Cargard-larm

Bil-el, instrument, larm, belysning m.m.
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Cargard-larm

Inlägg av Lazze S »

Nån som jobbat nåt med T70C ?
Är nån avancerad historia med blå blinkande glaskross och mängder av tillbehör som inte finns till dom äldre. Har hittat några, och den senaste var kopplad vidare till nåt modem. Behöver larmet nollställas då vissa kört med originalfjärr, vissa med vanlig. Ingen av dom har fjärrarna suttit kvar i, men enligt uppgift är det annars samma som på 950S. Har byggt om ett 950S med blått glas och blå dioder i brist på annat tidsfördriv.
240bns
Inlägg: 6
Blev medlem: 24 november 2011, 19:56
Ort: Bollnäs

Re: Cargard-larm

Inlägg av 240bns »

Jag har pulat lite med T70c, har ett sådant i postbilen :)
Man behöver ett programmeringsinterface och programvara/dator för att programmera T70C.
Beroende på vad för sorts bil larmet har suttit i och om bilens färr används till larmet så kan omprogrammering vara nödvändig för att kunna använda larmet i annan bil, speciellt om larmet är programmerat att snacka can-bus med bilen.
Om bilens ordinarie fjärr tjänstgjort så kan T70C radiomottagaren vara inaktiverad.
Om GSM modem använts och skall användas igen så är omprogrammering ett måste eftersom telefonnummer och andra inställningar ligger i T70C.
Falo
Inlägg: 9
Blev medlem: 24 november 2011, 21:56

Re: Cargard-larm

Inlägg av Falo »

OM larmet har grundprogrammering så funkar det precis som ett 950 så när som att startspärr saknas och man har bara två styrutgångar till C-lås.
GSM-modulen går att programmera med SMS om man kan PIN-koden..
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: Cargard-larm

Inlägg av Lazze S »

Tog en lös fjärr och kodade in det på larmet, och det funkade direkt.
I somras fick jag rota i en låda med div bilnycklar som lämnats in vid skrotning av bilar. Hittade ca 40 st. Många var paj typ att kristallen lossnat från kretskortet, men det blir terapijobb under vintern. När jag rensat ut dom jag ville ha slängdes resten av nycklarna.
Priset för dom, mycket bra.
Skriv svar