Tjolöholm Classic Motor 2012

Här lägger vi upp nya träffar och diskuterar utfallet av träffarna vi vart på.
car meetings and so on
240_freak

Tjolöholm Classic Motor 2012

Inlägg av 240_freak »

Tänkte kolla om det finns nåt intresse för att dra ihop ett gäng bilar till Tjolöholm Classic Motor 20/5-2012.
Borde ju gå att få ihop några fräscha 240:s. Har fått ordning på min 240 Blackline och tänkte komma med den. 8-)
Vad tror ni? Om vi samlar ihop några bilar så kan vi ju göra en gemensam anmälan och stå på samma ställe.
Dela gärna med er av era funderingar. :)

Mvh Rasmus
Bild
Åkerman

Re: Tjolöholm Classic Motor 2012

Inlägg av Åkerman »

Roligt initiativ! har dock ingen tillräckligt fin för att ställas ut tyvärr! Hoppas några hänger på så kan man åka och kolla på åken mvh
Åkerman
Blå Volvo 244gl-90 Suzuki Dr 650-96 Volvo 245gl-93
Djo

Inlägg av Djo »

haha vart håller detta hus och vad äre för något alldrig hört tallas om det förutt mer info skulle ju vara roligt. :)
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
GT-Mannen

Inlägg av GT-Mannen »

Kör flamencoröd V50 D2 Classic Momentum -12
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

Skulle vara kul o åka dit, jag har tyvärr aldrig varit där men sett nåt program på tv för nåt år sedan med olika bilutställningar i landet där Tjolöholm var med, var många trevliga fordon på utställningen.
Pierre

Inlägg av Pierre »

Tjolöholm är ett måste. Hoppas kunna ta den svarta dit, har lite måsten på bilen innan.
Modspojken

Inlägg av Modspojken »

Jag är pressansvarig för Tjolöholm Classic Motor i år och kan säkert ordna en bra plats om vi kommer några stycken. Jag ställde ut förra året och det var väldigt dåligt med 240 - det fanns nån 80-talare med en jävla massa extramätare och utrustning (mer eller mindre en julgran faktiskt) och nån fin 70-talare och en 2-dörrars turbo med USA-spec. Och så min gamla häck. Ser gärna att det blir större uppslutning i år!

Hör av er till mig vid frågor: eric@kba.se
Vive la revolution pacifique!
240_freak

Inlägg av 240_freak »

Har mejlat med Eric, som är pressansvarig på Tjolöholm Classic Motor (se inlägget ovan), angående att anmäla sig till träffen.
Min första tanke var att vi skulle göra en gruppanmälan och ha en "200 monter" men då måste man vara en klubb, så det sket sig där. Men Eric skrev att vi skulle anmäla oss under privatanmälningar (länk sist i meddelandet) och att han senare skulle se till att anmälda 200-bilar skulle stå i grupp :)

Angående inträdet så är jag inte 100% säker, men har för mig att inträdet är gratis för ett ekipage, d.v.s. Bil+Förare och EN passagerare.
Vid fler passagerare så får de övriga betala vanligt inträde (det var så förra året i alla fall).

Länk: http://tjoloholmclassicmotor.se/?page_id=28 (klicka sedan in på privatanmälan och fyll i de uppgifter som nämns)
Bild
Modspojken

Inlägg av Modspojken »

240_freak skrev:Har mejlat med Eric, som är pressansvarig på Tjolöholm Classic Motor (se inlägget ovan), angående att anmäla sig till träffen.
Min första tanke var att vi skulle göra en gruppanmälan och ha en "200 monter" men då måste man vara en klubb, så det sket sig där. Men Eric skrev att vi skulle anmäla oss under privatanmälningar (länk sist i meddelandet) och att han senare skulle se till att anmälda 200-bilar skulle stå i grupp :)

Angående inträdet så är jag inte 100% säker, men har för mig att inträdet är gratis för ett ekipage, d.v.s. Bil+Förare och EN passagerare.
Vid fler passagerare så får de övriga betala vanligt inträde (det var så förra året i alla fall).

Länk: http://tjoloholmclassicmotor.se/?page_id=28 (klicka sedan in på privatanmälan och fyll i de uppgifter som nämns)
Japp, utställare kommer förstås in gratis men övriga passagerare betalar inträde.
Vive la revolution pacifique!
Skriv svar