Koder till stereoanläggningar

Billjud och multimedia i bilen.
Modspojken
Inlägg: 252
Blev medlem: 27 november 2011, 21:28
Ort: Göteborg

Koder till stereoanläggningar

Inlägg av Modspojken »

VÄNLIGEN OBSERVERA: Jag vill inte att någon svarar i tråden då det kan ställa till problem för forumet.

Jag har som sagt fått en 240 -90 med originalmonterad CR-601 eller -603. Jag behöver knäcka koden - hur gör jag? Jag vet att det finns någon länkad rysk sida i en annan tråd här, men med min begränsade intelligens förstår jag inte ett skvatt. Kanske exempelvis Lazze vet på råd.

Jag skulle bli jätteglad om någon fin Volvomänniska kunde mejla mig tips! modspojken@gmail.com
Vive la revolution pacifique!
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: Koder till stereoanläggningar

Inlägg av Lazze S »

Hittade en SC-805 i en V70 -98 förra veckan. Lämnade in den på Volvo och fick koden för 125.-
Volvo245GLT
Donator
Donator
Inlägg: 509
Blev medlem: 21 november 2011, 17:37
Ort: Ljusne
Kontakt:

Re: Koder till stereoanläggningar

Inlägg av Volvo245GLT »

Om man begär ut koden från Volvo, får man den då på ett nytt kodkort? Kan ju kanske vara värt på en fin stereo. :)

Annars är det ganska enkelt att "knäcka" koden om man inte drar sig från att skruva isär radion lite.
Man kan då antingen räkna fram originalkoden med hjälp av en mjukvara, eller så nollar man den. En vanlig avbitartång är allt som behövs då. ;)

Detta gäller i alla fall de äldre apparaterna ur CR-serien t.ex.
Nyare som SC-805 är lite svårare! Kan man få ut koden till dessa för en billig peng på Volvo så är det nog inte så mycket att fundera över.
245 GL -90 "OFE" | 245 DL -77 "FAZ" | 244 GLE -89 "EDM" | V90 -98 "PBG"
samt KABE'n och en hel del 2/7/900-bilar på tillfälligt besök!
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: Koder till stereoanläggningar

Inlägg av Lazze S »

Korten kostar blanka 15.-/st, men killen tyckte att jag beställt så många koder så jag fick en hel bunt gratis. Annars är det ju bara att ta reda på såna kort som ligger kvar i bilar där dom redan rivit ur stereon. Printa ut koden på en Dymo och klistra över.

Köpte en SC-805 som jag grejade koden till. Den funkar men jag får inget ljud ur den.
Tänkte bygga om den senaste till blå belysning med LED, men det är tydligen olika fronter på en 96a och en tillverkad 2000.
Modspojken
Inlägg: 252
Blev medlem: 27 november 2011, 21:28
Ort: Göteborg

Re: Koder till stereoanläggningar

Inlägg av Modspojken »

Volvo245GLT skrev:Om man begär ut koden från Volvo, får man den då på ett nytt kodkort? Kan ju kanske vara värt på en fin stereo. :)

Annars är det ganska enkelt att "knäcka" koden om man inte drar sig från att skruva isär radion lite.
Man kan då antingen räkna fram originalkoden med hjälp av en mjukvara, eller så nollar man den. En vanlig avbitartång är allt som behövs då. ;)

Detta gäller i alla fall de äldre apparaterna ur CR-serien t.ex.
Nyare som SC-805 är lite svårare! Kan man få ut koden till dessa för en billig peng på Volvo så är det nog inte så mycket att fundera över.
Ok. Har du lust att byta mejladresser?
modspojken@gmail.com
Vive la revolution pacifique!
Skriv svar