snurr/fjädergrej för airbagssystemet... ska försöka ta bild senare på det..


Hittade en bild på nätet, är alltså den runda plastgrejern i mitten av bilden som sitter i spakhållaren.
Bild

Hittade en bild med ringen monterad i spakhållaren. här syns det att det blir svårt att få dit ett sportrattnav med allt det krafset kvar i klumpen.. Edit glömde skriva att "tut-ringen" är större i de nya med.
Bild

Och en på baksidan.
Bild

Hittade en engelsk instruktion om hur man byter ut airbagratt till äldre 240 ratt..
http://brickspeed.net/forum/showthread. ... 0#pid50500

//Andreas
-------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water.
Skriv svar